Varför vill ingen ha något seriöst med mig?

Bukefalos 30 år!

Bumbibjörn

Trådstartare
Jag är singel sedan flera år tillbaka, är med på typ alla dejtingsajter som man kan. Försöker att bara matcha med män som har skrivit att de vill ha något seriöst men antingen så blir jag lurad hela tiden eller så är de inte redo för ett förhållande ändå visar det sig sen.

Jag är inte snygg och rätt gammal nu, jag vet att jag inte är liksom den bästa tjejen man kan få, men jag tänker att någon kanske vill ändå? Eller är det så att det inte finns män som vill ha relation längre? De flesta verkar bara vilja ses och "ha lite skoj". Typ alla jag "känner" är gifta, eller har partner sen långt tillbaka och har dessutom barn. Jag har aldrig varit gift, hade velat ha barn men är nog försent för mig nu med det. Det gör mig jätteledsen. Jag förstår ju att det är något "fel" på mig, försöker göra mig mer attraktiv med laserbehandlingar osv. Tränar på gym och går många promenader, försöker att inte äta så mycket för att gå ner i vikt. När jag får pengar ska jag förstora mina bröst då två ex sagt att jag har för små bröst.

Men ni som har partner och barn sedan länge tillbaka, hur har ni gjort eller betett er för att någon ska vilja bli tillsammans med er? Jag vet inte hur jag ska bete mig riktigt, är alltid glad och lättsam när jag försöker dejta, men det blir typ bara EN dejt sedan slutar killen höra av sig. Så jag gör ju något fel men vet inte vad. Eller så är det så att det inte finns några män som vill ha en relation, men ser ändå män som är gifta så fattar inte? Har man betalat killen då för att han ska vilja gifta sig med en? Eller hur har ni gjort??

Jag är singel sedan flera år tillbaka, är med på typ alla dejtingsajter som man kan. Försöker att bara matcha med män som har skrivit att de vill ha något seriöst men antingen så blir jag lurad hela tiden eller så är de inte redo för ett förhållande ändå visar det sig sen.

Jag är inte snygg och rätt gammal nu, jag vet att jag inte är liksom den bästa tjejen man kan få, men jag tänker att någon kanske vill ändå? Eller är det så att det inte finns män som vill ha relation längre? De flesta verkar bara vilja ses och "ha lite skoj". Typ alla jag "känner" är gifta, eller har partner sen långt tillbaka och har dessutom barn. Jag har aldrig varit gift, hade velat ha barn men är nog försent för mig nu med det. Det gör mig jätteledsen. Jag förstår ju att det är något "fel" på mig, försöker göra mig mer attraktiv med laserbehandlingar osv. Tränar på gym och går många promenader, försöker att inte äta så mycket för att gå ner i vikt. När jag får pengar ska jag förstora mina bröst då två ex sagt att jag har för små bröst.

Men ni som har partner och barn sedan länge tillbaka, hur har ni gjort eller betett er för att någon ska vilja bli tillsammans med er? Jag vet inte hur jag ska bete mig riktigt, är alltid glad och lättsam när jag försöker dejta, men det blir typ bara EN dejt sedan slutar killen höra av sig. Så jag gör ju något fel men vet inte vad. Eller så är det så att det inte finns några män som vill ha en relation, men ser ändå män som är gifta så fattar inte? Har man betalat killen då för att han ska vilja gifta sig med en? Eller hur har ni gjort??
Jag tror problemet är att du tror det ligger i utseendet, det ligger inte i utseendet. Fokusera på att hitta en person som gillar dig för vem du är och inte för hur du ser ut så ska du se att du hittar mer ärliga genuina män. För dom finns, även om det är svårt att tro ibland.

Långvariga förhållanden handlar väldigt lite om utseende. Dom förhållanden som bygger på utseendet blir sällan långvariga. Sen att vara "glad och lättsam" osv på dejter, hitta någonting som intresserar er båda två, intressen eller vad som helst så ni känner att det finns mer att hämta och mer att prata om. Det brukar leda till att man vill träffan någon igen. Oavsett hur den ser ut ofta så släpp helt det här med utseendet, jobba med att vara trygg i dig själv och acceptera dig själv.

Senast ändrad:
Jag tror problemet är att du tror det ligger i utseendet, det ligger inte i utseendet. Fokusera på att hitta en person som gillar dig för vem du är och inte för hur du ser ut så ska du se att du hittar mer ärliga genuina män. För dom finns, även om det är svårt att tro ibland.

Långvariga förhållanden handlar väldigt lite om utseende. Dom förhållanden som bygger på utseendet blir sällan långvariga. Sen att vara "glad och lättsam" osv på dejter, hitta någonting som intresserar er båda två, intressen eller vad som helst så ni känner att det finns mer att hämta och mer att prata om. Det brukar leda till att man vill träffan någon igen. Oavsett hur den ser ut ofta så släpp helt det här med utseendet, jobba med att vara trygg i dig själv och acceptera dig själv.
Men hur hittar man en person som gillar mig för vem jag är då?

Jag tror mycket på utseende annars slutar man väl inte bara träffa en person efter en dejt? På mina bilder på dejtingsidan syns inte min dåliga hy och akneärr, sen i verkligheten så syns det. Kan det bero på det? Ska jag skriva i min profiltext att jag har dålig hy och akneärr så slipper jag dejta män som tycker det är fult kanske

Men hur hittar man en person som gillar mig för vem jag är då?

Jag tror mycket på utseende annars slutar man väl inte bara träffa en person efter en dejt? På mina bilder på dejtingsidan syns inte min dåliga hy och akneärr, sen i verkligheten så syns det. Kan det bero på det? Ska jag skriva i min profiltext att jag har dålig hy och akneärr så slipper jag dejta män som tycker det är fult kanske
Det är en bra grej att vara ärlig med bilder på hur man ser ut. Jag skrev i min profil att jag var tjock när jag dejtade, det är en dealbreaker för endel så tänkte att det var lika bra att vara helt öppen med det.

Men sedan tror jag inte utseendet spelar jättestor roll för folk generellt. Jag själv bryr mig mycket mer om personligheten och utstrålningen än hur hon ser ut.

Åh jag känner igen mig... jag kände nog väldigt lika som du för 10 år sen.

När jag dejtade träffade jag också på män som var oärliga och bara ville ligga men som först sa att de ville något mer.
Men - inte alla. Jag tror det är jätteviktigt med ens utstrålning och självförtroende. Dvs om man jättegärna vill träffa någon är det lätt att man utstrålar atr man inte har gränser och att man går med på att behandlas hur som helst. Och det utnyttjar fel personer.

Jag tror atr när man dejtar behöver man ha en rätt cool inställning. Man kan inte ha inställningen att man tar vem som helst eller att man är tacksam för att någon vill ha en.

Och jag tror att det var detta som jag gjorde fel. Jag var för tacksam att folk ville vara med mig och då hamnade jag med fel personer. Men det är lätt att bli så- speciellt om man vill ha barn och åren går.

Du ska ju vara med någon som tänker att de verkligen vill vara med @Bumbibjörn

Det är en bra grej att vara ärlig med bilder på hur man ser ut. Jag skrev i min profil att jag var tjock när jag dejtade, det är en dealbreaker för endel så tänkte att det var lika bra att vara helt öppen med det.

Men sedan tror jag inte utseendet spelar jättestor roll för folk generellt. Jag själv bryr mig mycket mer om personligheten och utstrålningen än hur hon ser ut.
Jo jag är ju ärlig! Men min dåliga hy syns liksom inte på korten jag tar! Är det bättre jag skriver det då i min profil? Att jag har jättedålig hy, ärr, har små bröst osv

Det hänger absolut inte på utseendet för att få en långvarig relation, och tro mig, du vill inte vara med någon som vill att du ska förstora brösten för att du ska duga åt dem. Ska du fixa brösten ska det vara helt för din egen skull och inte för att duga i någon annans ögon. Utseendet står för en inledande attraktion, visst, men sen blir det egentligen ganska ovidkommande.

Du skriver att du är glad och lättsam på dejter, nu vet inte jag hur du är men det finns då en risk att man istället uppfattas som lite ytlig och utan djup.

Meningen med en dejt är ju att försöka knyta an och ju mer man kan prata genuint desto bättre. Som allra bäst blir det om man vågar vara genuint sig själv och inte sätter upp någon dejtfasad. Visa vem du är! Då måste du såklart veta det sedan innan också. Vad har du för intressen, värderingar, drömmar och mål. Vad tycker du om och inte?

Men nej, förstora för allt i världen inte brösten av nån sån anledning!!! Dels vore det helt galet, dels kan bröstimplantat medföra alla möjliga medicinska problem, jag vet de som blivit rejält sjuka och tagit ut dem.

En man som bryr sig om bröststorlek innan han ingår i ett förhållande, kan dra dit pepparn växer.

Men nej, förstora för allt i världen inte brösten av nån sån anledning!!! Dels vore det helt galet, dels kan bröstimplantat medföra alla möjliga medicinska problem, jag vet de som blivit rejält sjuka och tagit ut dem.

En man som bryr sig om bröststorlek innan han ingår i ett förhållande, kan dra dit pepparn växer.
Jo men då kan alla män dra dit i sådana fall...för har inte träffat på en enda man som inte bryr sig om det.

Jag lever ju lyckligt ensam, nu även med ett nyfött litet barn (som jag skaffat som ensamstående via sjukvården), så kanske inte bästa personen att ge råd.

Men jag håller med andra här - försök hitta någon som du gillar och som gillar dig tillbaka, inte för ditt utseendes skull utan för den du är. Ska du förstora brösten, eller göra behandlingar etc så ska det vara för att det är något du vill göra, inte för att du tror att vissa män kommer gilla dig bättre då. Leta inte efter första bästa man som vill ha dig - leta efter någon som du kan älska och som kan älska dig tillbaka, för den du är.

Jag har varit på en del dejter, men inte supermånga, innan jag kom fram till att jag nog trivs bäst ensam. I några fall har det enbart varit en dejt innan jag kommit fram till att vi nog inte kommer passa med varandra, så ibland kan det räcka innan man märker att man nog inte passar med varandra. I några fall har det varit flera träffar först. Alla de jag träffat har verkat vara typen som letar efter en seriös relation, de som mest verkat vara intresserade av annat har jag slutat skriva till ganska snabbt. En av de som jag endast träffade en gång vet jag hittade en annan kort senare, och är nu gift med barn.

Men, med erfarenhet av min syster så vet man inte alltid vad man är redo för. När min syster dejtade lite efter att ha gjort slut med sitt ex träffade hon sin nuvarande man. Han hade aldrig haft en seriös relation innan, av vad jag har förstått, och letade kanske inte direkt efter just det. Men de klickade och några månader senare flyttade han in i hennes hus, och de är nu gifta och har en bebis.

I mitt fall har min dejtingprofil definitivt fokuserat på hur jag är som person snarare än utseendet- vad jag gillar att göra på fritiden, hur mitt liv ser ut (landet, djur etc), att jag är mer åt det introverta hållet etc. Bilderna jag haft har inte på något vis varit stylade, utan jag har försökt att ha bilder som visar hur jag ser ut i vardagen, och kanske något som indikerar vad jag gillar att göra (t.ex. en bild på när jag red, en bild med någon hund, en random bild en vardag, en lite "finare" bild när jag hade långklänning på en middag etc). Inget smink (jag använder inte det till vardags), inga filter och jag är knappast någon särskilt snygg person.

I princip alla mina första dejter har varit en promenad någonstans där jag haft en av hundarna med mig. Dvs bara träffas och sedan gå en runda och prata.

Som jag väljer? Jag skriver inte till någon, män skriver till mig och jag svarar, sen ses man på en dejt sen hör de aldrig av sig igen
Nu har jag aldrig dejtat så jag är helt fel person att ge råd egentligen. Men jag föreställer mig att det kan kännas annorlunda för självkänslan om man själv tar initiativ ibland, och inte alltid är den som hoppas att någon annan ska visa intresse först. Kanske upplever man att man behöver motsvara ”förväntningarna” som gjorde att den andre valde att ta kontakt med en?

Liknande trådar

• Bröllopsgåva
  • Syster som "alltid" har problem
  • Drunknar i sambons känslor
  • Kollega som söker upp mig hela tiden

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat