Varför vill ingen ha något seriöst med mig?

Bukefalos 30 år!

Jag frågar direkt vad personen är ute efter, är det ”tar det som det kommer” tar jag bort personen direkt, så då försvinner typ 99 %

Nu är jag kanske fel person att uttala mig då jag aldrig riktigt dejtat men det låter som att du intervjuar någon för ett jobb istället för att på ett naturligt sätt lära känna varandra. Men det är kanske så det är när man dejtar via appar osv?

Ni kanske har stora bröst men inte snygga? Två av mina ex har sagt jag måste operera mina bröst

Vi har generellt väldigt små tuttar och ser inte direkt ut som modeller :laugh:

Det är bra med män som anser att deras flickvän behöver operera sig... då är det bara att dumpa idioten direkt och inte slösa mer tid på honom. Kan medge att jag också har en stilla undran om de här plantorna som anser att en kvinna ska operera sig för honom är så normsnygga själva (jag vågar sätta mina hängtuttar på att det är de inte).

Sedan har utseendet enormt lite att göra med vad som får ett förhållande att fungera (samt att ytterst få av oss ser likadana ut som tidigare när det gått sådär en 15 år...).

Jag har haft en dejt som hade kunnat jobba som modell om han hade velat det. Jag gjorde slut för jag hade inte samma nivå på känslorna som han hade (han var toppen rent allmänt - men finns inte känslorna där så finns de inte, oavsett utseende).

Ni kanske har stora bröst men inte snygga? Två av mina ex har sagt jag måste operera mina bröst
Jag tycker mina är superfina, men vääääldigt små (därmed praktiska) :D
Poängen var att man inte behöver stora bröst för att träffa rätt person. Men man behöver säkert en del tur, tålamod och öppet sinne...

När det händer för dig är det inte alls säkert han ser ut precis som du tänkt, lika lite ser kanske du ut som han gått och tänkt. Men så bara klickar ni ändå! Det sköna med det är ju att man har någon som stannar även om ens yttre förändras, pga ålder, sjukdom mm. Viktigt tycker jag!

Jag ser högst alldaglig ut och har varit tjock (iofs inklusive stora tuttar 🫣) sen jag var tonåring och ändå har män alltid tittat på mig, nästan kastat sig vid mina fötter i perioder. Jag är övertygad om att det handlar mer om utstrålning än nåt annat.

Med dom få jag själv har blivit attraherad av genom åren har det alltid växt fram över tid. Jag kanske har klickat med personerna rätt fort men då bara som vän, jag måste ha det som en grundpelare för att kunna känna nåt utöver platoniska känslor. Utseendet har varit högst irrelevant, om jag tycker om nån så blir personen vacker för mig. Det är vad som finns bakom pannbenet som är det viktiga för varaktiga relationer, oavsett om det är som kärlekspar eller nåt annat.

Onlinedejting har jag också gått bet på, det är så stort fokus på utseende där och många vill inte ha nåt seriöst utan bara bekräftelse och kanske nåt ligg då och då. Vill dom nåt mer seriöst så finns där ofta en hets ändå, det ska avgöras inom några få dejter om det är nåt att satsa på. Jag förstår folk som backar ur om den känslan finns i luften och hade själv kunnat skriva "vi tar det som det kommer".

Jag tycker att du ska sätta dejtingappar på paus ett tag och försöka hitta nåt sammanhang irl där du naturligt träffar folk istället. Du kanske har nån hobby som går att göra det med? Kurs, studiecirklar? Det finns helt säkert nåt som kan passa och eftersom dom kretsar kring ett gemensamt intresse så finns nåt som är helt naturligt att prata om.

Hur får man kontakt med personer utanför en dejtingsida? Jag har inga vänner, har aldrig haft. Eller de få vänner jag haft har varit elaka och mobbat mig typ så har valt bort vänner i mitt liv

Du verkar ha svårt att skapa relationer generellt? Långvariga partnerrelationer är inte särskilt annorlunda från vänskapsrelationer. Inget av dem är beroende av utseende. Det är förmågan att skapa och bygga relation med en annan människa som avgör. Tror mig jag har svårt med båda två och var singel väldigt länge. Jag var nära 30 år gammal när jag insåg att relationsbygge faktiskt är ett arbete. Att det arbetet är svårt att få syn på är för att många människor gör det omedvetet och på autopilot. Jag trodde att relationer bara magiskt hände - för alla andra men inte för mig. Och så länge jag trodde det så förblev jag också ensam (och bitter).

Du behöver inte nya bröst. Du behöver lära sig hur man bygger relationer från grunden. Det är aldrig för sent och det går att lära. En terapeut kan vara en bra start.

Nu är jag kanske fel person att uttala mig då jag aldrig riktigt dejtat men det låter som att du intervjuar någon för ett jobb istället för att på ett naturligt sätt lära känna varandra. Men det är kanske så det är när man dejtar via appar osv?
Ja så är det

Du verkar ha svårt att skapa relationer generellt? Långvariga partnerrelationer är inte särskilt annorlunda från vänskapsrelationer. Inget av dem är beroende av utseende. Det är förmågan att skapa och bygga relation med en annan människa som avgör. Tror mig jag har svårt med båda två och var singel väldigt länge. Jag var nära 30 år gammal när jag insåg att relationsbygge faktiskt är ett arbete. Att det arbetet är svårt att få syn på är för att många människor gör det omedvetet och på autopilot. Jag trodde att relationer bara magiskt hände - för alla andra men inte för mig. Och så länge jag trodde det så förblev jag också ensam (och bitter).

Du behöver inte nya bröst. Du behöver lära sig hur man bygger relationer från grunden. Det är aldrig för sent och det går att lära. En terapeut kan vara en bra start.
Jag har inga relationer idag då jag valt bort det. Har bara haft dysfunktionella relationer. Där folk tryckt ner mig osv. Sen är jag ful så kanske därför de sagt att jag är ful och så.

Pratade med en kille, frågade om vi kunde ses som vänner men det ville han inte. Hur ska jag hitta män som vill ses som vänner?
Men öppenhet liksom, måste du sätta en stämpel direkt på relationen innan ni träffats? En man som skriver just så att "tar det som det kommer" är väl jättebra just för att han förmodligen är öppen för både och, både ev vänskap och ett partnerskap.

Jag förstår att någon på en dejtingsida säger nej till att träffas om det är helt stängt för mer än bara vänskap, om han söker någon som är öppen för att vilja ha ett förhållande. När jag skriver att dejting inte alltid måste betyda relation eller sex direkt så menar jag att det kan vara öppet för vad det är som det blir så att säga. Det leder dit det leder helt enkelt.

Men öppenhet liksom, måste du sätta en stämpel direkt på relationen innan ni träffats? En man som skriver just så att "tar det som det kommer" är väl jättebra just för att han förmodligen är öppen för både och, både ev vänskap och ett partnerskap.
Ne en man som säger att han tar det som det kommer vill bara ha lite kul, så säger man inte till en person som man gillar

Jag har inga relationer idag då jag valt bort det. Har bara haft dysfunktionella relationer. Där folk tryckt ner mig osv. Sen är jag ful så kanske därför de sagt att jag är ful och så.
Du, i min värld finns inga fula människor och det finns definitivt inget utseende som gör det omöjligt att bilda relationer med andra.

Gå till en strand en solig sommardag och se dig omkring på alla vackra men totalt ofixade människor, utan smink, med självtorkade rufsiga hår, iförda badkläder som inte döljer hur kropparna ser ut på riktigt och se hur många som ”trots allt” har en partner :p Jag lovar att du hittar flera med större/mindre bröst (ditt eget exempel) och annat du kanske själv vill kalla ”fult” men de har hittat någon som vill ha dem precis som dom är. Tro mig, det är INTE utseendet som avgör!

Du, i min värld finns inga fula människor och det finns definitivt inget utseende som gör det omöjligt att bilda relationer med andra.

Gå till en strand en solig sommardag och se dig omkring på alla vackra men totalt ofixade människor, utan smink, med självtorkade rufsiga hår, iförda badkläder som inte döljer hur kropparna ser ut på riktigt och se hur många som ”trots allt” har en partner :p Jag lovar att du hittar flera med större/mindre bröst (ditt eget exempel) och annat du kanske själv vill kalla ”fult” men de har hittat någon som vill ha dem precis som dom är. Tro mig, det är INTE utseendet som avgör!
Ok men då är jag ful på annat sätt då i sådana falla

Men du frågar väl om det typ på en gång om jag förstod dig rätt?
Då vet ju ingen om man gillar någon.
Ja nu har jag börjat göra det i en första kontakt, för jag vill inte träffa någon som efter ett halvår uttalar sig orden ”tar det bara som det kommer” då vill jag inte träffa någon

Nu dejtar jag visserligen inte och är ytterst tveksam till att jag någon gång kommer existera på några sådana appar. Men just "tar det som det kommer" tycker jag ändå låter som en vettig inställning. Det tar tid för mig att lära känna en individ och jag räknar med att det även gäller de som lär känna mig. Anser man inte att man behöver mer än några träffar för att känna mig lär jag anse att man är väl ytlig.

Liknande trådar

• Bröllopsgåva
  • Syster som "alltid" har problem
  • Drunknar i sambons känslor
  • Kollega som söker upp mig hela tiden

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat