Varför vill ingen ha något seriöst med mig?

Bukefalos 30 år!

Jag tycker att det låter klokt att leva singellivet ett tag och jobba på din självkänsla. Jag tror inte att det är nåt som helst fel på dig men det syns tydligt utifrån dina resonemang i tråden att du har en del i bagaget som påverkar dig negativt. Det vore nog bra att söka proffshjälp med det så att du kan lära dig att trivas med dig själv och bygga sunda relationer.

En vettig man som är värd att vara med kommer inte ha problem med att du vill ta det långsamt och avvakta med sex (eller för den delen aldrig ligga, den sortens människor finns också 👋). Men dom riktigt vettiga hittar man tyvärr sällan på dejtingappar utan du måste våga dig ut i vida världen och träffa folk.

Senast ändrad:
Jag tycker att det låter klokt att leva singellivet ett tag och jobba på din självkänsla. Jag tror inte att det är nåt som helst fel på dig men det syns tydligt utifrån dina resonemang i tråden att du har en del i bagaget som påverkar dig negativt. Det vore nog bra att söka proffshjälp med det så att du kan lära dig att trivas med dig själv och bygga sunda relationer.

En vettig man som är värd att vara med kommer inte ha problem med att du vill ta det långsamt och avvakta med sex (eller för den delen aldrig ligga, den sortens människor finns också 👋). Men dom riktigt vettiga hittar man tyvärr sällan på dejtingappar utan du måste våga dig ut i vida världen och träffa folk.
Ok då är det verkligen kört för mig, för har aldrig träffat en man i riktiga livet som jag varit tillsammans med, har bara träffat män på dejtingsajter

Jag gillar inte mitt liv,
Då börjar du där! Att gå in i en kärleksrelation kommer inte lösa hur du mår i dina övriga relationer. Allt det du har nu kommer fortfarande vara kvar när du är tillsammans med någon. En partner kommer aldrig vara lösningen på att du inte trivs med ditt liv, och det är inte schysst att lägga det ansvaret på en potentiell partner.

Jag gillar inte mitt liv,
Jag kanske låter lite hård nu men en man kommer inte att göra någon skillnad i det fallet. En annan människa kan inte "fixa" det som inte känns bra inom en själv.

Jag tror inte på att man måste älska sig själv men man måste nog i alla fall gilla sig själv innan man kan ha bra relationer med andra.

Och att försöka hitta vänner man trivs med är nog ändå lättare än att hitta kärleken (som någon annan skrev så är relationer en färdighet man har mer eller mindre lätt för, och har man svårt med det så är det en god idé att ta hjälp, kanske av en terapeut)

Det är givetvis inte lätt att sluta fred med sig själv och acceptera saker som de är men om du letar efter en man som ska göra ditt liv bättre så är det nog tyvärr så att du riskerar att träffa helt fel sorts män.

Kanske låter flummigt men när man mår dåligt är man liksom på en dålig frekvens och då attraherar man mer av det dåliga.
Så att första steget bör vara att försöka hitta glädjen i sig själv, då brukar andra positiva saker hända.
Återigen, jag säger inte att det är lätt och jag hoppas att du kan vända ditt liv till ett där du trivs, antingen själv eller med en partner :heart

Då börjar du där! Att gå in i en kärleksrelation kommer inte lösa hur du mår i dina övriga relationer. Allt det du har nu kommer fortfarande vara kvar när du är tillsammans med någon. En partner kommer aldrig vara lösningen på att du inte trivs med ditt liv, och det är inte schysst att lägga det ansvaret på en potentiell partner.
Jag trivs med mitt liv men nu är jag så ledsen så allt känns skit. Därför att det går aldrig bra med att träffa en partner. Alla jag känner är gifta och har barn. Jag har ingenting. Jag är ful och duger inte som partner

Jag kanske låter lite hård nu men en man kommer inte att göra någon skillnad i det fallet. En annan människa kan inte "fixa" det som inte känns bra inom en själv.

Jag tror inte på att man måste älska sig själv men man måste nog i alla fall gilla sig själv innan man kan ha bra relationer med andra.

Och att försöka hitta vänner man trivs med är nog ändå lättare än att hitta kärleken (som någon annan skrev så är relationer en färdighet man har mer eller mindre lätt för, och har man svårt med det så är det en god idé att ta hjälp, kanske av en terapeut)

Det är givetvis inte lätt att sluta fred med sig själv och acceptera saker som de är men om du letar efter en man som ska göra ditt liv bättre så är det nog tyvärr så att du riskerar att träffa helt fel sorts män.

Kanske låter flummigt men när man mår dåligt är man liksom på en dålig frekvens och då attraherar man mer av det dåliga.
Så att första steget bör vara att försöka hitta glädjen i sig själv, då brukar andra positiva saker hända.
Återigen, jag säger inte att det är lätt och jag hoppas att du kan vända ditt liv till ett där du trivs, antingen själv eller med en partner :heart
Jag gillar mitt liv, men när jag går in i en relation så mår jag sämre, för måste anpassa mig hela tiden till hans behov osv

Jag har aldrig haft vänner men haft pojkvänner så har lättare för träffa pojkvänner för att då kan jag iaf ge de sex vilket det enda jag uppenbarligen kan erbjuda

Jag har aldrig haft vänner men haft pojkvänner så har lättare för träffa pojkvänner för att då kan jag iaf ge de sex vilket det enda jag uppenbarligen kan erbjuda
I ena inlägget låter det som att du aldrig får någon relation, i nästa så trivs du inte i relationer då du behöver anpassa dig, och i det tredje här så låter det ju snarare inte som att du har problem med att skaffa "pojkvänner" utan problemet låter ju snarare att de utnyttjar dig?
Det är det här jag menar med att du måste börja hos dig själv. Vad vill DU ha i en relation. Vad vill DU med ditt liv? Sen får man försöka hitta någon som passar in, eller så kör man sitt eget race.

Jag gillar mitt liv, men när jag går in i en relation så mår jag sämre, för måste anpassa mig hela tiden till hans behov osv
Gå i terapi, du verkar behöva hjälp både med ditt självförakt och den där känslan av att du alltid måste anpassa dig efter den andra parten.

Risken är stor just nu att även om du träffar någon blir relationen destruktiv. Sök professionell hjälp för att lösa grundproblemen.

Ok då är det verkligen kört för mig, för har aldrig träffat en man i riktiga livet som jag varit tillsammans med, har bara träffat män på dejtingsajter

Det betyder väl inte att det är omöjligt att träffa nån i framtiden? Men som sagt, du behöver hjälp för att ändra din syn på dig själv och ditt liv. Om dom enda två valen du kan se framför dig är att vara singel för evigt eller att låta dig utnyttjas för sex, ja då är det faktiskt klokast att välja det förstnämnda. Annars kommer du garanterat aldrig ur ditt självhat. Och så vill du väl ändå inte att det ska bli?

Jag fattar att det känns ruttet att vara singel när alla omkring dig tycks ha partner, men det är verkligen inte det värsta som kan hända. Nu ska jag vara hård, men du har faktiskt ett stort eget ansvar för att skapa det liv du vill ha. Det går inte att sitta på händerna och klaga och hoppas att drömprinsen ska knacka på dörren en dag och lösa allt. Försök att skapa ett liv där du är nöjd med att vara själv och en eventuell partner bara blir en bonus, istället.

Jag sätter en tydlig gräns. Säger jag bara vill ses som vän till en början, men då vill ingen ses, för de har inte behov av fler vänner 🤷‍♀️

För mig finns det många nyanser mellan att ha sex direkt och att säga att vill träffas som vänner. Jag kan förstå att nån som är intresserad av ett förhållande backar om den andra säger att hen bara vill ses som vänner. Observera att man inte behöver ha sex bara för att man dejtar. Det enda alternativet till sex är inte att ses som vänner.

Liknande trådar

• Bröllopsgåva
  • Syster som "alltid" har problem
  • Drunknar i sambons känslor
  • Kollega som söker upp mig hela tiden

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat