Bumbibjörn
Trådstartare
Det jag känner är att jag är jätterädd för att dö ensam...sveper på Tinder, sen frågar de vad jag är ute efter och de flesta är bara ute efter något lättsamt och kul. Så vet inte vart jag ska träffa någon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår och känner igen känslan, men det gör dig oerhört sårbar. Man går med på saker man egentligen inte vill och har inga egna önskemål i relationen bara för att man är livrädd att bli ensam.Det jag känner är att jag är jätterädd för att dö ensam...sveper på Tinder, sen frågar de vad jag är ute efter och de flesta är bara ute efter något lättsamt och kul. Så vet inte vart jag ska träffa någon?
Jag är nöjd med mitt liv, men man kan väl vara rädd för att dö ensam ändå eller?Jag förstår och känner igen känslan, men det gör dig oerhört sårbar. Man går med på saker man egentligen inte vill och har inga egna önskemål i relationen bara för att man är livrädd att bli ensam.
Jag tror du måste jobba på dig själv och bli nöjd med ditt liv. Om du tycker att ditt liv suger kommer inte en partner fixa allt utan det ligger hos dig.
Jag är nöjd med mitt liv, men man kan väl vara rädd för att dö ensam ändå eller?
Men tills du hittar den rätta, kan du inte ha lättsamt och roligt om det är någon som du tycker verkar trevlig?Det jag känner är att jag är jätterädd för att dö ensam...sveper på Tinder, sen frågar de vad jag är ute efter och de flesta är bara ute efter något lättsamt och kul. Så vet inte vart jag ska träffa någon?
Det som skaver är att jag inte duger som partnerJag vet inte, jag. Mer troligt beror rädslan åtminstone delvis på att nånting i livet skaver. Hade det inte gjort det så tror jag inte att du hade startat den här tråden, eller hur?
Nej det låter jätteläskigt, tänk om jag får känslor för personen?Men tills du hittar den rätta, kan du inte ha lättsamt och roligt om det är någon som du tycker verkar trevlig?
Och då menar jag inte sex, utan en kul dejt?
...är det inte lite det som är målet? Vad tänker du att det finns för alternativ, om du vill träffa någon seriös?Nej det låter jätteläskigt, tänk om jag får känslor för personen?
Men ur tänker du själv kring det vi många skrivit: Att det kanske är klokt att dels börja bygga vänskaper och iom det träna på hur relationer funkar? Och att kanske gå till psykolog för att få reda i saker lite?Det som skaver är att jag inte duger som partner
Om jag ska träffa någon som bara vill ha något lättsamt och kul så vill jag ju inte få känslor för den personen...är det inte lite det som är målet? Vad tänker du att det finns för alternativ, om du vill träffa någon seriös?
Så hur ska en psykolog göra så att jag duger som partner?Men ur tänker du själv kring det vi många skrivit: Att det kanske är klokt att dels börja bygga vänskaper och iom det träna på hur relationer funkar? Och att kanske gå till psykolog för att få reda i saker lite?
Det är ju inte så att vi alla bara är på ett visst sätt och kommer vara likadana resten av livet. Det går ju att utvecklas enormt mentalt/psykiskt/i realtionsbitar om man nu känner att det haltar där på något vis.
Så hur ska en psykolog göra så att jag duger som partner?
Du verkar missa att det ofta behövs att man umgås med någon lättsamt och trevligt för att hitta ett seriöst förhållande. Du vill väl kunna umgås med din partner på ett lättsamt sätt?Om jag ska träffa någon som bara vill ha något lättsamt och kul så vill jag ju inte få känslor för den personen
Tyvärr stämmer ju talesättet "våga för att vinna". Du kan inte få en djup stabil relation om du inte släpper någon nära.Om jag ska träffa någon som bara vill ha något lättsamt och kul så vill jag ju inte få känslor för den personen
Nej det låter jätteläskigt, tänk om jag får känslor för personen?
Det är en risk man tar i alla typer av relationer oavsett. Det är att leva helt enkelt, ska man gå igenom livet utan att få känslor för nånting oavsett egentligen som man kan förlora så blir det ett väldigt fattigt liv.Om jag ska träffa någon som bara vill ha något lättsamt och kul så vill jag ju inte få känslor för den personen
Då kommer du hantera det och förhoppningen är ju att de kanske känner likadant?Nej det låter jätteläskigt, tänk om jag får känslor för personen?
Då kommer du hantera det och förhoppningen är ju att de kanske känner likadant?
För många börjar det så, man umgås och ser om man har kul ihop och är hyfsat synkade, får nån av er känslor så tar man upp det och kollar av att den andra besvarar det.
Gör dem inte det så slutar man träffas, men förhoppningsvis har man trevliga minnen och haft kul under tiden.
Det härNär jag har dejtat och män frågat vad jag söker har jag alltid svarat att jag är nöjd med mitt liv men skulle jag träffa någon jag gillar ser jag det som en bonus.
Jag har alltid dejtat helt förutsättningslöst, träffa nya människor helt kravlöst i lugn och ro.