Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Jag har blivit väldigt övertygad om att Sasse inte har helt rent mjöl i sin påse och har därför gått igenom leken nu och kollat in vad Sasse egentligen skrivit. Sasse leder inläggsstatestiken men en mycket stor andel av inläggen rör formsaker om leken och frågor som inte riktigt känns som dom hör till. När jag läst inläggen på det här sättet förstår jag Cirkus reaktion
Jag tycker att Sasse spelat så diskret men ändå styr och ställer på någon underligt vänster, förklarar och donar.
Varför reagerar Sasse så här hårt på det?
Och styra och ställa? Jag teoriar som vanligt och svarar på frågor, på dig låter det som att jag är en tyrann av något slag som bestämmer vad andra ska göra.
Det är inte likt Sasse då det inte direkt var någon anklagelse om att vara tyrann utan mer ett konstaterande att en stor del av det som synts av henne varit just sånt. Varför inte bara reagera med att säga att man försöker vara trevlig och hjälpa en ny spelare vilket ju faktiskt hade varit sant.
Kontentan är att Sasse skriver mycket och endel har innehåll men en mycket stor andel är saker som inte rör den här leken utan snarare rör lekformatet som sådant och andra lösa trådar. Vill hon inte att det ska komma fram så tydligt som det gjorde i cirkus inlägg?
 
Sv: Varulvslek

Fast Sasse reagerade ganska omgående när jag ifrågasatte henne också? Om det talar för eller emot henne vet jag dock inte. :p

Efter att ha läst igenom alla dagens inlägg (och hela tråden ett par gånger) känner jag att jag inte ändrat uppfattning. Min teori har jag redan skrivit under dagen, men jag tar den igen nu, lite mer kortfattat.

Caisa röstar på Shaggy

Det känns lite som att hennes senaste inlägg är det första där hon pekar på någon alls utanför en egentlig röst, dvs har hon hållt sig väldigt neutral hela spelet, haft korta go-with-the-flow teorier när hon röstat, alla hon hintat att hon tror varit onda har varit goda, och hon velade mycket inför andra röstningen, vilket jag tycker är misstänkt eftersom det känns lite som att hon fiskade efter att någon god skulle nappa.


Mina tankar (som kanske visserligen ändras ikväll) är att Shaggy och Hedinn sitter i lyan.
Hedinn lite på uteslutningsmetoden. Sasse ligger nu på goda sidan då hon hela tiden försvarat de jag nu tror är goda. Hon SKULLE kunna spela ett jäkla rävspel, såklart, men it makes no sense isåfall. Varenda gång jag försökt komma på något som talar mot Zassoo har hon kontrat, och det är vettiga grejer hon säger. Jag håller själv Hedinn mer misstänkt än Zassoo men mindre misstänk än Shaggy.

Om inte Sasse spelat brallorna av mig bör det vara så. En del av mig önskar nästan Sasse är ulv ändå, för då skulle jag få en ny idol. :D
 
Sv: Varulvslek

Faktum är att det är rätt likt mig att bli irriterad över småsaker, en hel kväll kan bli totalförstörd för att min väska envisas med att trilla ner från axeln liksom :p Jag brukar även reagera med irritation över saker jag inte tycker stämmer, t.ex. att jag styr och ställer i leken. Jag leker som jag alltid har gjort.

Sedan har även du skrivit en del inlägg som rör lekandet i allmänhet, vilket även Hedinn och zassoo gjort. Varför är jag mest ond pga. något som även andra gjort, inkl. du själv?

Är förövrigt i stallet nu och kommer vara i några timmar.

Tillägger att jag har förståelse för att du missar saker isof, som svar på ditt ot-inlägg.
 
Senast ändrad:
Sv: Varulvslek

Jag vet att jag skrivit ot jag med man omfattningen ligger på en helt annan nivå.
Shaggy röstar på Sasse
 
Sv: Varulvslek

kl

Mitt problem just nu är Sasse. Jag har väldigt svårt att veta var jag ska placera henne, mest lutar jag nog åt att hon är god, men jag har också en liten känsla som säger att hon grundlurar mig totalt. Men jag tror nog att den goda sidan överväger, och så här långt in i leken kan man inte vela allt för mycket utan måste bestämma sig för att köra på något spår. Jag håller dessutom med Sasse i mycket som hon skriver (vilket i och för sig inte behöver betyda nånting).

Så vad jag lutar åt i nuläget är att Sasse är god, Caisa troligen god och att Shaggy och Hedinn är ulvar. Jag har inte svårt att se Hedinn lägga en sådan alibiröst som hon gjorde i första lynchen. Är Caisa ulv kan jag bara lyfta på hatten för att hon lurat mig, jag tycker nämligen att hennes spel känns väldigt "förvirrad god".

Shaggy har, som flera påpekat, läst leken slarvigt, inte teoriat med speciellt mycket substans... Det som oroar mig dock är att Hedinn också skrivit om detta, vilket iofs också kan vara alibispelande. OM nu de två är ulvar tillsammans, inget är ju säkert här.

Så går mina funderingar just nu. Ska fundera lite mer fram till DL.
 
Sv: Varulvslek

Efter lite funderingar har jag kommit fram till att magkänslan får styra idag. Jag kommer ändå inte kunna komma fram till något vettigare än att Shaggy med största sannolikhet är ond och just nu känns det som det mest troliga scenariot. Vet inte om jag orkar gräva så mycket djupare ikväll, har lite annat att göra.

Hedinn röstar på Shaggy
 
Sv: Varulvslek

kl

Mitt problem just nu är Sasse. Jag har väldigt svårt att veta var jag ska placera henne, mest lutar jag nog åt att hon är god, men jag har också en liten känsla som säger att hon grundlurar mig totalt. Men jag tror nog att den goda sidan överväger, och så här långt in i leken kan man inte vela allt för mycket utan måste bestämma sig för att köra på något spår. Jag håller dessutom med Sasse i mycket som hon skriver (vilket i och för sig inte behöver betyda nånting).

Du är inte ensam. Jag är praktiskt taget livrädd för att hon håller på att grundlura mig totalt! :crazy: Det vore ju inte förvånande heller egentligen, det är ju trots allt Sasse...
 
Sv: Varulvslek

Haha, ja, jag oroar mig också för att Sasse är ulv, men bestämde mig för ett spår och kör på det.

ÄR Sasse Ulv har jag svårt att se att Shaggy skulle vara det, eftersom de försöker spela ut varandra. Att som ulvar rösta på varandra... lite riskabelt så här långt in, eller?

Om vi leker med tanken, Sasse är Ulv och Shaggy god.
Det ger uppsättningen i lyan antingen Sasse - Zassoo eller Hedinn - Sasse. (Varken jag eller någon annan verkar ju ändå misstänka mig :p )
Båda är ju egentligen möjliga, men jag tycker i alla fall mer talar för att Shaggy är ulv än att Sasse skulle vara det. Och en teori som "Jag tror Sasse är ulv för att hon verkar god." känns lite tunn tycker jag. :D
 
Sv: Varulvslek

Jag har också svårt att se att både Sasse och Shaggy är ulvar. Det gör att jag kände att det är dags att välja spår. Är det fel spår så lär det visa sig vid DL... :nailbiting:

kl

Det får nog bli en röst nu, ska äta middag strax. Enligt teorier ovan:

zassoo röstar på Shaggy
 
Sv: Varulvslek

Känns osannolikt att de är ulvar tillsammans, ja. Därför jag är orolig över att Sasse kanske leder in oss på fel spår, att rösta ut en god nu vore ganska illa. Eller så är de ulvar tillsammans och Sasse håller på att skaffa århundradets alibi. :p Fast är det så unnar jag henne vinsten. ;)
 
Sv: Varulvslek

Hahaha, i det scenariot är nog Shaggy lika mycket vinnare som Sasse - hade varit ett brilliant ulvspel. :D
Men eftersom att jag inte känner att det är Sasse som fått mig att misstänka Shaggy så väljer jag ändå att fortsätta på det spåret. Men jag har ju hittills inte haft annat än fel heller, så det är ju ingen garanti på någonting. :p
 
Sv: Varulvslek

Wohoo! :D

Då är ju frågan... Vem av er tre misstänkta är den sista ulven...? :cautious:

Notera även gärna att ulven röstade på sin ulvkollega. Zassoo skulle kunna ligga misstänkt till eftersom hon röstade på Shaggy när det redan var "kört".
Hedinn hade kunnat vända momentumet mot Sasse, men valde att rösta på Shaggy...
Är det då Sasse eller Zassoo som är ulv? :crazy:
 
Sv: Varulvslek

Jag skulle tippa på att sista ulven är Hedinn nu då, enligt tidigare teorier från mig. Väntar med att rösta till nattuppdateringen har varit (förutsatt att jag klarar mig då), känns dumt att rösta innan dess. :p
 
Sv: Varulvslek

Hedinn hade kunnat vända momentumet mot Sasse, men valde att rösta på Shaggy...

Alltså, hade hon vänt på det så hade hon ju riskerat att outa sig själv. Hon hade definitivt dragit till sig uppmärksamhet. Genom att rösta på ulvkollegan Shaggy så är hon är hon istället en i mängden sas. Är inte helt ovanligt att offra ulvkollegor om de fått på sig så mycket misstankar som Shaggy hade.
 
Sv: Varulvslek

Så jättemycket uppmärksamhet hade det ju inte gett, din eventuella ulvighet hade vi ju redan diskuterat, ALLA är oroliga för dig, men de flesta var "säkra" på Shaggy.
Jag vet faktiskt inte alls vart jag ska lägga min röst om jag inte käkas inatt. Tycker ni är lika misstänkta alla tre, men kanske Hedinn MINST ändå, baserat på senaste röstningen. :cautious:
 
Sv: Varulvslek

Det finns inte en chans att ulven Hedinn hade lagt en röst på mig, samma som Shaggy gjorde. Inte en chans. Du kanske inte hade funderat så mycket kring det, men kan nästan svära på att Zassoo skulle gjort det, och jag också. Det är alldeles för riskabelt för en ulv att rösta på så sätt i detta läge i leken, stor risk att man blir outad och utröstad. Hon röstade uppenbart klokt, eftersom du funderar på om hon är god. Det är så en bra ulv skulle rösta, följa strömmen och inte riskera att bli outad.
 
Sv: Varulvslek

Jag håller helt med. Som ulv är det bästa man kan göra i det läget att helt enkelt följa strömmen när man märker vart det barkar.
 
Sv: Varulvslek

Fast vad har det isåfall gjort för skillnad för Hedinn, om ni räknar bort mig? Om båda ni röstar på henne ändå åker hon ju oavsett? Hon var ju redan misstänkt av både dig och mig främst, men även av Zassoo, men om hon var osäker på Zassoos röst hade hon kunnat svajja henne med en bra teori på dig, tänker jag, om hon nu varit ulv.
 
Senast ändrad:
Sv: Varulvslek

Jag förstod inte det inlägget :p

Förövrigt skulle jag bli rätt förvånad om ulvarna väljer att käka dig, just för att du just nu är väldigt osäker på om Hedinn överhuvudtaget är ulv. Det bästa skulle vara att ha dig kvar då, eftersom du enligt dina teorier nu, kommer rösta på antingen Zassoo eller mig. Och är Hedinn ulv då så hurra för henne.

Kan du förklara inlägget du skrev igen?

Tillägg: Alltså det finns verkligen inte en chans att Hedinn skulle rösta likadant som Shaggy om hon är ulv. Inte en chans. Det är alldeles för riskabelt.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 292
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 157
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 628
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp