Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Grattis goda! Hedinn var sista ulven!

Rollista:
Paddington - bybo
Shaggy - ulv
cirkus - välsignad
CaisaLundblad - ängellärling
zassoo - spårare
Hedinn - ulv
Sasse - spionlärling
glömmerallt - röstfifflare
Lorden - ulv
Bumpo - häxa
Lenis - storbonde

Dag 1
Lillelorden (ulv) lynchas

Natt 1
Ängellärlingen skyddar Hedinn (spionlärlingen får denna info)
Ulvarna käkar Bumpo1 (häxa)

Dag 2
Lenis kickas och Bumpo övertar hennes roll.
Röstfifflaren röstar på CaisaLundblad
Paddington (bybo) lynchas

Natt 2
Ulvarna käkar glömmerallt (röstfifflare)

Dag 3
Bumpo2 (storbonde) kickas och Sasse (spionlärling) övertar förmågan att sia två gånger. De goda rollerna som då fanns kvar var spårare, välsignad, ängellärling och spionlärling. Det kändes väl taskigt mot onda sidan att ge förmågan till den välsignade, ängellärlingen kändes inte heller helt lämpligt och spåraren hade redan en outnyttjad sia. Därav gick förmågan till spionlärlingen.
Spionlärlingen siar Cirkus.
Cirkus lynchas.

Natt 3
Ängellärlingen skyddar zassoo (spionlärlingen får denna info)
Ulvarna käkar zassoo
Spionlärlingen siar Caisa

Dag 4
Shaggy (ulv) lynchas

Natt 4
Ulvarna käkar Sasse

Dag 5
Hedinn (ulv) lynchas
 
Sv: Varulvslek

Hedinn: rösten dag ett - har du gått i skola hos Mammas & Myrten eller? :D

Käket ikväll: Varför Sasse? Var helt övertygad om att du skulle försöka med zassoo.
 
Sv: Varulvslek

Zassoo, varför använde inte du din sia för? Är det inte värt att få en sia även om LL bestämmer vem du ska rösta på, va, va, va?

Förövrigt är jag glad att jag siade Caisa, innan dess var jag bergis på att Hedinn var ängellärlingen. Det borde vara lag på att man ska skydda sig själv första natten! :p
 
Sv: Varulvslek

Jag kan meddela att jag kände mig ytterst snuvad på konfekten! Äntligen fick jag vara ulv, så blev jag lynchad av min egen lya :D
 
Sv: Varulvslek

Tanken att hon siat Cirkus slog mig faktiskt... Men att hon skulle ha siat mig kändes långsökt. :p

Så det fanns inte en chans i världen att jag skulle ha röstat på Zassoo eftersom hon var den enda jag VISSTE var god efter att ulvarna försökt käka henne den natt jag valt att skydda henne. Det var ju även enda natten de misslyckades med sitt käk. ;)

Sasse: Skydda sig själv? FÅR man det? Tanken slog mig aldrig ens... :D
Snällt av dig att spela med när jag sa att jag var tveksam på Zassoo i alla fall. ^^
 
Senast ändrad:
Sv: Varulvslek

Så det fanns inte en chans i världen att jag skulle ha röstat på Zassoo eftersom hon var den enda jag VISSTE var god efter att ulvarna försökt käka henne den natt jag valt att skydda henne. Det var ju även enda natten de misslyckades med sitt käk. ;)

Ja, det var därför jag tänkte att de garanterat skulle försöka med zassoo igen eftersom det gav en chans till vinst.
 
Sv: Varulvslek

TACK alla för ett roligt spel!

Jag var som vanligt lite lagom bortkollrad, tyvärr av min egen sida - jag trodde allvarligt att Sasse var ulv.

Sen den där djärva förstarösten på LilleLorden från Hedinns sida - det var ju snyggt och sen så fick jag CLs misstankar på mig.
Jag tänkte länge om Shaggy med flit låtit bli att rösta i den första lynchen. Hur var det?
 
Sv: Varulvslek

Jag tänkte länge om Shaggy med flit låtit bli att rösta i den första lynchen. Hur var det?

Det tvivlar jag på eftersom det inte är tillåtet. Alla ska rösta om man inte får förhinder. Tror faktiskt ingen struntar i det pga en viss roll.
 
Sv: Varulvslek

Jag är nog fortfarande nybörjare och trodde det kunde vara en strategi..just i hennes läge. BRA tycker jag att man måste rösta om man inte har förhinder.
 
Sv: Varulvslek

Sasse: Skydda sig själv? FÅR man det? Tanken slog mig aldrig ens... :D

Klart du får! Väldigt bra att göra det också om en god spion finns med i leken. Är en ond spion också med däremot får man väga för och emot om man ska skydda sig själv eller någon annan. Problemet om man skyddar någon annan är att man inte bara lurar den onda, utan även den goda spionen :p

Jag tänkte länge om Shaggy med flit låtit bli att rösta i den första lynchen. Hur var det?

Det hoppas jag verkligen inte. Det är att bryta mot reglerna.
 
Sv: Varulvslek

Zassoo, varför använde inte du din sia för? Är det inte värt att få en sia även om LL bestämmer vem du ska rösta på, va, va, va?

Det undrade jag med! zass som inte utnyttjade sin sia och storbonden som inte dök upp :nailbiting: jag förstår att man inte vill att LL bestämmer vem man ska rösta på i avgörande läge, men de första dagarna spelar det ju inte så stor roll? dessutom fanns ju en häxa med, och trollkarl stod med i beskrivningen så ni hade ju lika gärna kunnat bli utsatta för nåt sånt.
 
Sv: Varulvslek

Jag förstår inte. :crazy:
Hur lurar jag spioner genom att skydda någon? De får väl bara veta att denne är skyddad?

Jahaaaa, du trodde Hedinn var ängellärling tills du siat mig för att jag skyddade Hedinn första natten, det var det du menade, typ? :p
 
Sv: Varulvslek

Jag förstår inte. :crazy:
Hur lurar jag spioner genom att skydda någon? De får väl bara veta att denne är skyddad?

Jahaaaa, du trodde Hedinn var ängellärling tills du siat mig för att jag skyddade Hedinn första natten, det var det du menade, typ? :p

Ja, precis. Alltså det är standard att ängeln skyddar sig själv första natten. Undantag finns naturligtvis. Men detta gör ju att när man som spion får info om att ängeln skyddat *deltagare*, så räknar man med att den skyddade deltagaren är just ängeln.

Om då t.ex. en ond spion finns med, och man vill lura denne om vem ängeln är, så skyddar man någon annan. Då tror den onda spionen (rätt troligt) att den som är skyddad är ängeln. Och då har man inte outat sig själv och sin roll för en ond.
 
Sv: Varulvslek

Äsch, det är väl sånt man får räkna med antar jag, hoppas mest att jag får vara ulv snart igen :D

Heddan hävdar att det var ett "misstag" :cautious: ;)
 
Sv: Varulvslek

Jag tänkte länge om Shaggy med flit låtit bli att rösta i den första lynchen. Hur var det?

Nej jag glömde inte med flit. Helt plötsligt slog det mig att klockan var 19.27 och att DL var 19. Jag svor rätt bra eftersom en missad röst alltid drar ögonen åt sig och jag avskyr att vara ulv och spelar uselt som sådan. När dessutom hjärnan är på semester i sin egen dimma så blev det inte bra alls.
 
Sv: Varulvslek

Hedinn: rösten dag ett - har du gått i skola hos Mammas & Myrten eller? :D

Käket ikväll: Varför Sasse? Var helt övertygad om att du skulle försöka med zassoo.

Helt ärligt, rösten dag ett var ett MISSTAG! :o Vi hade ingen kontakt alls i lyan under första dagen, så min hjärna hade uppenbarligen inte tyckt att mina ulvkollegor var värda att spara i minnet, utan jag satt och letade efter nåt bra att bygga en teori på bara. När uppdateringen kom och det stod att Lorden var ulv såg jag bokstavligt talat ut såhär: :eek: Så ja, inte mitt skarpaste moment, direkt.

Vi trodde att Zassoo var ängeln och därmed störst chans att hon skyddade sig själv eller Caisa, som ingen misstänkte. Plus att vi trodde att det skulle gå lättare att få Caisa att vända mot Zass än Sasse om hon, som vi trodde, satt utan info.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 586
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 367
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 475
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 104
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp