Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Ulven har troligen redan skickat in sitt offer till LL skulle jag tro, så vad jag skriver nu är väl ganska överflödigt. Men visst, kanske ändrar om de TÄNKT käka mig iofs... :eek:

Ja, det jag menar är att om ni som är vana vid att spela, alla är överens om att Hedinn gjorde det enda kloka valet som ulv, så hade det ju i detta läget då vi andra ändå hade henne pretty much spikad som andra ulv inte spelat någon roll om hon "dragit uppmärksamhet", speciellt inte när Zassoo uttryckt tvivelaktigheter om dig, hade Hedinn kunnat producera en övertygande teori om dig hade hon i det scenariot eventuellt kunnat få Zassoo att rösta på dig... förstår du? :p
Det KAN ju vara så att hon är god, var stensäker på att Shaggy var ulv och därför röstade som hon gjorde, bara att det i turordningen blev där det blev? :p
 
Sv: Varulvslek

Det är inte heller särskilt märkligt att Hedinn lade en "tidig" (tidigare än zassoo) röst på Shaggy. Shaggy var uppe på tapeten långt tidigare, och ulvarna skulle nog behöva vara rätt korkade om dom inte kunde ana vart det barkade sas. Att följa strömmen då, och även att lägga en lite tidigare röst (men kanske inte alldeles för tidig om man vill vara säker på var det barkar) är det bästa.
 
Sv: Varulvslek

Är bergis på att du tänker helt fel :p

Är övertygad om att Heddan är sista ulven. Skulle bli rätt sur på Zassoo om jag har fel :p
 
Sv: Varulvslek

Nattuppdatering!

Sasse överlevde inte, hon var spionlärling och övertog rollen som storbonde.


DagDL imorgon 20.00
 
Sv: Varulvslek

Då känns det hela ganska uppenbart. Att Sasse var storbonde innebar att hon fick två sior. Hon var länge övertygad om att Caisa var god, alltså måste hon siat Caisa och därmed är Caisa med största sannolikhet god. Sen siade hon ju garanterat Shaggy eftersom hon var så övertygad om att Shaggy var ond. Då är enda möjligheten att Zass är den sista ulven. Ser ingen som helst anledning till att vänta till imorgon, så...

Hedinn röstar på zassoo
 
Sv: Varulvslek

Jag misstänkte aldrig Zassoo btw, men jag ville att Sasse skulle bli käkad om hon inte var ulv så jag slapp fundera...

Sasse hade 2 sior alltså? Plus att hon fått spioninfo. Sior... Hur fungerar de? Kan hon fråga om "vem hon vill" och få svar på om den är god eller ond alltså? Nu är jag stensäker på att Hedinn är ulven ändå, men tänkte som spiken i kistan...
 
Sv: Varulvslek

Då är jag helt och hållet övertygad om att Hedinn är sista ulven. Sasse har helt säkert siat Caisa som god och återstår gör Hedinn.

zassoo röstar på Hedinn
 
Sv: Varulvslek

+Zassoo

Varför i hela friden skulle hon ha siat mig? Hon var pretty much övertygad om att jag var god från början, dock är det väl möjligt antar jag att hon siat mig och Hedinn i så fall. Annars tror jag på Shaggy och Hedinn.
 
Sv: Varulvslek

Det var ju mycket snack i början om dina teorier som många tyckte var märkliga, Sasse ville väl få reda på om hennes misstankar att du var god stämde.

Jag tycker mest att hon uttalade sig så tvärsäkert om att Shaggy var ond och du god, Hedinn lät hon mer osäker på.
 
Sv: Varulvslek

Jag misstänkte aldrig Zassoo btw, men jag ville att Sasse skulle bli käkad om hon inte var ulv så jag slapp fundera...

Sasse hade 2 sior alltså? Plus att hon fått spioninfo. Sior... Hur fungerar de? Kan hon fråga om "vem hon vill" och få svar på om den är god eller ond alltså? Nu är jag stensäker på att Hedinn är ulven ändå, men tänkte som spiken i kistan...

Ja, hon väljer en att sia och får veta om den är god eller ond.

Varför är du säker på mig? Vi är ju så förbannat nära på att vinna det här nu, åker jag ut så är det kört. Zassoo ÄR den sista ulven och jag hoppas verkligen du inser det innan DL imorgon.

Hon la en jäkla alibiröst första dagen vilket ju uppenbarligen har räddat henne från en del misstankar nu, sen har hon dessutom flutit med väldigt bra utan att dra uppmärksamhet till sig. Fantastiskt ulvspel, visserligen, så jag kan förstå att du tvekar. Du sitter dessutom i en väldigt jobbig sits just nu, men läs igenom mina inlägg igen och se vad det är som gör mig till ond?

SNÄLLA, jag behöver dig på min sida om vi ska ta hem det här.
 
Sv: Varulvslek

+Zassoo

Varför i hela friden skulle hon ha siat mig? Hon var pretty much övertygad om att jag var god från början, dock är det väl möjligt antar jag att hon siat mig och Hedinn i så fall. Annars tror jag på Shaggy och Hedinn.

Hon skulle inte ha varit så säker på att du var god om hon inte siat dig. Till en början trodde hon, efter hon fått siaregenskaper var hon väldigt säker och det var sen när hon även blev säker på att Shaggy var ond som jag började ana att hon hade siat. Mig har hon inte siat, jag kan sätta pengar på att hon kollade dig och Shaggy.
 
Sv: Varulvslek

Snarare en desperat god som varit i det här läget tidigare och åkt ut för att ulven lurades så förbannat bra, det är SJUKT frustrerande! :banghead:
 
Sv: Varulvslek

Äsch, det spelar ingen roll (fast någon får gärna svara angående siorna så jag vet till nästa gång :p ).

Sasse var god, HELT övertygad om att jag var det också, samt att Hedinn var ulv. Bara det talar mycket för att Hedinn är ulv, med tanke på Sasses specialroller.
Jag uttryckte tvivel efter att vi röstat ut Shaggy, medan både Zassoo och Sasse var mer eller mindre säkra på Hedinn. Konstigt nog äts den som var mest säker.
Zassoo har jag som nämnt tidigare inga misstankar mot alls, det jag funderade på var om Sasse grundlurat alla eller om Hedinn var ulven, eftersom ulven var snäll nog att äta Sasse så...

Caisa röstar på Hedinn
 
Sv: Varulvslek

Hur tänker du då om hur hon visste att Shaggy var ond? Sasse hade ju redan uttryckt sig om vad hon trodde om mig, men säker var hon inte. Ulvarna kan lika gärna ha käkat henne just för att de ville att du skulle misstänka den Sasse misstänkte mest av den anledningen, eftersom du uppenbarligen litat på henne...
 
Sv: Varulvslek

Hon sa ju redan innan DL att hon skulle rösta på dig, hon var så säker hon kunde bli utan att säga "Jag har siat Hedinn, hon är en ulv." och hon blev ju så frustrerad på mig när jag uttryckte tvivel så jo, jag skulle vilja påstå att hon var ganska säker. ;)

Shaggy hade hon säkerligen siat, men jag tror också hon siat antingen dig eller Zassoo, jag menar, INGEN har någonsin misstänkt mig, VARFÖR skulle hon ha siat mig? (Eller ja, du och Shaggy har varit lite fundersamma till och från, om jag minns rätt. Zassoo har nämnt mig någon gång också men avfärdat det.)
Sen misstänkte jag dig innan också, näst efter Shaggy. Men jag var fundersam kring Sasse också så ville att hon eller du skulle ätas eftersom jag inte alls misstänker Zassoo. ;)

Så jag säger som Sasse: Skulle bli rätt sur på Zassoo om jag har fel. :p
 
Sv: Varulvslek

Exakt. OM hon har fel, alltså finns möjligheten. Sasse skulle inte vara så övertygad om att en spelare är god om hon inte siat den, så du och Shaggy är siade, inte jag. Zass säger ju samma sak, ändå tror du inte på oss?
 
Sv: Varulvslek

Spelar ingen roll, tänker inte börja vela nu, att du var min andra ulv bestämde jag långt innan nattDL. :)
Jag HOPPADES som sagt på att Sasse eller du skulle ätas så jag kunde rösta på den andra. Tänker inte ändra på det nu. :d

Tillägg: Långt innan DagDL också...
 
Senast ändrad:
Sv: Varulvslek

*spök*

Om ni har tjafsat klart någon gång kanske vi kan ha uppdateringen redan ikväll? :p

*slutspök*
 
Sv: Varulvslek

Jag tänker tjafsa tills Caisa gör rätt! :arghh:

Nä, men för min del är det okej med uppdatering ikväll om Niyama har möjlighet, jag verkar inte kunna påverka det här ändå... :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 573
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 356
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 451
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 093
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp