Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Knuffar upp om nån mer vill anmäla sig innan vi kör igång.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

kl

Skulle gärna vara med, men mina föreläsningar drar igång nästa vecka och jag kommer ha plugg upp över öronen = ingen varulvslek :(

Däremot ville jag berätta att jag precis har läst igenom den omtalade leken där Myrten lurade alla, det var mycket underhållande att läsa när man visste vad som skulle hända :D:bow:
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Däremot ville jag berätta att jag precis har läst igenom den omtalade leken där Myrten lurade alla, det var mycket underhållande att läsa när man visste vad som skulle hända :D:bow:

Jag visste att något sånt hade hänt men ändå så blev jag också lurad när jag läste den leken :o:D Håller med om att det var mycket underhållande!
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Kl

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag försvann förra leken. Men jag fick först migrän och sedan vad jag tror var ett muterat ebolavirus. Jag har inte varit så sjuk i hela mitt liv tidigare.

//Skamsen Bumpo.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

LL: Hedinn

1. Lillelorden
2. Sasse
3. LindgrenV
4. cirkus
5. CaisaLundblad
6. Niyama (om leken startar tidigast 13/1)
7. glömmerallt
8. Mumorsan
9. AskoII
10. Karamelldrottningen
11. Dramatik
12. Paddington (Skriver upp mig under förutsättningen att det inte blir för tidiga DL:s, isf kommer jag inte kunna vara med)
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Däremot ville jag berätta att jag precis har läst igenom den omtalade leken där Myrten lurade alla, det var mycket underhållande att läsa när man visste vad som skulle hända :D:bow:

Jag visste att något sånt hade hänt men ändå så blev jag också lurad när jag läste den leken :o:D Håller med om att det var mycket underhållande!

Det var en otroligt rolig lek att vara LL för också. Så jäkla roligt att sitta med svaren i "direktsändning", men ibland undrade jag vad deltagarna höll på med ;)
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Yay, vi börjat bli några stycken, hoppas det droppar in ett par st till! :D
Satsar vi på att starta på måndag då eller? :)
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

*kl*

Om vi startar på måndag kan jag säga redan nu att jag kommer troligtvis inte hinna vara särskilt aktiv förrän tisdag kväll, så behöver ni inte misstänka mig enbart pga min bristande aktivitet iaf :p
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Skulle tro att det blir först på tisdag ändå, jag börjar plugga på måndag så kan vara så att mitt huvud inte riktigt pallar med att dra igång leken samtidigt. :)

Paddi: När ungefär (eller tidigast) önskar du DL?
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

helst inte innan 20.30 om du vill ha några teorier från mig ;)
Jag kommer troligen inte att vara hemma förrän runt 20 de flesta kvällarna framöver så egentligen - ju senare desto bättre ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

helst inte innan 20.30 om du vill ha några teorier från mig ;)
Jag kommer troligen inte att vara hemma förrän runt 20 de flesta kvällarna framöver så egentligen - ju senare desto bättre ;)

Rösta kvällen innan istället? Beroende på när nattDL är då.

Hedinn: jag önskar lång tid mellan dagDL och nattDL av anledningen som togs upp i förra leken: mer rättvist om fler hinner se uppdateringen. Men minst två timmar tycker jag. Det blir jobbigt med typ en halvtimme för man får sitta och trycka F5 i väntan på uppdatering så man kan skicka in sitt val.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

kommer tyvärr inte funka i praktiken att rösta kvällen innan varje dag så då kan jag lika gärna ta bort mig själv från listan på en gång.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

säg att dag-DL är kl 18.00 och natt-DL är kl 22.00 eller morgonen efter.
Själv kommer jag hem från jobb/träning vid kl 19-19.30 vilket gör att jag missar dag-DL varje dag och för att inte göra det så behöver jag rösta kvällen innan, sedan beror det på när natt-DL ligger om det överhuvudtaget fungerar. Och som Hedinn själv skrev i förra leken så är det inte så kul att behöva rösta så mycket tidigare än alla andra och det blir väldigt svårt m teoriandet och lekandet att ligga så i ofas med alla.

well, får inte mitt schema att gå ihop framöver helt enkelt...
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

säg att dag-DL är kl 18.00 och natt-DL är kl 22.00 eller morgonen efter.
Själv kommer jag hem från jobb/träning vid kl 19-19.30 vilket gör att jag missar dag-DL varje dag och för att inte göra det så behöver jag rösta kvällen innan, sedan beror det på när natt-DL ligger om det överhuvudtaget fungerar. Och som Hedinn själv skrev i förra leken så är det inte så kul att behöva rösta så mycket tidigare än alla andra och det blir väldigt svårt m teoriandet och lekandet att ligga så i ofas med alla.

well, får inte mitt schema att gå ihop framöver helt enkelt...

Nej, jag fattar ju att det inte funkar om nattDL ligger sent på kvällen eller dagen efter. Men med typ dagDL 16 och nattDL 20? Bara ett exempel... jag bryr mig inte om när DL är, bara det är ett tag emellan. Fördelen med en tidigt dagDL är ju att fler kommer behöva rösta tidigt, så rösterna blir mer spridda. Själv tycker jag att det är rätt trist när alla röster kommer typ en minut innan DL.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Fast det kommer man nog aldrig ifrån. Folk vill ju ha så mycket info som möjligt innan de röstar. För tidig DL riskerar bara att göra att vissa aldrig kan hänga med i spelet och därmed alltid ligger ett dygn efter alla andra. Det finns två risker med det. Antingen åker de ut tidigt för att de ligger efter och röstar konstigt eller så tröttnar de då det inte är kul att leka i de lägena. Jag har avskytt när jag varit tvungen att rösta 4 timamr före DL några enstaka gånger eftersom man fick rösta utifrån gårdagens inlägg utan mer information.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Jo, det kan jag förstå. Det enda jag verkligen inte tycker funkar är nattDL en halvtimme efter dagDL. Det blir väldigt orättvist eftersom inte alla har möjlighet att vara inne just då. Så längre tid emellan så de allra flesta hinner se uppdateringen innan nattvalen gör det ju mer rättvist.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Det håller jag med om. Om natt DL ligger på morgonen så är det även bra för nattsömnen :D
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Håller med Shaggy men samtidigt så håller jag med dig Niyama att det är trist att "alla" verkar vänta med att rösta till sista minuten numera - det verkar ha blivit mycket vanligare senaste året mot för hur det var tidigare och jag vet inte riktigt vad man ska göra för att komma åt det. Kanske ha dag-DL så sent som möjligt och sedan natt-DL på morgonen dagen efter??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 587
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 374
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 485
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 109
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp