Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Om ni vill höra en åsikt av en som inte ens spelat någon gång ännu ... Så tycker jag att dagDL kan vara någon gång på kvällen då de allra flesta är hemma och har hunnit ätit middag osv, och om LL kan så kan nattDL vara nästa morgon eller dag.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Håller med Shaggy men samtidigt så håller jag med dig Niyama att det är trist att "alla" verkar vänta med att rösta till sista minuten numera - det verkar ha blivit mycket vanligare senaste året mot för hur det var tidigare och jag vet inte riktigt vad man ska göra för att komma åt det. Kanske ha dag-DL så sent som möjligt och sedan natt-DL på morgonen dagen efter??

Då kan man väl lika gärna ha dagDL på dagen och så NattDL på kvällen? Sen dagDL och nattDL på morgonen tycker jag inte verkar så bra, eftersom en del kommer behöva gå och lägga sig innan dagDL och sen kanske inte hinner in på morgonen innan morgonfodring/skola/jobb.

Tycker det hjälper för aktiviteten att ha ordentligt med tid mellan dag och natt, så blir det inte det där med full fart precis innan dagDL och sen dör tråden till nästa dagDL.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Då kan man väl lika gärna ha dagDL på dagen och så NattDL på kvällen? Sen dagDL och nattDL på morgonen tycker jag inte verkar så bra, eftersom en del kommer behöva gå och lägga sig innan dagDL och sen kanske inte hinner in på morgonen innan morgonfodring/skola/jobb.

Tycker det hjälper för aktiviteten att ha ordentligt med tid mellan dag och natt, så blir det inte det där med full fart precis innan dagDL och sen dör tråden till nästa dagDL.

Samtidigt är det ju så att det alla ska göra sina val till dag-DL och ett fåtal till natt-Dl (ulvar, ängel etc) - så personligen tycker jag att det är bättre att man kör dag-DL på kvällen när majoriteten kan vara aktiv och sedan lägga natt-DL senare eller på morgonen efter...
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Vi kanske kan variera lite? Nån gång tidig dag DL (kan ju vara allt från lunch till sen eftermiddag) och natt DL senare på kvällen, och nån gång dag DL på kvällen och natt DL under förmiddagen dagen efter... Det kan ju hjälpa för att sprida rösterna och att det är olika personer som "drabbas" och behöver rösta tidigt olika dagar, hur låter det?

Jag skulle ju i så fall kunna göra nåt ungefärligt "schema" i förväg och/eller PM:a tiderna så ingen behöver riskera att missa något. Eller blir det för förvirrande med varierande tider?
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Vi kanske kan variera lite? Nån gång tidig dag DL (kan ju vara allt från lunch till sen eftermiddag) och natt DL senare på kvällen, och nån gång dag DL på kvällen och natt DL under förmiddagen dagen efter... Det kan ju hjälpa för att sprida rösterna och att det är olika personer som "drabbas" och behöver rösta tidigt olika dagar, hur låter det?

Jag skulle ju i så fall kunna göra nåt ungefärligt "schema" i förväg och/eller PM:a tiderna så ingen behöver riskera att missa något. Eller blir det för förvirrande med varierande tider?

För mig spelar det ingen roll vilka tider det är, det viktiga är att det är hyfsat lång tid mellan dag och natt. Varierande låter ju bra eftersom det som du skriver "drabbar" olika personer.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Vi kanske kan variera lite? Nån gång tidig dag DL (kan ju vara allt från lunch till sen eftermiddag) och natt DL senare på kvällen, och nån gång dag DL på kvällen och natt DL under förmiddagen dagen efter... Det kan ju hjälpa för att sprida rösterna och att det är olika personer som "drabbas" och behöver rösta tidigt olika dagar, hur låter det?

För mig funkar det nog som vilken annan tid som helst. Det kan dock hända att jag behöver rösta på kvällen/natten ibland, oavsett om NattDL har varit eller ej, vissa dagar. Men det är ok hoppas jag :) Förövrigt vet jag inte om jag hinner till tisdag alls, ska plugga hela dagen och sedan iväg på kvällen. Jag kanske kan få tillstånd att missa den dagen om vi har första DL då? Eller startar du då med första DL på onsdag?
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

LL: Hedinn

1. Lillelorden
2. Sasse
3. LindgrenV
4. cirkus
5. CaisaLundblad
6. Niyama (om leken startar tidigast 13/1)
7. glömmerallt
8. Mumorsan
9. AskoII
10. Karamelldrottningen
11. Dramatik
12. Paddington (Skriver upp mig under förutsättningen att det inte blir för tidiga DL:s, isf kommer jag inte kunna vara med)
13. Con
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Ska försöka få upp tråden ikväll, så kör vi första DL imorgon (kväll, så alla hinner med), under förutsättning att jag hinner få ordning på saker och ting till dess. ;)
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Får du upp leken idag så hinner jag också rösta. Imorgon har jag annars fullt upp och vet inte om jag kan vara aktiv.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Jag är laddad för lek! Klar lite tidigare än väntat så nu väntar jag på leken :p
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Jag med! :D

Skolan har för övrigt börjat igen, så kommer inte vara riktigt lika aktiv som förra leken men kommer nog inte märkas någon jättestor skillnad, mest vilken tid på dygnet jag är som mest aktiv som kommer diffa. :p
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

LL - var är leken och var är min roll :p ;)

Jag kommer inte heller kunna vara så aktiv den här leken - har lite för mycket på e jobbet den här veckan men ska göra mitt bästa :)
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

eftersom vi är flera som sagt att vi inte kan vara så aktiva är det väl bra om någon kan vara överaktiv ;)
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Såklart :eek:
Trodde alla sanna bukefalister lät saker som varulvslekar gå ut över sitt verkliga liv. :angel: :D
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Haha leken kommer ikväll! Har haft råd med Mammas de senaste dagarna och har inte fått allt helt på plats förrän nu, så har inte velat köra igång innan. ;) Men nu känner jag mig redo! Och nej, Nakor kommer inte vara med, jag lovar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 576
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 356
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 452
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 094
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp