Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Koltrast - vad roligt!

Tips till alla nya, d v s och @Lobelia är att följa den pågående leken. Försök att lista ut vem som är ond och god och när leken är slut, läs igenom och se hur spelarna argumenterat.

Den regel som kan vara lite krånglig är hintningsregeln. Den går ut på att man inte får antyda sin roll, vilken den än är. Man skriver alltid utifrån ett perspektiv att man inte "vet" något. Om man trots allt gör det, t e x genom att man har en specialroll, får man skapa teorier och argumentera för sin sak. Man får aldrig säga "jag är siare" exempelvis, för då straffas egna sidan.

Jag brukar, än idag, PMa LL och fråga om jag känner mig osäker. Men oftast är det inga problem.

Om att sabba för andra kan jag berätta att jag en gång som ond lyckades skicka PM även till en av de goda och därmed röja hela lyan:p. Men mina dåvarande ulvkompisar (tror det var @Hedinn, @Niyama och @Paddington) pratar fortfarande med mig:rofl:.

Välkommen!

Och det var mig du PM-ade ;)

Jag som är en snäll människa låtsades som om jag inte sett det. TROTS att du lurade mig det värsta nånsin i mina ulvlekar i min allra, allra första lek.

/fortfarande traumatiserad av det
 
Men alltså (utan att ge ledtrådar om mina framtida strategi och personliga spelstil :cool:) just första dagen verkar läskigast. Törs man ens skriva i tråden då?

Tja du blir misstänkt om du skriver något dumt, frågar om fel sak eller nämner fel roll och om du inte frågar något blir du garanaterat misstänkt för då betyder det att du är ulv och har frågat övriga ulvar istället. Vidare blir du misstänkt om du har dåliga teorier och om du har smarta teorier(då har du ju fått hjälp av de där andra ulvarna!) och om du inte har några teorier alls så är det extra skumt. sedan blir du givetvis misstänkt om du pratar för mycket off topic men du kan också bli misstänkt för motsatsen. Det är mycket misstänkt attt rösta tidigt eller sent att rösta udda och att rösta som andra. Nu tänker du att det bästa är att inte skriva alls men nix då blir du misstänkt för att du är oaktiv.

Om du inte hängde med så är det lungt, även om du skulle missa att göra något av ovanstående så kommer du att bli misstänkt.
 
@glömmerallt

sedan blir du givetvis misstänkt om du pratar för mycket off topic men du kan också bli misstänkt för motsatsen. Det är mycket misstänkt attt rösta tidigt eller sent att rösta udda och att rösta som andra. Nu tänker du att det bästa är att inte skriva alls men nix då blir du misstänkt för att du är oaktiv.
Precis exakt det här har jag sett i typ varje tråd.

Mvh

:nailbiting:
 
Men då har jag en seriös fråga: Detta när folk säger "jag kommer vara upptagen då och då". Om någon säger så, kan man förutsätta att den är ärlig då? Eller finns det ulvar som säger sånt för att slippa vara med och dra till sig misstanke?

Dvs, "får" man varna för inaktivitet bara för att ha ryggen fri?
 
Men då har jag en seriös fråga: Detta när folk säger "jag kommer vara upptagen då och då". Om någon säger så, kan man förutsätta att den är ärlig då? Eller finns det ulvar som säger sånt för att slippa vara med och dra till sig misstanke?

Dvs, "får" man varna för inaktivitet bara för att ha ryggen fri?

När jag skriver så så är jag upptagen på annat. Brukar skriva att jag sticker till stallet och återkommer senare.
 
Men då har jag en seriös fråga: Detta när folk säger "jag kommer vara upptagen då och då". Om någon säger så, kan man förutsätta att den är ärlig då? Eller finns det ulvar som säger sånt för att slippa vara med och dra till sig misstanke?

Dvs, "får" man varna för inaktivitet bara för att ha ryggen fri?

Om någon varnar för inaktivitet så tar jag det ärligt.
Om någon varnar för inaktivitet och sen får misstankar på sig pga inaktivitet brukar det kunna slå på den som misstänkte.
 
Men då har jag en seriös fråga: Detta när folk säger "jag kommer vara upptagen då och då". Om någon säger så, kan man förutsätta att den är ärlig då? Eller finns det ulvar som säger sånt för att slippa vara med och dra till sig misstanke?

Dvs, "får" man varna för inaktivitet bara för att ha ryggen fri?

Generellt så ja det kan du lita på tror jag, sedan finns det förmodligen de som missbrukar det men jag tror inte det är så vanligt.
 
Men då har jag en seriös fråga: Detta när folk säger "jag kommer vara upptagen då och då". Om någon säger så, kan man förutsätta att den är ärlig då? Eller finns det ulvar som säger sånt för att slippa vara med och dra till sig misstanke?

Dvs, "får" man varna för inaktivitet bara för att ha ryggen fri?

Jag brukar förutsätta att den är ärlig då.

Men sedan ser jag det inte som en fördel att som ond inte vara med i leken och påverka. Alltså att ha som taktik att "hålla sig undan" är en taktik som bäddar för en rätt trist lek, och jag förutsätter att alla som är med vill leka och inte bara hålla sig undan och vinna. Enligt mig går leken ut på att ha roligt, inte nödvändigtvis vinna (även om det är roligt det med, såklart!).

Sedan är det inte alltid man pallar, om man är trött eller vad som så tycker iaf jag att det är helt ok att dissa leken för att ligga på soffan och pilla sig i naveln, så länge man bidragit litegrann i vilket fall. :)
 
@Mammas

Men alltså jag menade inte att det är bra att vara inaktiv som ond! OBS! <------- förtydligande. :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Bara det att vissa skriver "den har man ju inte sett utan ramlar bara in strax innan DL och röstar och är himla anonym" - som något dåligt då alltså. Och då ville jag bara veta om "jag kommer vara borta under söndag" är något som KAN vara något att :cautious:a över eller om det generellt alltid är OK.
 
@Mammas

Men alltså jag menade inte att det är bra att vara inaktiv som ond! OBS! <------- förtydligande. :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Bara det att vissa skriver "den har man ju inte sett utan ramlar bara in strax innan DL och röstar och är himla anonym" - som något dåligt då alltså. Och då ville jag bara veta om "jag kommer vara borta under söndag" är något som KAN vara något att :cautious:a över eller om det generellt alltid är OK.

Gäller det då folk som dag efter dag bara skriver tre inlägg kvart i DL och röstar och sedan är borta till nästa kväll kan jag hålla med om den som kommenterar, om någon skriver extremt lite genom hela leken är det väldigt svårt att veta vart man har personen. Men om du är hyfsat aktiv lördag, borta söndag men typ hinner slänga in en röst och sedan är aktiv måndag är det ingen (ok, det gäller ulvlek, jag garderar mig: få) som ifrågasätter det. Så gäller det en eller två dagar kommer folk generellt sett ha överseende med det, är det mer kanske folk kommer att tagga dig lite för att få dig mer aktiv, typ. :)
 
@Mammas :up: Har ingen tanke på att vara med om jag inte kan vara aktiv, är mer för att veta lite mer om hur det fungerar.

Muchas gracias!

Ja precis som Mammas är inne på så blir det ju svårt att ha en åsikt om någon som är oaktiv leken igenom(sedan kan det ju givetvis hända något som inte är planerat som leder till oaktivitet). Då blir jag lite frusterad för att det är svårt att teoria kring personen när den inte skriver och det påverkar ju leken negativt.

Jag, och jag tror många med mig har mycket större överenseende med att någon som vanligtvis är aktiv(inte bara i aktuell lek utan generellt) blir frånvarande någon gång för då förstår man att det förmodligen beror på att den är upptagen just då och det gäller oavsett om hen förvarnnat eller ej. :)
 
@Myrten Blir det en lek med många specialroller? (får man fråga det förresten?). Är sugen som sagt men vill inte ge mig in i nåt som är allt för avancerat ty jag har ett klent intellekt.
Hörredudu.

Det var ett fult påhopp angående klent intellekt. Du får allt ta och sluta mobba dig själv. Nästa gång trianglar jag eller vad det heter nu för tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 292
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 157
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 628
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp