Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom på en grej. Det händer ibland att man blir lite irriterad när någonjäklaidi.... jag menar medspelare med flit missförstår fast en själv är ett under av pedagogisk tydlighet, och då kan känslorna svalla och man skriver lite mindre genomtänkta saker. Känner man att man är på g ditåt kan det vara läge att pausa och tänka mantrat "detärenlekdetskavararoligt" tills det går över och man inser att det nog var sååå den andra tänkte, eller att hen missförstår för att hen är ond och det gynnar hens sida, typ.

Iallafall jag kan bli frustrerad innan jag relaxar lite och påminner mig om att det är en lek.

ps: allt ovan är grundat på observationer och absolut inte egna erfarenheter! ;) låvar!
 
Jag är med nästa gång, och lovar då att inte hamna i det dubbla missförstånd som tvingade mig att skjutsa exets svärmor på middag i annan kommun igår kväll.
 
Jag vill vara med nästa lek ju!! När typ är den planerad att dra igång? Är borta på avelsbedömning för tillfället, slut på surf (så det går lååååångsamt) och dåligt med batteri i mobilen så orkar inte leta igenom listan. Men jag är sjuk så jag borde ha bra med tid de närmsta dagarna i alla fall. :D
 
@Hedinn

1) När pågående lek avslutats, 2) när det är tillräckligt många deltagare och 3) när LL hunnit fixa rollfördelningen.

Den pågående leken är inte jättestor (jag följer den naturligtvis slaviskt, men det var verkligen helkört att var med) och deltagarantalet tickar på ganska bra så en rimlig bedömning är i nästa vecka. Då har vi passerat månadsgränsen, så du har ny surf!

Om rollerna så får man önska, men jag anpassar alltid rollerna efter deltagarna och temat. Det sistnämnda har jag inte bestämt ännu (även där får man önska).
 
Det går att beskrivas ungefär som ett textbaserat rollspel
Äsch, rollspel låter för sexigt för att avstå!

LL: Myrten

1. Niyama
2. Koppen
3. glömmerallt
4. cirkus
5. Lobelia
6. Koltrast
7. Mammas
8. niphredil
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.




:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
 
Åh, är det Myrten som LL :love:

Jag funderar på att hoppa på, men vet inte än. Jag börjar skolan på måndag och har fått varnat att det är rätt hektiskt. Men tror inte leken startats till dess, så återkommer om jag kan :)
 
@Hedinn

1) När pågående lek avslutats, 2) när det är tillräckligt många deltagare och 3) när LL hunnit fixa rollfördelningen.

Den pågående leken är inte jättestor (jag följer den naturligtvis slaviskt, men det var verkligen helkört att var med) och deltagarantalet tickar på ganska bra så en rimlig bedömning är i nästa vecka. Då har vi passerat månadsgränsen, så du har ny surf!

Om rollerna så får man önska, men jag anpassar alltid rollerna efter deltagarna och temat. Det sistnämnda har jag inte bestämt ännu (även där får man önska).

Jag gillar mycket när du har humoristiska teman. Rollerna spelar inte så stor roll(men jag slipper gärna alla roller som på något vis blandar in bokstäver). Det som är roligt är variaton så någon/några roller som inte varit med så mycket på slutet?

Eller ärligt talat så tycker jag det är näst intill obligatoriskt med siare och ängel. (varför får jag en obehaglig känsla av att du funderar på att plocka bort det nu bara för att jag skrev det?)
 
@glömmerallt - jag kan lova på min ulvspelsheder (hur mycket den nu är värd:p) att det inte blir roller som involverar bokstäver. Jag avskyr dem nämligen själv.

Tror även att jag lämnar splatter till @Sasse . Om jag inte får någon superb idé.

Hrmpf... Jag är lite trött på siaren, faktiskt. Ängel tycker jag också är obligatorisk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 292
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 157
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 628
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp