Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vanligen att en god spelare har förmåga att få veta bokstäver som ingår i ett ulvnamn. Ogillas av spelare med lite udda namn i sina nick som MYrten och glÖmmerallt.

har för mig att i en lek nyligen (@Matmissbrukaren var LL tror jag) så var det just en sån bokstavgrej med. Och jag var ulv med några till och alla hade vi samma bokstav i namnet - jag tror det var i - då fick en god just bokstaven I. Det tycker jag var stor humor
 
har för mig att i en lek nyligen (@Matmissbrukaren var LL tror jag) så var det just en sån bokstavgrej med. Och jag var ulv med några till och alla hade vi samma bokstav i namnet - jag tror det var i - då fick en god just bokstaven I. Det tycker jag var stor humor

Japp. Det var du, caisa och OutOfService och ni alla har C i nicket så jag valde den bokstaven :D
Rollen var magistern.
 
Vanligen att en god spelare har förmåga att få veta bokstäver som ingår i ett ulvnamn. Ogillas av spelare med lite udda namn i sina nick som MYrten och glÖmmerallt.

Äsch, nu ska ni inte vara sådana ;) Jag gillar rollen! :D :p

Förresten Myrten, Älva finns ju som kan sia varannan natt. Om du inte kommer på något eget, eller helt utesluter siarroller.
 
Vad är då en varulvslek?

Det går att beskrivas ungefär som ett textbaserat rollspel. Det finns en person håller i leken, en lekledare, och ett gäng deltagare. Dessa deltagare får olika roller tilldelade sig av lekledaren (via PM), som de sedan ska hålla tyst om i leken.
Just själva rollspelandet i textform är det väl lite si-och-så med. Det kunde gärna få blomma ut litegrann.
 
LL: Myrten

1. Niyama
2. Koppen
3. glömmerallt
4. cirkus
5. Lobelia
6. Koltrast
7. Mammas
8. niphredil
9. zassoo
10. Jeffery
11.
12.
13.
14.
15.
16.
 
Äsch, nu ska ni inte vara sådana ;) Jag gillar rollen! :D :p

Förresten Myrten, Älva finns ju som kan sia varannan natt. Om du inte kommer på något eget, eller helt utesluter siarroller.

Finns ju en roll där man bara får veta om den man siar är ond eller god, kan ju också vara ett alernativ

Från början tror jag den rollen kallades spion och bara fick veta om någon hade specialroll eller inte(specialrooll=allt utom bybo), Men nu när typ alla har specialroller fungerar ju inte det så bra jag tror det var därför det ändrades till god/ond men är osäker. Någon som vet vilken roll jag menar och vad den kallas nu?
 
@glömmerallt Jag minns rollen, inte vad den heter dock. Men det är iofs bara något man kan ändra, en siare som bara vet om den siade är ond eller god. Då får man ha med fler onda roller än bara ulvarna också kanske :)
 
@glömmerallt Jag minns rollen, inte vad den heter dock. Men det är iofs bara något man kan ändra, en siare som bara vet om den siade är ond eller god. Då får man ha med fler onda roller än bara ulvarna också kanske :)

Ja, jag har en misstanke om att myrten kommer ge rollerna "temanamn" så vad den det känns inte som det spelar så stor roll till just hennes lek i varje fall. :)
 
@allsmäktigaLL här är lite andra förslag på roller, speciellt demonen vore kul att ha med det var så länge sedan jag lekte med den( fast har för mig att du inte gillar den? men nästa @KommandeLL kanske kan ha med den? )

Lärling:
Försöker bli både ängel och siare och har ängelns krafter udda nätter och siarkrafter jämna nätter.

Demon En ulv som när den dör har kraften att förvandla någon till ulv(val görs i förväg via pm till LL)

Självmordsbombaren(bör enligt glömmeralllt alltid vara ond) - Kan vid sin död ta med sig en annan deltagare. Kan när som helst välja och dö och meddelar LL via PM.

Häxa: Förhäxar varje natt en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om detta!

Sedan finns det någon roll som kunde välja att plocka in ett spöke i leken igen och den får diskutera med spöket. Spöket får inte skriva i tråden men rösta via pm. Någon som vet vilken roll jag menar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 570
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 356
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 451
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 093
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp