Varulvslekarnas anmälningstråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
aha så jag skulle typ själv hitta på fast hålla mig inom ett givet tema?

Exempel vid orginaltema så skulle jag kunde vara skomakaren berit som var tjurig över att ulvarna gjort så att folk inte knatade omkring i skogen längre och att jag därför fick färre skor och laga så därför ville jag ha fast varulvarna så jag kunde dänga en stövel i huvudet på dom.

Nej, du är inte trög. :) Precis så som du skrev här, menade jag! Alla spelar såklart en "god" som vill sätta dit ulvarna utåt sett. Men jag fogar mig efter majoritetens vilja här, så får jag fortsätta att freaka ut i VL-karaktärer på det andra forumet. Fast yttepyttepyttelitegrann rollspel i något enstaka inlägg kanske jag inte kan hejda mig från att lägga in här också om jag är med, även om jag inte förväntar mig det av någon annan.
 
Nej, du är inte trög. :) Precis så som du skrev här, menade jag! Alla spelar såklart en "god" som vill sätta dit ulvarna utåt sett. Men jag fogar mig efter majoritetens vilja här, så får jag fortsätta att freaka ut i VL-karaktärer på det andra forumet. Fast yttepyttepyttelitegrann rollspel i något enstaka inlägg kanske jag inte kan hejda mig från att lägga in här också om jag är med, även om jag inte förväntar mig det av någon annan.


Tack, då är jag med.

Jag tror ingen tar illa upp om du lever dig in lite i temat. Personligen tycker jag det är underhållande så länge jag slipper själv. :)
 
@Lobelia får vara gröngöling utan mig! Jag kommer av olika skäl inte kunna vara med eftersom min buketid förmodligen reduceras rätt rejält och jag vill inte vara med om jag inte verkligen verkligen kan lägga tid på det.

Ny lista är alltså:

LL: Myrten

1. Niyama
2. Koppen
3. glömmerallt
4. cirkus
5. Lobelia
6. Koltrast
7. Mammas
8. zassoo
9. Jeffery
10. _CorpseBride_
11.
12.
13.
14.
15.
16.
 
LL: Myrten

1. Niyama
2. Koppen
3. glömmerallt
4. cirkus
5. Lobelia
6. Koltrast
7. Mammas
8. zassoo
9. Jeffery
10. _CorpseBride_
11. Habina
12.
13.
14.
15.
16.

Då skyndar jag mig att välja mitt favoritnummer!

Flaggar för att jag tävlar lördag fm, så aktiviteten fredag kväll/lördag dag kommer vara lite dålig, men inte alls som denna lek (närmare avstånd).
 
LL: Myrten

1. Niyama
2. Koppen
3. glömmerallt
4. cirkus
5. Lobelia
6. Koltrast
7. Mammas
8. zassoo
9. Jeffery
10. _CorpseBride_
11. Habina
12.
13.
14.
15.
16.

Då skyndar jag mig att välja mitt favoritnummer!

Flaggar för att jag tävlar lördag fm, så aktiviteten fredag kväll/lördag dag kommer vara lite dålig, men inte alls som denna lek (närmare avstånd).
Jag flaggar för att jag ibland har ett liv och dessutom ett jobb och det finns en uppenbar risk att jag inte är aktiv 24/7

Hur aktiv måste man vara? Det låter nästan som man är livegen...
 
...har jag i VL-sammanhang med nöje gestaltat bland annat... ...en fattig och svältande cirka åttaårig flicka med kleptomantendenser från ett barnhem, tillfälligt placerad med sina olycksbröder och -systrar hos Emil i Lönneberga...
Alltså. Detta rördes upp i mitt huvud när jag läste ovanstående enkla rader:

Den galnaste och mest underhållande ulvlek jag någonsin deltagit i, var skriven av författarinnan Astrid Lindgren King och gick under titeln Massakern på Katthult. Den utspelade sig typ år 1904 på sagda gård i Lönneberga socken, där föräldrarna Alma och Anton i ett anfall av socialt patos beslutat sig för att ge fjorton vanartiga barnhemsbarn från Stockholm en sommar på den rika och välnärda landsbygden.

Det sociala patoset var dock bara en täckmantel för skyla över den outsinliga olycka som drabbat gården; Alfred, gårdens dräng, hade nämligen tre veckor tidigare varit på Vimmerby Marknad, och klubbat ned Bulten i Bo. Som belöning hade han då fått en liten höna som togs med tillbaka till gården.

Ganska snart visade det sig att hönan inte var som andra hönor. Detta fjäderfä pockade på animalisk föda. Först var det groddjur och slaktrens den försåg sig med, sedan även fisk och småfåglar. Men det var inte förrän efter att den trettonde artfränden försvunnit som man på den annars så paradisiska gården på allvar förstod hur det låg till. Och nu hade den lilla hönan vuxit en del.
Djuret fick då sitt namn; Den Onda Lilla Hönan.

Men varför nackade man bara inte hönan, undrar ni. Nja. Gamla Krösa-Maja, som hjälpte till på Katthult då och då var synsk, och hävdade med bestämdhet att den onämnbara inte fick tas av daga eftersom Katthult i så fall skulle drabbas av kometer, gräshoppor, översvämning och allehanda gräsligheter.

Så istället byggdes ett hönsskjul på en undanskymd del av gården. Det låg bakom både buskage och gärsgård, och tittade man närmare på skjulet såg man att det saknade både fönster och dörrar. Det var en lucka i taket, väl förseglad, det var allt. Och därinne doldes nu Den Onda Lilla Hönan, som vuxit sig än större och nu även börjat vädra människokött.

Till detta sceniario anlände nu de fjorton barhemsbarnen, i förhoppning om att de skulle få en idyllisk sommar. Men kreaturet ifråga hade i sin monumentala ondska kontaktat fyra av barnen medelst eterkackel, för att fjärrstyra dem att offra en efter en av sina kamrater till henne.
Som tur är är ett av de andra barnen avlägset släkt med Krösa-Maja, och därmed synsk (siare), medan en annan är resultatet av Alfreds enda erfarenhet i sänghalmen, och därmed har ärvt dennes omutliga tro på att alla barn är goda (ängel).

-----
Tack för att ni lyssnade. Jag ville ingenting med denna post.
 
Senast ändrad:
Jag flaggar för att jag ibland har ett liv och dessutom ett jobb och det finns en uppenbar risk att jag inte är aktiv 24/7

Hur aktiv måste man vara? Det låter nästan som man är livegen...

Du bör kunna vara inne minst en gång dag och då behöver du kunna läsa igenom leken och säga vad du tycker. Hur lång tid det tar är väl lite svårt att svara på.

@niphredil hoppas du kan vara med en annan gång:)
 
Något kommande LL gärna tar in synpunkter på är DL-tider. För närvarande upptas mycket stor del av min tid av jobbet samt att ta mig till jobbet då jag pendlar 4-5 timmar/dag (det är därför det är svårt att spela för tillfället). Jag känner dock att jag bör kunna fixa natt-uppdateringar från tåget om spelarna gärna vill ha natt-DL på morgonen. Men då talar vi om natt-DL runt 7.30.

Fördelen är väl att det ändå finns gott om tid att diskutera efter dag-DL för de som är uppe sent.

@Lillgrådis - jag noterar och hoppas att du kan vara med! Startdatum beror i första hand på när pågående lek är slut och när tillräckligt många nya deltagare kan dra igång. För övrigt vore det kul att läsa några rollspelslekar (bara för nöjes skull). Om de finns tillgängliga kan du kanske PMa adressen?
 
Jag jobbar i veckan så kommer inte att kunna vara med om nattDL ligger morgonen efter @Myrten

Men om den kör igång så den beräknas vara igång fortfarande måndag 8/9 spelar det ingen roll, för isf kan jag inte vara med ändå. :p
 
Jag jobbar i veckan så kommer inte att kunna vara med om nattDL ligger morgonen efter @Myrten

Men om den kör igång så den beräknas vara igång fortfarande måndag 8/9 spelar det ingen roll, för isf kan jag inte vara med ändå. :p

Eh hur tänkte du nu, du behöver ju inte vara inne vid nattdeadline? jag har svårt att ens se nyttan med det? :)

Jag tänker då sova förbi eventuella tidiga deadlines men jag tror myrten kan uppdatera utan mig :p

Eller du kanske menar att du jobbar på kvällen? Fast då fattar jag inte hur det skulle hjällpa om deadline ligger då. Du behöver inte svara men jag blir ju nyfiken:o
 
@glömmerallt jag jobbar 18-06 och kan inte vara inne innan jag kommer till jobbet på kvällen, och då är aktivitet beroende på belastning på jobbet (ex större risk att det är saker att göra kl 19 än 02). Så om dagDL är kl 20, har jag två timmar från att jag kommer till jobbet på mig att läsa/teoria, efter att jag sköter jobbdetaljer. Har nattDL varit kvällen innan hinner jag läsa, teoria och så på natten, för att då bara ha att läsa ikapp det som hänt under dagen på kvällen. Är nattDL på morgonen är det mycket mer att läsa ikapp och processa. :)
 
Jag blir också lite orolig för om jag har tid att vara med. Tanken på att vara tvungen att sitta vid datorn vid vissa tidpunkter lockar mig inte riktigt och jag har det lite extra tight i veckan som kommer. Tror att jag får avvakta och vara med vid ett senare tillfälle.
 
1. Niyama
2. Koppen
3. glömmerallt
4. cirkus
5. Lobelia
6. Mammas
7. zassoo
8. Jeffery
9. _CorpseBride_
10. Habina
11.
12.
13.
14.
15.
16.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 270
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 620
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 893
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp