Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
LL: Artline, Myrten & Monstermom

1.cirkus (var inte först O_o)
2 .quarter4ever
3. Ferrari
4. Paddington
5. Koppen (försten! :banana:)
6. Lobelia
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13
14
15
16

Om ingen protesterar?

Tema kommer inom kort. Vi tar emot önskemål.

Lekstart: När vi är tillräckligt många och vad som passar deltagarna!
 
LL: Artline, Myrten & Monstermom

1.cirkus (var inte först O_o)
2 .quarter4ever
3. Ferrari
4. Paddington
5. Koppen (försten! :banana:)
6. Lobelia
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13
14
15
16

Om ingen protesterar?

Tema kommer inom kort. Vi tar emot önskemål.

Lekstart: När vi är tillräckligt många och vad som passar deltagarna!
Gud vad kul !!!!
:bump:
 
Intresse:
  • glömmerallt, Assistent @bollen__ (om hon fortfarande är intresserad när det är dags) Tema Retro eller annat om deltagarna hellre vill det( Jag tar emot önskemål)
  • Niyama
  • bollen__
  • Blacksmithfarm
  • Artline
  • Lobelia Sagan om konungens/Golums/Saurons återkomst eller Domedagsklyftan nästa.

Nyligen varit:

  • Quarter4ever och hygieninspektör Lobelia - Cirkus toalett -grundkursen
  • Paddington - Robinson-Buke Allstars
  • Bollen__ (sasse) Tema: Scandals
  • Myrten, Artline, Monstermom (+LenaH ;)), Tema: Halloweenbal på Downton Abbey
  • Blacksmithfarm, Tema: hajen som visste för mycket
  • Hedinn
  • Niyama
  • Poisonous, Tema: Det olycksaliga tivolit
  • Lobelia, Tema: Stall Hästlyckan
  • Sasse
  • TeamLundVer, Tema: Bones
  • bollen__
  • Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games Quarter Quell
  • Paddington, prao quarter4ever
  • Blacksmithfarm m Cirkus som assistent, Tema: Stinsen Brinner
  • Niyama
  • Lobelia & Paddington, Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition
  • Paddington/Bollen__, Tema: Melodifestival - stadskamp 2016
  • Koppen, Tema: Hello Kitty
  • Sasse. Tema: Grimm
  • Blacksmithfarm, assistent: Sasse. Tema: Macken
  • Gabby_Ossi, assistent: glömmerallt. Tema: Angel
  • Artline, Tema: Hunger games
  • Paddington , Assistent: CaisaLundblad, Tema: Harry Potter
  • Myrten, Tema: Veckans Brott
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi, Tema: Watership Down
  • Lobelia, Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__, Tema: Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama), Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten), Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai, Tema: Buffy
  • Paddington Tema: Snowroller
Praolista:
heartstring
 
Intresse:
  • glömmerallt, Assistent @bollen__ (om hon fortfarande är intresserad när det är dags) Tema Retro eller annat om deltagarna hellre vill det( Jag tar emot önskemål)
  • bollen__
  • Blacksmithfarm
  • Artline
  • Lobelia Sagan om konungens/Golums/Saurons återkomst eller Domedagsklyftan nästa.
  • Niyama

Nyligen varit:

  • Quarter4ever och hygieninspektör Lobelia - Cirkus toalett -grundkursen
  • Paddington - Robinson-Buke Allstars
  • Bollen__ (sasse) Tema: Scandals
  • Myrten, Artline, Monstermom (+LenaH ;)), Tema: Halloweenbal på Downton Abbey
  • Blacksmithfarm, Tema: hajen som visste för mycket
  • Hedinn
  • Niyama
  • Poisonous, Tema: Det olycksaliga tivolit
  • Lobelia, Tema: Stall Hästlyckan
  • Sasse
  • TeamLundVer, Tema: Bones
  • bollen__
  • Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games Quarter Quell
  • Paddington, prao quarter4ever
  • Blacksmithfarm m Cirkus som assistent, Tema: Stinsen Brinner
  • Niyama
  • Lobelia & Paddington, Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition
  • Paddington/Bollen__, Tema: Melodifestival - stadskamp 2016
  • Koppen, Tema: Hello Kitty
  • Sasse. Tema: Grimm
  • Blacksmithfarm, assistent: Sasse. Tema: Macken
  • Gabby_Ossi, assistent: glömmerallt. Tema: Angel
  • Artline, Tema: Hunger games
  • Paddington , Assistent: CaisaLundblad, Tema: Harry Potter
  • Myrten, Tema: Veckans Brott
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi, Tema: Watership Down
  • Lobelia, Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__, Tema: Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama), Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten), Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai, Tema: Buffy
  • Paddington Tema: Snowroller
Praolista:
heartstring


(vi ska väl hålla på ordningen och inte skriva upp oss mitt i intresselistan)
 
LL: Artline, Myrten & Monstermom

1.cirkus (var inte först O_o)
2 .quarter4ever
3. Ferrari
4. Paddington
5. Koppen (försten! :banana:)
6. Lobelia
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13
14
15
16

Om ingen protesterar?

Tema kommer inom kort. Vi tar emot önskemål.

Lekstart: När vi är tillräckligt många och vad som passar deltagarna!
Så kul!!
 
Intresse:
  • glömmerallt, Assistent @bollen__ (om hon fortfarande är intresserad när det är dags) Tema Retro eller annat om deltagarna hellre vill det( Jag tar emot önskemål)
  • bollen__
  • Blacksmithfarm
  • Artline
  • Lobelia Sagan om konungens/Golums/Saurons återkomst eller Domedagsklyftan nästa.
  • Niyama

Nyligen varit:

  • Quarter4ever och hygieninspektör Lobelia - Cirkus toalett -grundkursen
  • Paddington - Robinson-Buke Allstars
  • Bollen__ (sasse) Tema: Scandals
  • Myrten, Artline, Monstermom (+LenaH ;)), Tema: Halloweenbal på Downton Abbey
  • Blacksmithfarm, Tema: hajen som visste för mycket
  • Hedinn
  • Niyama
  • Poisonous, Tema: Det olycksaliga tivolit
  • Lobelia, Tema: Stall Hästlyckan
  • Sasse
  • TeamLundVer, Tema: Bones
  • bollen__
  • Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games Quarter Quell
  • Paddington, prao quarter4ever
  • Blacksmithfarm m Cirkus som assistent, Tema: Stinsen Brinner
  • Niyama
  • Lobelia & Paddington, Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition
  • Paddington/Bollen__, Tema: Melodifestival - stadskamp 2016
  • Koppen, Tema: Hello Kitty
  • Sasse. Tema: Grimm
  • Blacksmithfarm, assistent: Sasse. Tema: Macken
  • Gabby_Ossi, assistent: glömmerallt. Tema: Angel
  • Artline, Tema: Hunger games
  • Paddington , Assistent: CaisaLundblad, Tema: Harry Potter
  • Myrten, Tema: Veckans Brott
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi, Tema: Watership Down
  • Lobelia, Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__, Tema: Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama), Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten), Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai, Tema: Buffy
  • Paddington Tema: Snowroller
Praolista:
heartstring


(vi ska väl hålla på ordningen och inte skriva upp oss mitt i intresselistan)

Öh va? Alla andra har ju varit efter mig?

Nu hoppade ju dessutom några på som inte stod på listan och då protesterade du inte, men du var tvungen att hugga på mig?
 
Vad ska vi ha en lista till om folk kan skriv in sig mitt i, du har kunnat skriva upp dig när som. Du har haft lek före mig dessutom, jag hjälpte bara Q.
Vi har hela tiden gått efter vem som varit senast och jag kan inte veta att du inte skulle räknas som LL eftersom det stod att Q och du var det. Varför hoppar du på mig men inte de som nu är LL utan att stått på listan alls?
 
Vi har hela tiden gått efter vem som varit senast och jag kan inte veta att du inte skulle räknas som LL eftersom det stod att Q och du var det. Varför hoppar du på mig men inte de som nu är LL utan att stått på listan alls?
Nej vi har gått efter listan och ibland släppt fram folk som inte haft lek nyligen. Du har haft lek nyligne.

Du vet att Q hade leken och jag assisterade nu :)
 
Vi har hela tiden gått efter vem som varit senast och jag kan inte veta att du inte skulle räknas som LL eftersom det stod att Q och du var det. Varför hoppar du på mig men inte de som nu är LL utan att stått på listan alls?
Inte @Lobelia men kan säga hur jag tänker i detta fallet , och det är som det var en annan gång med . när du opponerade dig , på ungefär samma sätt som nu ( iaf liknande )
Denna gången så :
DU påbörjade ny leklista ( utan att anmäla dig till ny lek eller som LL)
DU skrev inte upp dig på intresselistan ( då)
du frågade om GA ville vara LL ( men ingen annan? trots flera namn på listan ?)
DU satte inte heller upp dig som LL trots att flera andra anmälde sig och ingen annan skrev att den / de ville vara LL . Och inte heller efter att GA skrivit att hon inte kunde denna gången
Myrten har skrivit tidigare idag att hon kan tänka sig att vara LL
EFTER myrten och Co skrivit upp sig som LL ( med tillägget om ingen protesterar?)

DÅ skickar du upp dig som näst högst på intresselistan
SÅ du protesterar mot de som ville vara LL alltså ?
eller hur ska man tolka dig egentligen ?

Ingen vill smita före någon, och jag tycker att det är lite småsint på ett sätt , detta är som sagt inte första gången jag noterar detta från dig- förra gången vill jag minnas att det var @Paddington du gjorde det mot.

Men självklart ska ingen klampa på och vilja ta över LL-skapet före de som vill, men i båda fallen var det en lista som varit ute ett par dagar UTAN att någon sagt att de vill vara LL- och varför ens motsätta sig att nån kommer och säger i det fallet -att de kan vara LL?
Det är jättekul att du vill vara LL, och leker gärna en lek med dig också, men förstår inte varför du inte direkt när du startar ny leklista då också säger att jag kan vara LL om ingen annan vill ta före som anmält intresse innan?
Och sätta upp dig då på intresselistan med?
'
 
Senast ändrad:
Inte @Lobelia men kan säga hur jag tänker i detta fallet , och det är som det var en annan gång med . när du opponerade dig , på ungefär samma sätt som nu ( iaf liknande )

DU påbörjade ny leklista ( utan att anmäla dig till ny lek eller som LL)
DU skrev inte upp dig på intresselistan ( då)
du frågade om GA ville vara LL ( men ingen annan? trots flera namn på listan ?)
DU satte inte heller upp dig som LL trots att flera andra anmälde sig och ingen annan skrev att den / de ville vara LL . Och inte heller efter att GA skrivit att hon inte kunde denna gången
Myrten har skrivit tidigare idag att hon kan tänka sig att vara LL
EFTER myrten och Co skrivit upp sig som LL ( med tillägget om ingen protesterar?)

DÅ skickar du upp dig som näst högst på intresselistan
SÅ du protesterar mot de som ville vara LL alltså ?
eller hur ska man tolka dig egentligen ?

Ingen vill smita före någon, och jag tycker att det är lite småsint på ett sätt , detta är som sagt inte första gången jag noterar detta från dig- förra gången vill jag minnas att det var @Paddington du gjorde det mot.

Men självklart ska ingen klampa på och vilja ta över LL-skapet före de som vill, men i båda fallen var det en lista som varit ute ett par dagar UTAN att någon sagt att de vill vara LL- och varför ens motsätta sig att nån kommer och säger i det fallet -att de kan vara LL?
Det är jättekul att du vill vara LL, och leker gärna en lek med dig också, men förstår inte varför du inte direkt när du startar ny leklista då också säger att jag kan vara LL om ingen annan vill ta före som anmält intresse innan?
Och sätta upp dig då på intresselistan med?
'

Öh, vad skriver du om? Jag har INTE skrivit att jag vill vara LL nu men jag har undrat varför Lobelia högg på mig och inte på Myrten och Monster som inte ens stod på listan.

Du måste väl veta att vi gått efter vem som varit senast, du har väl t.o.m varit med och arrangerat listan så den är i den ordningen (tidigare)? Det har ju aldrig varit turordning man skrivit upp sig på som gällt.

Jag skriver inte upp mig på listan om jag inte har lust och ork att vara LL, har inte sett nån vits med att stå där då eftersom vi ändå gått efter den som varit senast.
 
Du måste väl veta att vi gått efter vem som varit senast, du har väl t.o.m varit med och arrangerat listan så den är i den ordningen (tidigare)? Det har ju aldrig varit turordning man skrivit upp sig på som gällt.

Jag skriver inte upp mig på listan om jag inte har lust och ork att vara LL, har inte sett nån vits med att stå där då eftersom vi ändå gått efter den som varit senast.

ja jag har haft synpunkter på listan förut, har inga invändningar på att det ska vara en vägledning i att alla som vill ska få chansen att vara LL
Det jag tycker är konstigt är att man själv skriver in sig högre upp än de som stått med ett tag?
Men det kanske är jag som missförstår dig att du med det vill visa att det är din tur nu?
och missförstod jag även ditt snabba uppdaterande av listan direkt efter Myrten & co anmält sig som LL
som en form av protest?
I så fall ber jag om ursäkt, men det var faktiskt så jag uppfattade det
 
Fast nä - ska vi hålla på och tjafsa om lekledarlistan IGEN?

Som jag har förstått den så är intresselistan som en omvänd vem-som-haft lek senast lista. Den som var längst sen att hålla lek kommer liksom innan de som nyss haft lek. Sen kan de som har lek väldigt sällan tillkomma och åka in före på listan. Som Myrten mfl i detta fall, vilken jag inte tror att någon har ett problem med alls.

Sen om man inte vill ha lek just NU så kan man väl starta en lista utan att skriva upp sig som LL?

Jag tycker också att det blir knepigt om det plötsligt blir skillnad på att vara med och assistera eller ha egen lek. Jag tycker att även assistent räknas som att vara LL. Men det är ju rätt så uppenbart att andra inte ser det likadant.
 
Jag tycker det är tråkigt när visss verkar vilja hacka på varandra.

Varför kan man inte bara vara snäll och trevlig? Om man tycker någon tränger sig före. Då är det väl bara att fråga om man får vara i stället? Eller be om att få nästa.

Förutom bsf (och lobelia) så hade de andra på listan haft lek efter mig. Så mitt namn står högt upp på turlistan.
 
Öh, vad skriver du om? Jag har INTE skrivit att jag vill vara LL nu men jag har undrat varför Lobelia högg på mig och inte på Myrten och Monster som inte ens stod på listan.

Du måste väl veta att vi gått efter vem som varit senast, du har väl t.o.m varit med och arrangerat listan så den är i den ordningen (tidigare)? Det har ju aldrig varit turordning man skrivit upp sig på som gällt.

Jag skriver inte upp mig på listan om jag inte har lust och ork att vara LL, har inte sett nån vits med att stå där då eftersom vi ändå gått efter den som varit senast.
Varför skulle jag hugga på att myrten först checkar av om det är någon som vill ha hjälp med en lek (står i tråden) och sedan sätter upp en lek tillsammans med en som står före mig på listan? Det är självklart att man kan ta hjälp av andra som inte står på listan när man är lekledare och även att man kan "annonsera" efter någon att samarbeta med.
 
Sen om man inte vill ha lek just NU så kan man väl starta en lista utan att skriva upp sig som LL?
jag har inga som helst problem med det och jag kan mycket väl ha tolkat Niyama fel - jag tolkade hennes snabba uppdatering av intresselistan direkt efter att Myrten & co skrivit upp sig som en protest, och det har jag redan skrivit till Niyama att jag kan ha tolkat henne fel där, men det var faktiskt så det såg ut
 
ja jag har haft synpunkter på listan förut, har inga invändningar på att det ska vara en vägledning i att alla som vill ska få chansen att vara LL
Det jag tycker är konstigt är att man själv skriver in sig högre upp än de som stått med ett tag?
Men det kanske är jag som missförstår dig att du med det vill visa att det är din tur nu?
och missförstod jag även ditt snabba uppdaterande av listan direkt efter Myrten & co anmält sig som LL
som en form av protest?
I så fall ber jag om ursäkt, men det var faktiskt så jag uppfattade det

Jag tycker inte det är konstigt att skriva upp sig högre upp än de som varit med ett tag eftersom vi gått efter vem som haft senast och är intresselistan ordnad efter det så blir det ju lättare att hålla reda på. Vi har ju ordnat intresselistan efter detta tidigare?

Mitt snabba uppdaterande av listan? Jag har knappt varit på buke igår och idag och idag gick jag efter en stund in och skrev upp mig på LL-listan. Finns det regler för när man får göra detta?
 
Varför skulle jag hugga på att myrten först checkar av om det är någon som vill ha hjälp med en lek (står i tråden) och sedan sätter upp en lek tillsammans med en som står före mig på listan? Det är självklart att man kan ta hjälp av andra som inte står på listan när man är lekledare och även att man kan "annonsera" efter någon att samarbeta med.

Eftersom du högg på att jag skrev upp mig före andra som stått längre på listan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 420
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 042
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 018
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 931
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp