Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet var att Lobelia (och även Q) blev arg för att jag skrev upp mig på listan och trängde mig före enligt henne, trots att vi tidigare har gått efter vem som varit senast och Lobelia inte gillat att man står på listan trots att man inte är intresserad av att ha lek just då (vilket ju hade varit bättre om det är så att listan är en turordning efter när man skrivit upp sig). Det handlade inte om dig överhuvudtaget utan om att jag skrev upp mig på listan.
Ok. Om det inte handlar om att jag skrev upp mig, Art och Momsan på listan behöver vi kanske inte ha en diskussion om det?

Personligen tycker jag vi kan dumpa intresselistan. Den tillkom i en tid när många ville vara LL. Det vill många fortfarande men nu är det bättre uppstyrt. Låt oss låta listan försvinna med 2015 och sen KÖR VI!
 
Ok. Om det inte handlar om att jag skrev upp mig, Art och Momsan på listan behöver vi kanske inte ha en diskussion om det?

Personligen tycker jag vi kan dumpa intresselistan. Den tillkom i en tid när många ville vara LL. Det vill många fortfarande men nu är det bättre uppstyrt. Låt oss låta listan försvinna med 2015 och sen KÖR VI!

Nej, jag har inte haft en diskussion om det utan det är andra som har.

Jag skiter i listan, jag tycker bara det är jäkligt mycket tjafs om det. Vill bara att vi ska bestämma vad som gäller. För nu hade jag uppfattat att vi gick efter vem som senast var och skrev då upp mig enligt den ordningen och fick skit för det.
 
och varför tar du med mig i detta - när jag redan förklarat att JAG upplevde det som en protest mot att någon ( som inte stod med på intresselistan ) gick in och sa att de var LL?
Jag har faktiskt inte heller sett att du svarat om det var fel uppfattat av mig ? ( men jag kunde se att det var möjligt )
Jag tror dessutom att du missförstått @Lobelia, för jag tror faktiskt att hon tog illa upp, för att hon uppfattat saker på ett sätt-liksom du har gjort- kanske är ni bara oense om hur man "ska " göra ?
Alla uppfattar vi saker olika, och man behöver inte alltid ha rätt, bara att man ska förstå att andra ser det på ett annat sätt?
tror det uttrycks
We can agree to disagree?

För att det var ju du som diskuterade detta. Jag har skrivit och förtydligat i andra tråden, HÄR.

Fast jag missuppfattade och trodde att Lobelia var LL i förra leken, jag har backat på det. Jag har varit öppen för att vi gör på något annat sätt fortsättningsvis. Men Lobelia kör full attack mot mig hela tiden.
 
Innan denna tråd går sönder av LL-tjafs.

Det ÄR bra om alla vet hur det funkar för då slipper vi tjafset.

Antingen så går vi enligt principen vem som inte haft lek på länge eller så går vi på ren intresselista. Eftersom det uppenbarligen kommer finnas de som är intresserade mer sällan än andra så kanske vi kan skippa hela tänket med vem som senast hade lek. Och bara låta folk sunda förnuft styra så det blir lite spridning på gracerna.
 
Och bara låta folk sunda förnuft styra så det blir lite spridning på gracerna.

Jag tänker att problemet med det är att alla inte är så lyhörda för när nya vill in och vara LL. Jag var emot listan från början men nu tänker jag att om vi skulle gå efter vem som var senast så skulle det inte bli massa tjafs.

Tänker att det finns tre alternativ:

1. Strunta i listan, djungelns lag gäller! ( ;) )
2. Ha listan som den är och gå efter vem som senast var, dvs den listan baklänges och att givetvis helt nya och de som inte haft på länge går först.
3. En strikt turordningslista oavsett hur ofta någon haft lekar, att man får köa. Nackdel: den kan nog bli väldigt lång eftersom många lär skriva upp sig på nytt direkt efter de haft en lek + att man då troligtvis vill stå "i kö" trots att man inte vill ha en lek just då.

Alla lär ju inte bli helt nöjda oavsett så därför föreslår jag röstning och att majoriteten får gälla och sen INGET MER TJAFS.
 
Jag fixar inte riktigt att ha Melodifestivalen om varje lek. Jag tror att det hela jämnar ut sig.

Kan vi återgå till att de som vill anmäler sig till den lek som Art, Momsan och jag anmält oss som LL för?
 
Jag fixar inte riktigt att ha Melodifestivalen om varje lek. Jag tror att det hela jämnar ut sig.

Kan vi återgå till att de som vill anmäler sig till den lek som Art, Momsan och jag anmält oss som LL för?

Jag fattar inte? Melodifestivalen? Min tanke var ju att det är bättre att bestämma vad som gäller en gång för alla för att det inte ska bli tjafs. Jag trodde ju att det var bestämt men uppenbarligen inte.
 
@Niyama - vi kommer aldrig att kunna bestämma en gång för alla. För att situationen uppfattas olika och ÄR olika.

Varför går det inte att bestämma nån av de alternativ jag listade? Det blir ju väldigt konstigt om en del går efter en lista, en del går efter en annan och en del går inte efter någon. Då blir det bara mer tjafs.
 
På något vis kan jag känna att oavsett vad vi försöker bestämma så kommer det alltid att vara någon som känner att det blev fel, för den här kommande leken så frågan @Myrten om det var okej att hon skrev upp sig efter flera dagar av LL platsen tom, alltså anser jag att leken bör köras som den ser ut.

Ang listan så är det just nu flera som vill vara LL och även om det kanske är andra som har skrivit upp sig som har haft leker så tycker jag kanske inte att man kan gå förbi dem i kön utan att kolla med dem först. Det är lite som att ett gäng åker berg och dal bana allihopa, efter går en och sätter sig och käkar medans de andra åker en gång till och ställer sig i kön, sen kommer den som har käkat och tycker att den ska ställa sig längst fram i kön eftersom de andra redan har åkt en gång mer, det fungerar inte riktigt så. Men kommer det istället någon som inte har åkt berg och dal bana alls den dagen så kan den få gå före.
 
På något vis kan jag känna att oavsett vad vi försöker bestämma så kommer det alltid att vara någon som känner att det blev fel, för den här kommande leken så frågan @Myrten om det var okej att hon skrev upp sig efter flera dagar av LL platsen tom, alltså anser jag att leken bör köras som den ser ut.

Men varför diskuteras detta? Det är väl ingen som haft någon åsikt om Myrtens lek förutom i positiva ordalag?

Ditt andra stycke fattade jag inte alls :p
 
LL: Artline, Myrten & Monstermom

1.cirkus (var inte först O_o)
2 .quarter4ever
3. Ferrari
4. Paddington
5. Koppen (försten! :banana:)
6. Lobelia
7. Snurrfian (men nyårsafton kommer jag att rösta väldigt tidigt :angel: om jag lever så långt i leken)
8.
9.
10.
11.
12.
13
14
15
16
 
På något vis kan jag känna att oavsett vad vi försöker bestämma så kommer det alltid att vara någon som känner att det blev fel, för den här kommande leken så frågan @Myrten om det var okej att hon skrev upp sig efter flera dagar av LL platsen tom, alltså anser jag att leken bör köras som den ser ut.

Ang listan så är det just nu flera som vill vara LL och även om det kanske är andra som har skrivit upp sig som har haft leker så tycker jag kanske inte att man kan gå förbi dem i kön utan att kolla med dem först. Det är lite som att ett gäng åker berg och dal bana allihopa, efter går en och sätter sig och käkar medans de andra åker en gång till och ställer sig i kön, sen kommer den som har käkat och tycker att den ska ställa sig längst fram i kön eftersom de andra redan har åkt en gång mer, det fungerar inte riktigt så. Men kommer det istället någon som inte har åkt berg och dal bana alls den dagen så kan den få gå före.
vad bra att du fixade till så tråden går att svara i igen :up:

och jag håller med- alla kan inte tycka likadant
jag tycker också att @Myrten @Artline @Monstermom s lek ska köras nu
sedan som jag tycker- det räcker med att ha en lista över nyligen körda lekar och en huvudansvarig LL ( dvs medLL/ assistenter/ mentor( er ) ska inte ha ansetts ha varit LL ) borde räcka?
och lite så som @Niyama uttryckte det - djungelns lag gäller
dock med lite normalt common sense och ödmjukhet- det borde inte vara så svårt tycker jag ?
 
Senast ändrad:
Men varför diskuteras detta? Det är väl ingen som haft någon åsikt om Myrtens lek förutom i positiva ordalag?

Ditt andra stycke fattade jag inte alls :p
Eftersom Myrten flera gånger har frågat om det är okej att hon kör leken så svarar jag dels det och dels pratade jag om problemet med listan.
Det jag menar är att oavsett om andra har haft lekar efter dig i listan så har de visat intresse att vara LL hela tiden, du valde att inte skriva upp dig igen, alltså får du ställa dig sist i kön. Men hade du när den här listan kom upp gjort som Myrten och frågat om det är okej att ta leken så hade det antagligen varit helt okej.
 
Eftersom Myrten flera gånger har frågat om det är okej att hon kör leken så svarar jag dels det och dels pratade jag om problemet med listan.
Det jag menar är att oavsett om andra har haft lekar efter dig i listan så har de visat intresse att vara LL hela tiden, du valde att inte skriva upp dig igen, alltså får du ställa dig sist i kön. Men hade du när den här listan kom upp gjort som Myrten och frågat om det är okej att ta leken så hade det antagligen varit helt okej.

Jag skrev inte upp mig direkt eftersom det tidigare har uttryckts att det är dåligt att skriva upp sig när man inte vill hålla i en lek. Vi har ju hela tiden gått efter när man varit senast oavsett ordningen man står i under själva intresselistan. Jag kan ju omöjligt veta att det är annorlunda nu. Jag försökte göra rätt genom att inte skriva upp mig när jag heller inte orkar hålla i en lek och sen placera in mig på rätt plats. Alla här borde ju veta att jag knappast brukar tränga mig före utan tvärtom är väldigt mån om att tagga de som står på tur.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 905
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 693
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 578
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 301
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp