Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också hittat hit. Och jag är väldigt osäker i borgmästarvalet och tror jag kommer köra på samma taktik som i den senaste leken vi valde borgmästare och välja en rutinerad spelare. Men eftersom jag tycker mammas, sasse och break kan lura upp mig på läktaren känns inte kul heller. Får jag rösta på LL som borgmästare? :angel:
 
Tack @Killaloe för att du förklarar hur jag menar. Jag vet förstås inte att cirkus är ond, eller att någon annan är god. Men det fastnar i hjärnan helt enkelt. :crazy: Farligt!

@Matmissbrukaren Oddsen är alltid emot mig. ;) Fast den här gången hoppas jag överleva ett par lyncher i alla fall. Om jag törs skriva så. :D
 
Information igen...
Er förvirrade LL var lite trött igår. Missade ytterligare en sak: om tomten dör så utser hen sin efterträdare som då kan dela ut paket varannan natt. Det kan alltså bli en ond eller en god spelare. Om tomten inte har gjort något val så lottar jag.
 
Fast samtidigt är det svårt att inte tänka så också. Ibland är det lätt att bli avskriven som ond för "hen har ju varit ond i så många lekar i rad" och så sitter hen på demonrollen eller dylikt.

Överlag tycker jag det är svårt att hålla isär gamla och nya lekar. Det är lätt att dra slutsatser på hur det har varit, men även vanskligt eftersom folk kan utveckla eller ändra spelsätt för att luras. Och samtidigt kan en ju inte se alla som oskrivna blad inför varje lek heller i och med vissa har en förmåga att spela likadant i lek efter lek, kopplat till sin roll. :)

Jag avskriver ingen som ond via en sån här metod, oavsett hur ofta någon varit ulv eller inte. Man kan ju likaväl bli ond sju lekar i rad som man kan bli god sju lekar i rad.
 
Tack @Killaloe för att du förklarar hur jag menar. Jag vet förstås inte att cirkus är ond, eller att någon annan är god. Men det fastnar i hjärnan helt enkelt. :crazy: Farligt!

@Matmissbrukaren Oddsen är alltid emot mig. ;) Fast den här gången hoppas jag överleva ett par lyncher i alla fall. Om jag törs skriva så. :D

Klart du törs skriva så, men sen vet man ju aldrig hur det slutar :D
 
Det är verkligen förvirrande med samma snubbe på flera avatarer!
Jag läste igenom Habinas inlägg härovanför och fattade inte vems inlägg det var först.
Men å andra sidan så leker jag ju dessa lekar för att träna min hjärna.

Jag kanske skulle gå tillbaka till den enda avataren jag haft innan denna? Ett citronformat balkongbord :angel:
 
Jag måste snart rösta. Både på borgmästare och till lynch. Jobbar mellan 16 och 21 idag.

Eftersom jag vill ha en rutinerad borgmästare så kommer jag rösta på breaktown.

Som motivering till min lynchröst så reagerade jag monstermoms reaktion på habinas kommentar om borgmästarvalet som jag tydligt såg var ett skämt och jag tycker att monstermom reagerade väl starkt så...

bumpo röstar på breaktown som borgmästare och monstermom till lynch.
 
Nu har jag kommit hem och myst ner mig i soffan, som tack och lov fungerar att sitta i (bilfärden hem var ingen höjdare), men jag är så trött att jag ser dubbelt och inte alls kan tänka, går fortfarande på starka smärtstillande osv så ska nog försöka sova någon timme innan jag ger mig in i leken.

Fråga till LL: Måste rösten på borgmästare vara motiverad? :p (ursäkta om det redan besvarats någonstans, som sagt jättetrött)
 
Jag blir lite orolig när jag läser bumpos inlägg när hon först skriver såhär (min kursivering)
Jag har också hittat hit. Och jag är väldigt osäker i borgmästarvalet och tror jag kommer köra på samma taktik som i den senaste leken vi valde borgmästare och välja en rutinerad spelare. Men eftersom jag tycker mammas, sasse och break kan lura upp mig på läktaren känns inte kul heller. Får jag rösta på LL som borgmästare? :angel:

För att en timme senare lägga sin röst på just en av de personerna som hon tycker är luriga.
Jag måste snart rösta. Både på borgmästare och till lynch. Jobbar mellan 16 och 21 idag.

Eftersom jag vill ha en rutinerad borgmästare så kommer jag rösta på breaktown.

Som motivering till min lynchröst så reagerade jag monstermoms reaktion på habinas kommentar om borgmästarvalet som jag tydligt såg var ett skämt och jag tycker att monstermom reagerade väl starkt så...

bumpo röstar på breaktown som borgmästare och monstermom till lynch.

Jag förstår motiveringen och att det inte är enkelt när det finns så mycket att gå på samt att vara den som röstar först. Samtidigt så skaver det lite, för det finns ju helt klart andra som är med och som har viss rutin men som inte nämns som några som kan vara riktigt luriga.
 
Om jag inte minns helt fel (gravidhjärna) så har Habina varor riktigt bra på att träffa onda vid lynch samtidigt känns hon inte tillräckligt rutinerad för att kunna luras så länge som ond till skillnad från mer rutinerade spelare såsom mammas och Sasse.

Jag väljer därför att lägga min röst på Habina som borgmästare
 
Det kan vara så att jag totalt hakat upp mig på stackars cirkus och hon egentligen varit god de senaste lekarna (förutom sista), men att min hjärna vägrar förstå det. :o @cirkus är jag hemsk och har fel om din tidigare ondhet?

Ja du är hemsk O_o

Jag var ond i senaste leken. Men i leken innan så var jag ju välsignad byfåne som dock röstade fel i sista lynch när Mu hade demonat antingen Con eller Caisa....
 
Nu har jag hittat hit:)
Men eftersom jag tyvärr måste dra iväg igen direkt så behöver jag lägga mina röster nu. Är nämligen osäker på om jag hinner hem innan DL igen.

Jag börjar känna mig schizofren :wtf:

Det är för många Breaktown's i den här leken! Hmm... Tänk om alla med samma person på sina avatarer har något gemensamt? Mammas, Sasse, Breaktown och Habina.

Alltså någon som brukar ha koll tidigt som god men samtidigt är lite halvkass på att spela ond. Frågan är bara vem som passar in på de kriterierna :cautious:

Ja, det är ju frågan det...

Nåja, nu har jag tyvärr inte tid att fundera mer. Återkommer så fort jag hinner med :)

Blacksmithfarm nominerar glömmerallt till borgmästare och röstar på bumpo.

glömmerallt
för att jag tycker att hon brukar resonera bra. Håller bara tummarna för att hon inte är ond.
bumpo för att hon går emot sin egen logik (som Killaloe har påpekat ovan) med att först skriva att hon kanske inte vill ha Sasse, Mammas eller Breaktown som borgmästare, för att sedan rösta på just breaktown till borgmästare.
 
Tack @Killaloe för att du förklarar hur jag menar. Jag vet förstås inte att cirkus är ond, eller att någon annan är god. Men det fastnar i hjärnan helt enkelt. :crazy: Farligt!

@Matmissbrukaren Oddsen är alltid emot mig. ;) Fast den här gången hoppas jag överleva ett par lyncher i alla fall. Om jag törs skriva så. :D

Ouch, du har liksom fått för dig att jag är ond redan NU?

Jag kan ju säga som så att min största utmaning i hela ulvspelandet är att försöka att inte snöa in och inte fastna på en spelare och sen liksom tolka in en massa skumiteter i vad den skriver.

Jag *vet* ju att Habina kan spela så att många blir misstänksamma mot henne och hon ryker tidigt, men att liksom redan idag börja vädja till oss genom sitt dåliga record med tidiga utröstningar känns som en farlig väg att gå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 658
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 406
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 205
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp