Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
¨

:D

Ja, det var ju verkligen perfekt. :D Att TLV var med på det också:up:



Vi diskuterade en del kring när/om vi skulle försöka käka henne, jag röstade ju på henne, men lyckades inte få med mig någon mer...

Funderade ni någonting över att BM var ett troligt val för både sior och förhäxning?

Jag trodde för övrigt att cirkus var spion, jag hade någon teori kring att det var därför hon trodde jag var god.
 
Ptja, jag tror ju att jag är ond trots att jag är god så :angel: :p

Alltså först skrattade jag åt att du röstade på Cirkus och ba "va fan, vet hon inte att hon är god eller tänker hon typ alibirösta ut ängeln? Det är väl lite väl konstigt t.o.m för att vara Sasse?" Och sen när du skrev att nej jag trodde jag var ond :rofl:

Jag har lärt mig att man ska skriva ut "god spion".
 
Jag försöker tänka på samma sätt som när jag är god när jag läser tråden, för att inte teorierna ska bli annorlunda. Sedan är det väl upp till motspelarna att avgöra om jag lyckas eller ej, men...

Jag tycker det är svårare att vara ulv

Nu, när vi hade vår lya i en Buke-konversation, blev jag ju lite nojjig för att jag skulle råka posta fel och skriva i tråden det som skulle vara i lyan...

22 sidor slutade förresten den konversationen på... :P

OK, men när du ser oss andra ulvar skriva i tråden, vet du vilka vi är då? Att vi är på samma sida, liksom? För den kopplingen tycker jag är jättesvår att göra!

Får erkänna att jag gillar att vara ulv dock (eller ond över huvud taget, hade väldigt kul som Smaug också, även om ulvjävlarna åt upp mig!!!:rage:), eftersom jag automatiskt ser alla andra i ulvspelen som mina fiender så känns det naturligt att ha en "aggressiv" roll, så den biten att jag är "ond" stör mig inte. Enda problemet är att komma ihåg att jag har allierade...

Undrar hur jag skulle klara av en god allierad roll (typ tvilling)...? Katastrof... :banghead::laugh:
 
Måste erkänna dock... :o Inte lite förnärmad när Break(?) sa nåt om mitt sammanfattningsinlägg efter dag 1, typ "ser suspekt ut för det är så typiskt ulvar att skriva ett enkelt inlägg utan mycket innehåll men som ser stort ut" - jag la timmar på det där inlägget, sammanfattade hela jäkla tråden, med ingen baktanke alls eftersom jag verkligen missat allt det där + att reda upp i det och få det i separata tidslinjer tyckte jag var jättevärdefullt! :( Och så dog jag innan jag hann protestera... :eek:

På fullt allvar: hur funkar det för er andra när ni är ulvar?! Vet ni om det, rent allmänt, när ni spelar i tråden!? För jag har typ noll koll... Min inställning i ulvspel:

Surrounded+by+enemies.JPG


Jag måste typ avprogrammeras mellan tråden och lyan, för jag blir jätteförvirrad över vilka dessa mysko typer är som försöker prata med mig!!! :laugh:

Jag har ingen koll på att jag liksom ska vara "ond" - jag är ju jag, givetvis är jag på rätt sida! :angel:

När jag är ond försöker jag fundera lite över taktik och så men jag pladdrar nog runt lite halvförvirrat så där som när jag är god bara att jag oroar mig för goda specialare istället för onda.
 
Jag blir bara så full i skratt att när jag ÄNTLIGEN får vara kvar ett tag, så blir jag ond. :-S Men jag röstade ändå på de jag tyckte var misstänkta. :-P
 
@Matmissbrukaren men hur förstod du att jag var ond?! Jag kände mig god ända tills ni bestämde er för att lyncha mig!

Jag trodde också du var ond under dag1, men jag ville hellre sia Cirkus, sen har mina teorier kring dig varit helt ärliga, du var SUPERSKUM ena sekunden för att vara mindre skum nästa... men aldrig prioriterad för mig. :p Men det var ju mycket... sådär, småsaker, uttryck osv i dina inlägg som jag tyckte lät mystiska och inte som du när du är god. :p
 
När jag är ond försöker jag fundera lite över taktik och så men jag pladdrar nog runt lite halvförvirrat så där som när jag är god bara att jag oroar mig för goda specialare istället för onda.

Men alltså, vet du om att du är ond? För det är nog det jag har väldigt svårt för, att komma ihåg att jag inte alls ska vara hjälpsam, typ... :o:banghead::rofl:

(sen OK, min variant av "hjälpsam" är kanske inte till så stor nytta för nån - men poängen är att jag försöker, oavsett sida... :p)
 
OK, men när du ser oss andra ulvar skriva i tråden, vet du vilka vi är då? Att vi är på samma sida, liksom? För den kopplingen tycker jag är jättesvår att göra!

Får erkänna att jag gillar att vara ulv dock (eller ond över huvud taget, hade väldigt kul som Smaug också, även om ulvjävlarna åt upp mig!!!:rage:), eftersom jag automatiskt ser alla andra i ulvspelen som mina fiender så känns det naturligt att ha en "aggressiv" roll, så den biten att jag är "ond" stör mig inte. Enda problemet är att komma ihåg att jag har allierade...

Undrar hur jag skulle klara av en god allierad roll (typ tvilling)...? Katastrof... :banghead::laugh:

Ja det gör jag. "Jaha, så skrev hon... Undra hur jag bäst ska bete mig för att ingen ska räkna ut att vi är ulvar tillsammans om någon av oss dör". Är väl den vanligast tänkta tanken hos mig när jag är ulv tror jag.

Ska vi testa? Vi kan vara tvillingar nästa lek :D Och prata om E R A G O N :P
 
Jag föreslog ju att vi skulle äta blacksmithfarm, så jag vet inte om jag borde vara ulv...

@CaisaLundblad du var så snäll mot mig i början, så vi var övertygade om att du måste vara onda spionen... Höll med mig en massa. :-D

Jag är alltid snäll, det är skitsvårt för mig med ulvspel, för bara någon kan förklara sitt resonemang och verkar hyffsat uppriktig tror jag på dem. :banghead:
Killa släppte jag efter att ha diskuterat med henne, men när både Sasse och Cirkus (den ena som jag trodde var god spion och den andra som jag visste var ängel) tyckte hon var så jätteskum ändå så lät jag mig övertalas av dem... :cry:
 
Fick det stackars mediumet bara mitt snurriga medelande där jag gissade utan någon koll?

Jag fick det, och det var så mycket värt! Som jag skrev i tråden kopplar jag helt bort teoridelen av min hjärna när jag dör, och det är toksvårt att komma igen. Hade ju haft lite samma misstankar så jag mest, ah om ga tror att det är såhär kör jag på det. Hon brukar ha koll. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 658
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 406
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 205
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp