Bukefalos 28 år!

Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså, vet du om att du är ond? För det är nog det jag har väldigt svårt för, att komma ihåg att jag inte alls ska vara hjälpsam, typ... :o:banghead::rofl:

(sen OK, min variant av "hjälpsam" är kanske inte till så stor nytta för nån - men poängen är att jag försöker, oavsett sida... :p)

Ja det brukar jag ha koll på.:D


Känns det bättre om jag berättar att en gång när jag var god och var både ängel och jägare(får ta med sig en annan deltagare i döden) alltså extra viktig god person. Så försökte jag få siaren utröstad som då var tvungen att avslöja sig( det här var före hintförbudens tid) vilket ledde till att jag måste tala om att jag var ängel för att de inte skulle rösta ut mig( ochsen skrev då ut i tråden att den andra ängeln skulle skydda mig och så skulle jag skydda siaren) den andra ängeln blev yp käkad direkt och jag sen natten efter och tog då med mig den andra jägern i döden..

Vi har också den där gången när jag var god och helt övertygade om att en deltagare var ond(och jag hade rätt) hen var misstänkt av många andra också och jag gjorde mitt bästa och teoriade för att hen inte skulle röstas ut(ja du läste rätt...) jag hade nämligen en taktik som gick ut på att om hen var kvar i leken så skulle man kunna avslöja övriga ulvar genom det. Jag lyckades helt okej och överlevde även länge själv( av någon märklig anledning såg inte ulvarna mig som ett hot...)


I början av min ulvspelskarriär så försökte jag som ulv mest bara hålla mig vid liv(fixade alibi röstade på andra ulvar. Det var ju lätt när man visste vilka de var!) Det var typ det jag bidrog med, att jag höll mig vid liv.

:rofl:
 
Ja det brukar jag ha koll på.:D


Känns det bättre om jag berättar att en gång när jag var god och var både ängel och jägare(får ta med sig en annan deltagare i döden) alltså extra viktig god person. Så försökte jag få siaren utröstad som då var tvungen att avslöja sig( det här var före hintförbudens tid) vilket ledde till att jag måste tala om att jag var ängel för att de inte skulle rösta ut mig( ochsen skrev då ut i tråden att den andra ängeln skulle skydda mig och så skulle jag skydda siaren) den andra ängeln blev yp käkad direkt och jag sen natten efter och tog då med mig den andra jägern i döden..

Vi har också den där gången när jag var god och helt övertygade om att en deltagare var ond(och jag hade rätt) hen var misstänkt av många andra också och jag gjorde mitt bästa och teoriade för att hen inte skulle röstas ut(ja du läste rätt...) jag hade nämligen en taktik som gick ut på att om hen var kvar i leken så skulle man kunna avslöja övriga ulvar genom det. Jag lyckades helt okej och överlevde även länge själv( av någon märklig anledning såg inte ulvarna mig som ett hot...)


I början av min ulvspelskarriär så försökte jag som ulv mest bara hålla mig vid liv(fixade alibi röstade på andra ulvar. Det var ju lätt när man visste vilka de var!) Det var typ det jag bidrog med, att jag höll mig vid liv.

:rofl:

bi... dra... :confused:

Nä. Känns inte bekant. O_o Whatchootalkinbout?
 
Måste erkänna dock... :o Inte lite förnärmad när Break(?) sa nåt om mitt sammanfattningsinlägg efter dag 1, typ "ser suspekt ut för det är så typiskt ulvar att skriva ett enkelt inlägg utan mycket innehåll men som ser stort ut" - jag la timmar på det där inlägget, sammanfattade hela jäkla tråden, med ingen baktanke alls eftersom jag verkligen missat allt det där + att reda upp i det och få det i separata tidslinjer tyckte jag var jättevärdefullt! :( Och så dog jag innan jag hann protestera... :eek:

Ooops :D
 
@CaisaLundblad Hur visste du att jag var spion? :)

Du verkade vara för öppet på Cirkus sida och verkade inte alls ulvig, så ja... tänkte att bara den goda spionen skulle kunna godförklara Cirkus (för jag gissade även på att hon skyddade sig själv den natten) förutom mig, så...

Ja det måste väl nästan vara snudd på tjänstefel av siaren att inte sia borgmästaren första natten :D @CaisaLundblad

Hmph, jag kanske ville få sia någon annan än den spelare som brukar få sig själv lynchad ganska omgående ändå? :p ;)
 
Jag fick det, och det var så mycket värt! Som jag skrev i tråden kopplar jag helt bort teoridelen av min hjärna när jag dör, och det är toksvårt att komma igen. Hade ju haft lite samma misstankar så jag mest, ah om ga tror att det är såhär kör jag på det. Hon brukar ha koll. :D

:rofl:

Fattade du medelandet då?

Tur jag gissa rätt då :laugh:
 
Känns det bättre om jag berättar att en gång när jag var god och var både ängel och jägare(får ta med sig en annan deltagare i döden) alltså extra viktig god person. Så försökte jag få siaren utröstad som då var tvungen att avslöja sig( det här var före hintförbudens tid) vilket ledde till att jag måste tala om att jag var ängel för att de inte skulle rösta ut mig( ochsen skrev då ut i tråden att den andra ängeln skulle skydda mig och så skulle jag skydda siaren) den andra ängeln blev yp käkad direkt och jag sen natten efter och tog då med mig den andra jägern i döden..

Vi har också den där gången när jag var god och helt övertygade om att en deltagare var ond(och jag hade rätt) hen var misstänkt av många andra också och jag gjorde mitt bästa och teoriade för att hen inte skulle röstas ut(ja du läste rätt...) jag hade nämligen en taktik som gick ut på att om hen var kvar i leken så skulle man kunna avslöja övriga ulvar genom det. Jag lyckades helt okej och överlevde även länge själv( av någon märklig anledning såg inte ulvarna mig som ett hot...)

Min topp som ulv var nog på den tiden då msn messenger användes som chatkanal för ulvarna. Jag hade bland alla mina kontakter en grupp med personer från forumet. Jag skulle skriva något till mina ulvkollegor i den konversation vi hade men på något vänster lyckas jag skicka meddelandet till alla som var i den där gruppen bland mina kontakter. :idea:O_o:o:wtf:

Alla goda som var med i spelet blev väldigt nöjda och glada och alla som inte var med i spelet undrade en del vad det var jag snackade om :D
 
Ja det brukar jag ha koll på.:D


Känns det bättre om jag berättar att en gång när jag var god och var både ängel och jägare(får ta med sig en annan deltagare i döden) alltså extra viktig god person. Så försökte jag få siaren utröstad som då var tvungen att avslöja sig( det här var före hintförbudens tid) vilket ledde till att jag måste tala om att jag var ängel för att de inte skulle rösta ut mig( ochsen skrev då ut i tråden att den andra ängeln skulle skydda mig och så skulle jag skydda siaren) den andra ängeln blev yp käkad direkt och jag sen natten efter och tog då med mig den andra jägern i döden..

Vi har också den där gången när jag var god och helt övertygade om att en deltagare var ond(och jag hade rätt) hen var misstänkt av många andra också och jag gjorde mitt bästa och teoriade för att hen inte skulle röstas ut(ja du läste rätt...) jag hade nämligen en taktik som gick ut på att om hen var kvar i leken så skulle man kunna avslöja övriga ulvar genom det. Jag lyckades helt okej och överlevde även länge själv( av någon märklig anledning såg inte ulvarna mig som ett hot...)


I början av min ulvspelskarriär så försökte jag som ulv mest bara hålla mig vid liv(fixade alibi röstade på andra ulvar. Det var ju lätt när man visste vilka de var!) Det var typ det jag bidrog med, att jag höll mig vid liv.

:rofl:

Fick ni ut något från den "sparade" ulven??
 
@glömmerallt jag hajade det där med bondgård (smart!), men alla dessa Josh hade jag liksom noll koll på. Fick vet av Myrten att han tydligen är skådis.

(Som svar på ditt pm.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 185
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 911
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 820
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 528
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp