Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste säga att min bild av mammas ändrades rejält efter att vi var onda ihop i förra (?) leken. Hon gör verkligen det som är bäst för sitt lag. :love:

Däremot är jag inte rädd för henne längre. :p
 
Mammas!? Vad har hon m saken att göra ?

Jag var tvungen att avreagera mig lite på LL för jag tyckte det var en hmmmm, mindre god idé..... :banghead:
 
Mammas!? Vad har hon m saken att göra ?

Jag var tvungen att avreagera mig lite på LL för jag tyckte det var en hmmmm, mindre god idé..... :banghead:


:rofl: Ville inte skriva något förut att inte påverka leken men jag hade lite roligt åt det.



Ja om vi säger så här tror jag Mammas godförklaring av dig gjorde Sasse lite misstänksam även om hon kanske inte blev lika förvänad av din roll som du av hennes;)
 
Förresten hade jag ju rätt i att Sasse VAR del i kärleksparet - det var ju bara att hon inte valt partner när jag skrev till dgi först :p

Ja jag hade roligt åt det också samt åt @Sasse s försvar av @Mammas

Hm undrar om det är för att "vi" tenderar att "skylla" allt som sker på @Mammas som hon fått sitt ryckte? Jag menar det det känns inte som att det är första gången det händer:angel:
 
Haha, vänta bara tills jag får för mig att ni är onda. Fråga Sasse bara. :angel:
Amen! Mammas som god är inte att leka med! Ibland blir man lynchad så det smäller om det. :p (Jag kommer ihåg en lek där jag var siare och Mammas hade en annan god roll. Typ 31 pers i leken. Mammas fick för sig att jag var ond och fick merparten av alla spelare med sig. Tough luck för mig :cool:)
 
Amen! Mammas som god är inte att leka med! Ibland blir man lynchad så det smäller om det. :p (Jag kommer ihåg en lek där jag var siare och Mammas hade en annan god roll. Typ 31 pers i leken. Mammas fick för sig att jag var ond och fick merparten av alla spelare med sig. Tough luck för mig :cool:)

Den gången ja... Äh, alla har vi väl fel ibland. :angel: :D
 
Ha jag hade rätt, Snurrfina hade siat Mamsen och som Ulv var jag ju tvungen att bli av med ballasten. Lite synd bara @Mammas är duktig på att avleda.

Jag tyckte det var lite trist att spela ond, tjusningen med att försöka ta reda på vilka som är onda försvinner ju liksom och när Fen försvann hade vi ingen onding att hitta. På slutet försvann liksom suget, som jag sade till mina ulvkompisar så hade jag betraktat de som seger om jag lyckats få en enda att rösta på någon annan sista gången. När jag så att alla röstat på mig så var det liksom ingen idé att ljuga ihop ännu en motivering för att försöka en gång.

Anledningen att jag ville äta MM var inte att hon gissat rätt utan just det jag skrev i leken, jag upplevde att hon tog andras gissningar som ren fakta, till synes utan reflektion - bara hängde på lite teorier men hon var inte ensam, bara den jag hakade upp mig på. Kanske en tråkig anledning och behöver inte vara korrekt, men det var så jag uppfattade det.

Angående min kommentar om "om alla är onda så måste du väl betrakta dig själv som ond" till Snurrfina så hade det absolut noll och ingenting med om jag var ond eller inte att göra. Det var ett skämt, jag förväntade mig ett skämt eller inget alls som svar. Jag lär göra om liknade då jag betraktar leken som just lek och inget blodigt allvar. Till slut lär väl sig folk att det kan hända ;).
 
Ha jag hade rätt, Snurrfina hade siat Mamsen och som Ulv var jag ju tvungen att bli av med ballasten. Lite synd bara @Mammas är duktig på att avleda.

Jag tyckte det var lite trist att spela ond, tjusningen med att försöka ta reda på vilka som är onda försvinner ju liksom och när Fen försvann hade vi ingen onding att hitta. På slutet försvann liksom suget, som jag sade till mina ulvkompisar så hade jag betraktat de som seger om jag lyckats få en enda att rösta på någon annan sista gången. När jag så att alla röstat på mig så var det liksom ingen idé att ljuga ihop ännu en motivering för att försöka en gång.

Anledningen att jag ville äta MM var inte att hon gissat rätt utan just det jag skrev i leken, jag upplevde att hon tog andras gissningar som ren fakta, till synes utan reflektion - bara hängde på lite teorier men hon var inte ensam, bara den jag hakade upp mig på. Kanske en tråkig anledning och behöver inte vara korrekt, men det var så jag uppfattade det.

Angående min kommentar om "om alla är onda så måste du väl betrakta dig själv som ond" till Snurrfina så hade det absolut noll och ingenting med om jag var ond eller inte att göra. Det var ett skämt, jag förväntade mig ett skämt eller inget alls som svar. Jag lär göra om liknade då jag betraktar leken som just lek och inget blodigt allvar. Till slut lär väl sig folk att det kan hända ;).

Fast det går ju även ut på att leta fakta i andras teorier och när vissa spelare åkte ut gick det att lägga ihop två och två. Så ja, jag utgick en del från andras teorier men jag listade ut vilka som var ulvar själv med hjälp av deras teorier. Och det är fan inte dåligt att hitta dom tre sista på en gång :p
 
Fast det går ju även ut på att leta fakta i andras teorier och när vissa spelare åkte ut gick det att lägga ihop två och två. Så ja, jag utgick en del från andras teorier men jag listade ut vilka som var ulvar själv med hjälp av deras teorier. Och det är fan inte dåligt att hitta dom tre sista på en gång :p

Vad jag uppfattar och du gör behöver inte ha någon som helst koppling ;), men jag uppfattade snarast som du hittade en och paddis 2 :)
 
Vad jag uppfattar och du gör behöver inte ha någon som helst koppling ;), men jag uppfattade snarast som du hittade en och paddis 2 :)

Japp, där ser vi olika. För jag hittade två goda i hennes testamente men inga ulvar hon var säker på, så jag utgick från att hon inte hittat några. Hur jag kom fram till FiaM var för att jag hittade tvillingarna och sedan var det inte svårt att lista ut att du och Habina var onda eftersom jag visste att LenaH och Hjartagna var goda.
 
Det stod mellan Habina, FiaM och Idahoe att vara tvilling, men Habina tabbade sig och hon skrev att hon misstänkte Idahoe, och sedan misstänka Hjartagna. Som jag visste var god efter det som stod i paddans testamente och enligt röststatistiken jag kikade extra på. Att Jfrelin var god kunde man inte ta miste på med tanke på hennes röststatistik. Och Lobelia passade inte in på någon av rollerna, och blev då ulv i mina ögon. FiaM tabbade sig på rösten på Paddan och när hon skrev att hon borde följt sina egna teorier. Jag gjorde samma misstag i min första lek tror jag det var och det var också en röst på @Paddington :p . Jag skyllde min röst på henne i en lynch och då dom hon fram till att jag var ulv.
Att LenaH kom med exakt samma tankar som mig gjorde mig bara ännu säkrare, och sen kom Idahoe och körde på samma. Som sagt teamwork :)
 
Japp, där ser vi olika. För jag hittade två goda i hennes testamente men inga ulvar hon var säker på, så jag utgick från att hon inte hittat några. Hur jag kom fram till FiaM var för att jag hittade tvillingarna och sedan var det inte svårt att lista ut att du och Habina var onda eftersom jag visste att LenaH och Hjartagna var goda.
jag hade aldrig skrivit i mitt testamente att jag var misstänktsam mot någon/några om jag inte verkligen hade misstankar emot dem (dock var jag ju inte 100% säker). Likadant skulle jag aldrig göra om jag inte var säker på att någon vad god (obs - nu talar jag om hur jag spelar på goda sidan ;) ). Men mina godförklaringar låg det ju lixom lite mer bakom än mina ondmisstankar ;)

Jag var helt säker på att jag skulle käkas efter att jag fick bumpo utröstad, så jag tyckte det var bäst att dela med mig av allt jag kommit fram till och försökte vara så tydlig som jag kunde. Var ju kul att meddelandet verkade gå fram iaf :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 225
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 444
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 121
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 812
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp