Bukefalos 28 år!

Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderade på att börja det sedvanliga räknandet av fördelningen goda/onda men lämnar över till @Blacksmithfarm som vanligt. :p
12 deltagare.
5 goda specialroller
X bybor
1 ond specialroll
Y ulvar

Alltså 8 namngivna roller.
Så minst 6 goda mot 2 onda ger 4 osäkra.
Är vi den berömda tredjedelen ger det troligast 8 goda och 4 onda totalt. Men det kan vara kompenserat åt ett eller annat håll. Den onda feen känns ganska kraftfull samtidigt som de goda specialarna känns lite "svagare" rent balansteoretiskt.

Klart som korvspad? :p
 
12 deltagare.
5 goda specialroller
X bybor
1 ond specialroll
Y ulvar

Alltså 8 namngivna roller.
Så minst 6 goda mot 2 onda ger 4 osäkra.
Är vi den berömda tredjedelen ger det troligast 8 goda och 4 onda totalt. Men det kan vara kompenserat åt ett eller annat håll. Den onda feen känns ganska kraftfull samtidigt som de goda specialarna känns lite "svagare" rent balansteoretiskt.

Klart som korvspad? :p
Alltså... Det jag fetat och kursiverat i ditt inlägg? Menar du att du ingår i den onda tredjedelen? Att du är i lyan? :cautious:
 
Alltså... Det jag fetat och kursiverat i ditt inlägg? Menar du att du ingår i den onda tredjedelen? Att du är i lyan? :cautious:
Självklart inte.
Jag tror att Klara har smittat mig... + att jag varit ond ganska många lekar. Så jag antar att det kan ses som en försenad freudiansk felsägning eller nåt... :p
(tror faktiskt att jag tänkte skriva har istället för är...)
 
Självklart inte.
Jag tror att Klara har smittat mig... + att jag varit ond ganska många lekar. Så jag antar att det kan ses som en försenad freudiansk felsägning eller nåt... :p
(tror faktiskt att jag tänkte skriva har istället för är...)
Jag tyckte det verkade lite slarvigt med en blooper redan första kvällen men vi får väl se om du verkar låta polisongerna gro. :cautious:
 
Som sagt en felskrivning. Som ond hade jag nog korrläst lite noggrannare innan jag postade... ;)
ja jag såg vad du skrev, hur man ska tolka det vete sjutton,
Klara har smittat dig säger du, :confused:, nog för att det heter varulvslekar men ändå?
:p (varulvar smittar ju genom att bita nån så den också blir ulv)
 
ja jag såg vad du skrev, hur man ska tolka det vete sjutton,
Klara har smittat dig säger du, :confused:, nog för att det heter varulvslekar men ändå?
:p (varulvar smittar ju genom att bita nån så den också blir ulv)
Jag menade att skriva Har, inte Är.
Sedan refererade jag till att Klara har skrivit fel i lekstart(er?) förr. (vilket hon iof inte varit ensam om...)
 
Alla har hittat leken.
LenaH efterlyste en "rollfördelningeteori" från mig
Jag skrev Är istället för Har i den. (olydiga fingrar...)
LenaH och Q har reagerat på detta.

Nu är det väl det enda av teorivärde som hänt hittills så det är väl inget jag kan lägga någon av dem till last som det är nu.
Alla vill väl ha någon att rösta på till DL1 och om det då kommer ett tacksamt misstag så är det klart att man påpekar detta.
 
Alla vill väl ha någon att rösta på till DL1 och om det då kommer ett tacksamt misstag så är det klart att man påpekar detta.
Frågan är om det är ett misstag av en ond eller en god ;)

Vet inte vad som är intressantast, din felskrivning eller hur snabbt @LenaH hittade det. Själv noterar jag att jag inte noterade den förrän jag läste LenaHs inlägg....


(Säger hon som hittar teorier utifrån stort vs litet G, jag måste vara ringrostig......) :p
 
Spionlärling - får varje natt se en spionrad (och jag räknar inte in lyckat käk eftersom det är uppenbart för alla). Om inget skett i det dolda senaste dygnet får spionlärlingen veta det.


Ond fe - kan ställa till med massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte om samma två gånger. Kan kika på spioninfon (full info), sia, förhäxa eller skydda sig själv från att bli käkad (obs! onda fens hyss är med bland raderna som lottas till spionlärlingen). Onda fen känner inte till vilka ulvarna är och ulvarna känner inte till hennes identitet. Meddelar LL innan nattDL.

@Niyama bara så jag uppfattat rätt - men spionlärlingen får en lottad rad och onda fen får den fulla spioninfon?
(eftersom övriga roller är reducerade i den här leken så undrar jag om onda fen har full kraft)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 178
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 803
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 872
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 527
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp