Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej.
Heartstring är väldigt "på" nu. Det kan bero på att hon har fått en röst redan och vill ge andra alternativ - eller helt enkelt vill dra igång teoriandet. Jag är inte säker, men det kan man ju inte vara på någon DL 1 (om man inte är ulv då...)
Jag reagerade också lite på att Q inte verkade ha läst mitt svar och LenaHs reaktion innan hon själv postade sitt. Men, jag vet inte om det gör henne ond.
_CorpseBride_s röst skaver däremot. För jag tycker att hon säger emot sig själv lite i sin teori mot heartstring.

Jag känner att jag vill lägga en röst nu för säkerhets skull - men jag kommer försöka följa leken ifall något som är mer misstänkt dyker upp.

Blacksmithfarm röstar på _CorpseBride_

För jag tycker att hon kastar sten i glashus. _CB_ verkar ha låst siktet på heartstring, lite på samma sätt som hon menar att heartstring låst sig på Q. Katten på råttan... som Lobelia(tror jag?) sa...
_CB_ vill dessutom sätta mig tillsammans med LenaH i lyan pga min felskrivning, och heartstring skulle då vilja dra blickarna från detta genom att tveka på min felskrivning. Det känns som om _CB_ hade väldigt lätt för att hitta onda...
 
Att kalla det aggressivt är kanske att ta i? Visserligen är Q lite mer på än vad Lena var men jag tycker att hon säger "OK" och lägger det åt sidan rätt snabbt. Sen kan man ju fundera över att Q inte sett att Lena skrivit i stort sett samma sak bara en timme tidigare... Läser inte Q ordentligt? :cautious:
Det kan vara så att hon inte kom ner till LenaH inlägg utan passade på att skriva när hon hittade något att ifråga sätta, de gånger jag har försökt leka från mobil/platta har det varit det enda sättet att få det att fungera. Spela från datorn är betydligt enklare när man kan ha flera flikar uppe och kan gå emellan utan att tappa tråden. :D

I övrigt är det lite intressant att när det i den här leken inte finns någon obligatorisk fråga så fastnar man istället i formuleringar och sätt att skriva när man ska försöka hitta en första dags röst. Jag vet inte om det säger så mycket om de olika rollerna där heller utan mer intressant hur vi fungerar. ;)
 
Hittills känns alla väldigt förlåtande för "felskrivningen" som BSF gjorde, trots att det är första dagen och inget finns att gå på. @heartstring tycker till och med att BSF lutar åt god..

De enda som känner till varandra är ulvarna, korrekt?
 
Hur kan man sätta någon åt de godare hållet utifrån en felskrivning? Självklart är det ett misstag, jag tror knappast varken god eller ond skulle göra det misstaget medvetet.
Ja, det är väl min tur att ha skrivit illa nu, det var väl inte riktigt så jag menade, men jag håller henne inte som ond för att hon skrev fel som andra verkade göra. Äh, jag trasslar väl bara till det mer, men ja, jag ser henne inte som ond för felskrivningen helt enkelt.

I övrigt är det lite intressant att när det i den här leken inte finns någon obligatorisk fråga så fastnar man istället i formuleringar och sätt att skriva när man ska försöka hitta en första dags röst. Jag vet inte om det säger så mycket om de olika rollerna där heller utan mer intressant hur vi fungerar. ;)
Som på den gamla goda tiden när jag var med och spelade med andra ord ;) Jag minns hur jag blev ondförklarad för att jag skrev att jag skulle gå och äta ;)
 
Hittills känns alla väldigt förlåtande för "felskrivningen" som BSF gjorde, trots att det är första dagen och inget finns att gå på. @heartstring tycker till och med att BSF lutar åt god..

De enda som känner till varandra är ulvarna, korrekt?
Ja, de enda som känner till varandra är ulvarna. Eller, om de finns med, tvillingarna, men jag tror inte att det var några sånna med i den här leken.
 
Ja, det är väl min tur att ha skrivit illa nu, det var väl inte riktigt så jag menade, men jag håller henne inte som ond för att hon skrev fel som andra verkade göra. Äh, jag trasslar väl bara till det mer, men ja, jag ser henne inte som ond för felskrivningen helt enkelt.


Som på den gamla goda tiden när jag var med och spelade med andra ord ;) Jag minns hur jag blev ondförklarad för att jag skrev att jag skulle gå och äta ;)
Jag tror det var @Habina som misstänkte någon för att vara ond för att denne skulle åka till stallet och fundera. Det var en period mycket skumt att duscha och jag blev lynchad för att jag tyckte det var skönt att slippa rösta tidigt (hade gjort det 2 dagar på raken). På det har vi historien med God/god. @Paddington undgick lynch hårfint efter att ha misstänkt någon för att hon skrev God med stor bokstav och menade på att det kunde vara en hint.
 
Tja, själv blir jag fundersam på om det kanske är du som vill skydda någon nu. Q, kanske?
Men jag tvekar eftersom du skriver att du har ont om tid innan DL, och något säger mig att ulvar hellre (om de kan) hakar på drev än startar dem. Fast samtidigt har jag själv i andra lekar varit i din situation - ond som inte har tid att vänta första DL. Och man kan ju försvara sig med att "det var första rösten" just för att det var det.

Summan = jag reagerar på din teori då det skulle kunna vara så att du vill få blickarna från en kollega. Men jag är inte säker.

Hur vet du att _cb_ är ond? Det kan ju ingen veta om man inte är kollega i lyan och jag har svårt att tänka mig att du skulle outa henne då. Men håll med om att det fetade ser lite underligt ut? Jag sätter en notis på det att komma ihåg till senare.


Men din tanke är alltså att _cb_ och q eventuellt sitter i lyan? Och att _cb_ försvarar q mot heartstring iom detta?
 
Hemma efter att ha varit i stallet efter jobbet och hjälpt till att lasta av ett lass hö vi fick hem idag. Försöker läsa om leken från början, men min dator hatar verkligen Buke, så det går segt. En sak är då säker, jag har aldrig varit så omtalad i en lek som i den här, utan att ens vara orsak till det själv. :laugh:
 
Hur vet du att _cb_ är ond? Det kan ju ingen veta om man inte är kollega i lyan och jag har svårt att tänka mig att du skulle outa henne då. Men håll med om att det fetade ser lite underligt ut? Jag sätter en notis på det att komma ihåg till senare.


Men din tanke är alltså att _cb_ och q eventuellt sitter i lyan? Och att _cb_ försvarar q mot heartstring iom detta?
Jag menade att den tidiga rösten inte automatiskt godförklarar _CB_.

Ja, kanske...
 
Jag tror det var @Habina som misstänkte någon för att vara ond för att denne skulle åka till stallet och fundera. Det var en period mycket skumt att duscha och jag blev lynchad för att jag tyckte det var skönt att slippa rösta tidigt (hade gjort det 2 dagar på raken). På det har vi historien med God/god. @Paddington undgick lynch hårfint efter att ha misstänkt någon för att hon skrev God med stor bokstav och menade på att det kunde vara en hint.

Det var jag det också. Som blev misstänkt av Habina den gången. :laugh: Men jag har för mig att Habina var ond då, och jag god.

Det jag reagerar mest på idag är just BSFs felskrivning (men frågan är om det verkligen är statistiskt möjligt att BSF är ulv igen!) och att heartstring kan vara så säker på att BSF är god.
 
Du skriver att du inte menar att du tror att hon är god, bara att du inte tycker att hennes felskrivning skulle göra henne ond. Men i det här citatet skriver du ju just det, att du håller henne åt det goda hållet.

Förutom förra leken (som nog knappt räknas för min del) så har jag aldrig spelat med någon av dem och har således ingen aning om hur de brukar vara.
Jag reagerar inte på att de i sig hittar felskrivningen, utan på att Q verkar gå på rätt aggressivt om det när frågan redan tagits upp. Jag trodde först att hon och Lena skrivit och skickat samtidigt och att Q helt enkelt inte hunnit se att det redan ifrågasatts, men så var det inte heller och då tänker jag att man kanske mer skriver att "som X sa så skriver du fel" eller liknande och håller det som misstänkt, men det är just hur det skrivs som jag tycker är misstänkt. Det är liksom inte ett konstaterande på att det är fel utan mer anklagande på något sätt. Det är min tolkning helt enkelt.
Det är inte menat som försvar så utan mer som jag skriver; att jag inte tror att det är annat än en hederlig felskrivning. Men återigen så har jag ett frågetecken efter felskrivningen när jag nämner den just eftersom jag inte alls är säker på att det är någon felskrivning. Men ja, magkänslan säger mig att det är ett misstag, men jag sätter henne inte som genomgod utan bara att det lutar lite mer däråt. (och där har du fått mig att nämna BSF och god i samma sammanhang ännu en gång, så nu är det väl fjärde gången jag gör det, om någon ska ta upp det igen ;) )
 
Det var jag det också. Som blev misstänkt av Habina den gången. :laugh: Men jag har för mig att Habina var ond då, och jag god.

Det jag reagerar mest på idag är just BSFs felskrivning (men frågan är om det verkligen är statistiskt möjligt att BSF är ulv igen!) och att heartstring kan vara så säker på att BSF är god.

Näe, att nån ska vara ond eller god av rent statistiska skäl kommer jag aldrig att förlita mig på. Klara är alltid god - eller hur O_o skulle inte tro det. På samma sätt som det inte är sant att bollen_ alltid är ond (bara rund ;) ).
 
Hittills känns alla väldigt förlåtande för "felskrivningen" som BSF gjorde, trots att det är första dagen och inget finns att gå på. @heartstring tycker till och med att BSF lutar åt god..

De enda som känner till varandra är ulvarna, korrekt?

Alltså, felskrivningen är en sån grej som jag tror att alla noterar och lägger lite i bakhuvudet. Att gå igång på en sån sak känns lite för enkelt tänker jag, jag tror som sagt att det är en ren felskrivning. Reaktionerna på den är dock rätt intressanta. Eller kanske till och med reaktionerna på reaktionerna :laugh:
 
Föredömligt få inlägg idag! Jag är nyss hemkommen från terrängträning så ska bara käka lite men jag väntar med att duscha, @Klara :p
 
Näe, att nån ska vara ond eller god av rent statistiska skäl kommer jag aldrig att förlita mig på. Klara är alltid god - eller hur O_o skulle inte tro det. På samma sätt som det inte är sant att bollen_ alltid är ond (bara rund ;) ).
Nej, det var lite sagt med glimten i ögat. Missade visst smileyn. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 786
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 400
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 654
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp