Bukefalos 28 år!

Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det är så roligt när ulvarna försöker övertyga goda om att D-D är ond i slutet, både i narnia-leken och i denna. Det funkar ju tydligen inte :p

(Särskilt roligt när Snurris försöker använda hennes röst mot Cirkus igår som motivation. Hallå, vem var det som la första rösten? ;) )
 
Men NU @Niyama så vill jag veta vem av mig och LenaH som egntligen vann den däringa kampen om vilka som har vilka roller - jag hade iaf alla rätt sedan jag var säker på att hemlig hade siarlärlingrollen;)
Och då tycker jag att jag ska få handikapp mot @LenaH som ju hade spioninfo som visade vilka ängel .röstfifflare etc etc var :p

@Blacksmithfarm visst la du din dolda röst på mig i Dl1 ? så goda lyan visste att du var fifflaren?:)
Japp. Och så kom fio och Lenahs röster och jag undrade hur tusan åskådarna skulle fatta att det var jag som var röstfifflare - men där såg ju ni i lyan till att skicka ut både fio och Lenah - tackar för det :D:p
 
Japp. Och så kom fio och Lenahs röster och jag undrade hur tusan åskådarna skulle fatta att det var jag som var röstfifflare - men där såg ju ni i lyan till att skicka ut både fio och Lenah - tackar för det :D:p
Jag greppade det och fattade att du nog var fifflaren som hade paket när vi ville käka dig och gick bet :p
 
Rollista
1. quarter4ever - ulv
2. Snurrfian - ulv
3. bollen__ - bybo
4. hemlig - siarlärling
5. Gabby_Ossi – ulv, psykopaten
6. Blacksmithfarm - röstfifflare
7. Fio - bybo
8. LenaH – byfåne
9. Bumpo - bybo
10. Hedinn - ängel
11. Circus - välsignad
12. Derring-Do – byfånens ättling
13. Artline - ulv

Dag 1
Röstfifflaren röstar på quarter4ever
Fio (bybo) lynchas efter lottning

Natt 1
Siarlärlingen siar LenaH
Ängeln skyddar Hedinn
Ulvarna käkar LenaH (byfåne)

Dag 2
Q4 (ulv) lynchas efter lottning
Bollen (bybo) kickas
Hedinn får raden ”röstfifflaren röstar på quarter4ever”
Åskådarna får ett beskyddspaket att dela ut som kompensation för bollen, de ger paketet till Hedinn.

Natt 2
Ängeln skyddar Hedinn
Paketmottagaren skyddar BSF
Byfånens ättling siar Hedinn
Ulvarna försöker käka BSF

Dag 3
Gabby (psykopat) lynchas
Bumpo (bybo) kickas
Den välsignade blir bybo
BSF får raden ” Byfånens ättling siar Hedinn”

(Ulvarna får av misstag informationen att den välsignades skydd finns kvar, men kan ju ändå inte veta säkert vem det INTE är eftersom det natten innan fanns både ängel och paketskydd.)

Natt 3
Ängeln skyddar BSF
Ulvarna käkar Hedinn
Siarlärlingen siar BSF

Dag 4
Röstfifflaren röstar på cirkus
Cirkus (välsignad/bybo) lynchas
Snurrfian får raden ”Ulvarna käkar Hedinn”

Natt 4
Ulvarna käkar BSF (röstfifflare)
Röstfifflaren röstar på cirkus

Dag 5
Byfånens ättling röstar på Artline
Artline (ulv lynchas)

Natt 5
DD käkas


Med facit i hand borde jag ha haft en borgmästare med utslagsröst och en ättling till denna... det blev lite väl mycket lottande.
 
Helt otroligt att Cirkus blev lynchad. Hon kändes jätte god i sitt teoriande mot Gabby och hennes reaktion efter Bumpos avhopp.
 
Om vi istället hade röstat på Hemlig. Hade du ändå lagt extra rösten på mig?
hemlig var ju den enda tänkbara siaren. Så bra som du är på att spela siare som ulv så hade du inte kunnat vara så värdelös på det som god. :p Om hemlig röstat på Snurris istället hade jag lagt båda mina röster där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 534
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 889
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 437
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 277
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp