Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men en fråga! Framför allt till @cirkus , varför ville du ha ut psykopaten så snart som möjligt? Om man ens har möjlighet att välja (vilket man ju oftast inte har, man får vara glad om man lyckas lyncha en ond) är det ju bättre att ta ut den sist när leken ändå är slut. Eller i alla fall så sent som möjligt för att låta specialrollerna skydda/sia osv så många nätter som möjligt innan de riskerar att dras med :confused:
 
Men en fråga! Framför allt till @cirkus , varför ville du ha ut psykopaten så snart som möjligt? Om man ens har möjlighet att välja (vilket man ju oftast inte har, man får vara glad om man lyckas lyncha en ond) är det ju bättre att ta ut den sist när leken ändå är slut. Eller i alla fall så sent som möjligt för att låta specialrollerna skydda/sia osv så många nätter som möjligt innan de riskerar att dras med :confused:
Som ulv vill jag spara den så länge som möjligt. För ha större chans att få ut ängeln. Tidigare i leken så är risken större att den drar med sig en oviktig roll. Det var anledningen till varför jag inte röstade på Gabby i lynch 2
 
Men en fråga! Framför allt till @cirkus , varför ville du ha ut psykopaten så snart som möjligt? Om man ens har möjlighet att välja (vilket man ju oftast inte har, man får vara glad om man lyckas lyncha en ond) är det ju bättre att ta ut den sist när leken ändå är slut. Eller i alla fall så sent som möjligt för att låta specialrollerna skydda/sia osv så många nätter som möjligt innan de riskerar att dras med :confused:
Det var nog bara för att ge mig ytterligare en anledning att tycka hon var skum :idea:
 
Som ulv vill jag spara den så länge som möjligt. För ha större chans att få ut ängeln. Tidigare i leken så är risken större att den drar med sig en oviktig roll. Det var anledningen till varför jag inte röstade på Gabby i lynch 2

Men jag tänker att för goda är det ju extremt dåligt om den skulle dra med sig en viktig roll tidigt i leken, jag skulle inte tycka att det var värt att chansa på att den skulle dra med sig en mindre viktig roll då.
 
Håller verkligen med alla om detta!

Även om jag fortfarande tycker att kompensationen kunde ha varit att LL lottade om vem ängeln skulle skydda... :angel:
Även vi i lyan är nöjda med kompensationer hit och dit ( fast vi var villiga att avstå ett käk mot att G-O fick dra med sig en annan god och bumpo också ;):) )
 
Men jag tänker att för goda är det ju extremt dåligt om den skulle dra med sig en viktig roll tidigt i leken, jag skulle inte tycka att det var värt att chansa på att den skulle dra med sig en mindre viktig roll då.
För goda är ängeln väldigt viktig mot slutet av leken. Finns det inte många goda kvar så är risken större att ängeln lynchas med psykopaten men givietvis kan den åka även tidigt men risken är mindre. :)
 
För övrigt måste jag säga precis som efter förra leken, man ska inte leka när man är trött och stressad! Var ju först idag som jag hann sånt som att gå tillbaka i leken och kolla och fick någon sorts koll på något, och det var ju så dax då. :meh:
 
Men jag tänker att för goda är det ju extremt dåligt om den skulle dra med sig en viktig roll tidigt i leken, jag skulle inte tycka att det var värt att chansa på att den skulle dra med sig en mindre viktig roll då.
nja jag tycker nog at både @cirkus och @Artline har samma tänk som mig här det är liksom bättre i slutet/ senare delen av leken då man kan ta med sig en "hopplös" god roll att lyncha Och /eller käka tex ängeln Tidigare i leken finns det ffa bybor kvar i ekvationen som man ju som ond helst vill spara liite på ( @bollen__ och @bumpo----- var sååååå ledsen när jjust ni var bybor :angel: men ganska glad över att LL fixade en ny bybo dock :up:) som sagt även vi på onda sidan tycker att LL gjort en balanserad bedömning av leken :)
 
Men en fråga! Framför allt till @cirkus , varför ville du ha ut psykopaten så snart som möjligt? Om man ens har möjlighet att välja (vilket man ju oftast inte har, man får vara glad om man lyckas lyncha en ond) är det ju bättre att ta ut den sist när leken ändå är slut. Eller i alla fall så sent som möjligt för att låta specialrollerna skydda/sia osv så många nätter som möjligt innan de riskerar att dras med :confused:

Hellre att få ut den så fort som möjligt medan chansen finns att få ut oviktiga roller.
 
( eller så är @myrtens idé bra att röstmissare kan riskera att lottas mot den som skulle ha lynchats ? då kanske även jag får ändan ur och röstar i tid så jag tycker det är ett BRA förslag:up: )

Tycker det är en bra idé om röstmissaren är här och skriver men bara inte skickar rösten i tid. Om man däremot missar en dag pga nåt oförutsett känns det kanske lite taskigt. Å andra sidan kanske det skulle få folk att skärpa till sig, vissa spelare missar ju ständigt och blir kickade hur ofta som helst. Det är schysstare att meddela LL då att oj, jag kommer inte hinna vara med så man kan leta ersättare. Du hade ju i vanlig ordning god aktivitet men de som i princip inte skriver nånting och sen dessutom missar röstning. Jag är rätt trött på det faktiskt. Jag fattar att oförutsedda saker kan dyka upp, men när det sker gång på gång på gång.
 
Hellre att få ut den så fort som möjligt medan chansen finns att få ut oviktiga roller.

Men tänk om den drar med sig ängeln eller siaren typ dag ett eller två? Det är ju mycket bättre om man kan lyncha den sist, då kommer ju leken vara slut så det spelar ingen roll vilken roll den tar med sig.
 
Har inte ens läst precis allt som skrivits men om det hintas brukar det komma pm om det. Vad syftar du på?
Tänker precis som q på siarlärlingen, som bör ha siat första natten eftersom det var tillåtet. Har dock inte sett nån göra nån vändning eller godförklaring, det är dock väldigt tidigt i leken. Eller är det så dumt att den siade var LenaH så att lärlingen inte har någon att motivera?

Och jag som kände mig hyfsat säker på dig. Så kommer du sådär och anklagar mig.

Skit att ängeln inte skyddade sig själv, men vi har siarlärlingen kvar. Den lär ju ha utnyttjat bägge siorna nu och därmed kunna placera nån åtminstone.
Tänkte på de här inläggen. I det understa citatet pratade jag med bsf.
 
Tycker det är en bra idé om röstmissaren är här och skriver men bara inte skickar rösten i tid. Om man däremot missar en dag pga nåt oförutsett känns det kanske lite taskigt. Å andra sidan kanske det skulle få folk att skärpa till sig, vissa spelare missar ju ständigt och blir kickade hur ofta som helst. Det är schysstare att meddela LL då att oj, jag kommer inte hinna vara med så man kan leta ersättare. Du hade ju i vanlig ordning god aktivitet men de som i princip inte skriver nånting och sen dessutom missar röstning. Jag är rätt trött på det faktiskt. Jag fattar att oförutsedda saker kan dyka upp, men när det sker gång på gång på gång.
jag håller med så sett
jag har däremot inget emot att även de som ( jag tex ) har god aktivitet nästan jämt men ändå missar DL lite för ofta för att de andra ska tycka att det är kul att man kan stipulera som villkor att man kan iaf riskera att hamna i lottning mot den som skulle ha lynchats ? ( jag har mao inget emot idéen :) )
 
Tänkte på de här inläggen. I det understa citatet pratade jag med bsf.
Jag tog dig och hedinn på era roller på detta ;)
sedan fick jag ju för mig att cirkus var siarlärling som siat G-O också länge ;)
men ja jag hade dig och hedinn på radarn för det
och jag hojtade inte om det till LL för det hjälpte ju oss :p
 
Tänkte på de här inläggen. I det understa citatet pratade jag med bsf.

Aha. Nä, jag tycker inte det är hintar. Dock lite vågat skrivet i det första du citerade, men ingen hint. Det är ju mer att dra upp de möjligheterna som finns och de känner man ju till även om man inte har rollen.
 
Men tänk om den drar med sig ängeln eller siaren typ dag ett eller två? Det är ju mycket bättre om man kan lyncha den sist, då kommer ju leken vara slut så det spelar ingen roll vilken roll den tar med sig.

Om den är kvar till allra sist ja, men det kan man inte garantera heller. Vi tycker nog olika och som tur är så behöver vi inte bestämma vad som är rätt :laugh:

Risken finns alltid att ängeln blir lynchad i första lynch och att siaren blir käk..
 
Jag tog dig och hedinn på era roller på detta ;)
sedan fick jag ju för mig att cirkus var siarlärling som siat G-O också länge ;)
men ja jag hade dig och hedinn på radarn för det
och jag hojtade inte om det till LL för det hjälpte ju oss :p

Henne behövde väl ingen sia - det var typ den enklaste att hitta ;) sen var frågan om både du och hemlig var onda eller bara du
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 977
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 384
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 908
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 897
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp