Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
mig spelar det ingen roll :) Jag tror att många kanske rentav tycker att det är bra att få reda på nattDLs resultatet samma kväll? Bara jag som är ovan vid det- så för mig går det bra :)

Men visst var du med när det var som kortast - typ en halvtimme mellan dag och natt? Förr var det lång tid emellan men sen blev det mindre och mindre och när det var nere på en halvtimme var vi några som tyckte att det blev alldeles för kort, och därför gick det mot längre tid igen.

Ok, men då kör vi så här. Meddela bara om ni vill annorlunda, jag är hemma alla kvällar och mornar närmsta tiden så för mig spelar det ingen roll.

Var väl mest att jag saknade aktivitet som sådan. Att goda passar på att göra sin röst hörd fall de blir käkade
Jag tänkte mest på hur det brukar vara inför nattDL om denna infaller på morgonen ( har nog aldrog lekt i en lek där nattdl kommer så snabbt inpå lynchen ( iaf inte utan att DL snabbas på ) Men jag vet att det var vanligt när ni lekte förr.

Du har en bra poäng i det du skriver sist nog bara jag som är taggad att leka igen :o
Som jag minns det från den tiden var det inte alls mkt aktivitet mellan DLen, just för att ulvar och specialroller hade val att göra tänker jag (är inte säker).

Edit, Niyama hade bättre koll än mig :)

quarter4ever Pratar med fio och LenaH om åskådarlyan. Poängterar att hon inte hittar en roll utanför lyan i denna lek.
Räknar antalet inlägg, jag funderar på om det är för att försöka visa sig aktiv i sitt letande efter ulvar, men ändå inte är det. Mycket prat om ingenting, så att säga.
Poängterar att det vore tråkigt att lyncha ängeln. Röstar på fio. Tycker det är intressant att BSF är den enda överlevande av de som röstat på q. Kommer senare med ett sammanfattande inlägg över deltagarna och skriver mer "på riktigt" än mycket prat om ingenting tycker jag.

Snurrfian Vill inte ge sig in i att räkna roller.
Rädd att avslöja nåt?
Reagerar på att cirkus och LenaH pratar om rollfördelningen. Röstar på LenaH. Tycker det är konstigt att Cirkus reagerar på att DD inte röstat på mig istället för på Artline. Funderar på om C vet om jag är ond och q i så fall god.

bollen__ Har en hjärna som inte fungerar :D Missar att rösta i DL1. Flaggar för att hon har dålig tid idag med.

hemlig Det är jag :)

Gabby_Ossi Röstar på fio. Har inte sett så mycket av Gabby_Ossi

Blacksmithfarm Den första att ge sig på en sammanfattning över deltagarna. Reagerar på q och röstar på henne.
Tror inte det kommer vara svårt för goda lyan att hitta en god.

bumpo Tycker DL1 är svårt, har inte sett så mycket av bumpo i leken. Röstar på fio, en andraröst efter min röst.

Hedinn Reagerar på mig och att jag trodde fio var i lyan, numera vet vi att hon inte var det (eller ja, nu är hon ju i åskådarlyan :D). Håller med bsf om q's svängning i sitt prat med fio om åskådarlyan/lyan. Röstar på mig.

cirkus Ger sig på att räkna lite på roller. Gillar också att det finns en åskådarlya. Tycker att Snurrfian hakat upp sig på att hon och LenaH pratat rollfördelning.
Röstar på mig pga min röst på fio. Funderar över q's fundering över DD's röst på Artline. Säger att DD skulle ha kunnat rösta på mig. Varför? undrar jag själv.

Derring-Do Kommer in sent, lägger sin röst på Artline för att hon inte sett så mycket av Artline i leken. Jag tycker dock inte vi sett så mycket av Derring-Do heller.

Artline Har inte sett så mycket av Artline. Hon pratar lite om goda lyan. Röstar på Snurrfian för att S inte har vågat räkna på goda/onda.

Vad ger det här mig? Ingen aning i nuläget, måste fundera lite till över min röst ikväll.

Men visst var du med när det var som kortast - typ en halvtimme mellan dag och natt? Förr var det lång tid emellan men sen blev det mindre och mindre och när det var nere på en halvtimme var vi några som tyckte att det blev alldeles för kort, och därför gick det mot längre tid igen.
Tror inte det ? möjligen att det var så i mina allra första lekar ? då var allt så nytt att jag nog inte lade märke till just det ? började leka i jan-15

Tror inte det ? möjligen att det var så i mina allra första lekar ? då var allt så nytt att jag nog inte lade märke till just det ? började leka i jan-15

Aha, jo det kan nog stämma att du eventuellt hann med nån sån lek i början bara. Trodde du varit med längre men det kan ju bero på att du skrivit lika mycket som nån som varit med i fem år :angel:

Ja, Snurrfian skrev i ett inlägg där hon citerade Cirkus att "undrar om Cirkus vet om hemlig är ond och om det betyder att q i så fall är god" - eller nåt sånt. Jag reagerade själv på det, därav att jag skrev det. Det betyder inte att jag är ond.
Jag ser dock att formuleringen blev konstig.

Gick lite snabbt igenom delar av leken och utöver att jag fortfarande funderar lite på hur @hemlig tänkte med fio i lyan (svårt att släppa saker ibland :p) då jag aldrig fick något utförligt svar. Det, i kombination med att hennes röst sen lades på fio, men med en annan motivering, gör att jag är lite osäker på var jag har hemlig.

Att fråga om hon var avundsjuk för att hon inte fick vara med i lyan. Det kan ju tyda på att fio själv är i lyan.

Sen är det nedanstående inlägg av Snurrfian jag funderar över också:

För att fortsätta @cirkus så reagerade jag på att du verkade veta att hemlig är ond och frågan blir även om du med det menar att q är god? Men som sagt jag har inte läst igenom helt men ska göra det under dagen så kanske jag hänger med på hur du menar.

Cirkus har ifrågasatt det hon med, och Snurris verkar inte varit inne sen dess, så kanske det kommer en förklaring. Men vad jag har sett har inte @cirkus verkat veta något om någon, utan teoriat på samma sätt som övriga.

Utöver det så är det väl även @quarter4ever jag reagerat lite på, inget direkt specifikt, utan det är antagligen alla "taktikteorier" det handlar om, eftersom det för mig känns främmande att lyan sitter och planerar varenda drag. Något som dock Q4 har annan erfarenhet av, och vi brukar väl ha skilda åsikter i den frågan. Så egentligen vet jag inte om det säger något alls om hennes roll.

Funderar över q's fundering över DD's röst på Artline. Säger att DD skulle ha kunnat rösta på mig. Varför? undrar jag själv.
fast här blev det nog lite fel -väl?
Jag hade funderingar om G-O och hennes röst på fio ( väl?) Och det var G_O som skulle kunnat rösta på dig?
och det var det @cirkus tog upp?

fast här blev det nog lite fel -väl?
Jag hade funderingar om G-O och hennes röst på fio ( väl?) Och det var G_O som skulle kunnat rösta på dig?
och det var det @cirkus tog upp?
Gabby hade kunnat lägga en röst på hemlig - då hade röstfifflarens röst eller lotten avgjort. Det kan iofs redan ha skett - dvs att röstfifflaren la sin röst på q och sen avgjorde lotten. Jag tycker att gabbys röst skaver.
:o My mistake :banghead:

Gabby hade kunnat lägga en röst på hemlig - då hade röstfifflarens röst eller lotten avgjort. Det kan iofs redan ha skett - dvs att röstfifflaren la sin röst på q och sen avgjorde lotten. Jag tycker att gabbys röst skaver.

För att fortsätta @cirkus så reagerade jag på att du verkade veta att hemlig är ond och frågan blir även om du med det menar att q är god? Men som sagt jag har inte läst igenom helt men ska göra det under dagen så kanske jag hänger med på hur du menar.

Var verkade jag VETA att hemlig är ond? Det vet jag inte alls.
Jag vet inte heller om q är god - vad har du fått det ifrån?

Jag sketchade lite olika scenarion där gabby inte hade behövt AVGÖRA med sin röst på fio. Jag vet ingenting om vem som är ond eller god.
För att förklara vad jag menar, jag reagerade på att Cirkus menar att Gabby skulle ha lagt en röst på hemlig istället för på fio, och då bli min fundering varför hon nu skulle ha gjort det? Om hon nu inte ville lägga just en avgörande röst, varför skulle hon då ha lagt sin röst på hemlig istället? Hon kunde ha lagt den var som helst förutom just fio och diskussionen hade inte funnits. Jag reagerar mer på att det ser ut som en räddning av Q, och då förstår jag inte var hemlig kommer in i det hela? Samtidigt skulle det kunna vara så att @Gabby_Ossi är god och faktiskt tyckte att Fio var skum med sin kommentar om lyan.

cirkus Ger sig på att räkna lite på roller. Gillar också att det finns en åskådarlya. Tycker att Snurrfian hakat upp sig på att hon och LenaH pratat rollfördelning.
Röstar på mig pga min röst på fio. Funderar över q's fundering över DD's röst på Artline. Säger att DD skulle ha kunnat rösta på mig. Varför? undrar jag själv.

Que?

Jag funderar inte på DD's röst på Artline - jag funderade på Gabby_ossi's avgörande röst på fio.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka