Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 1
18:58 hemlig röstar på fio
19:24 cirkus röstar på hemlig
21:00 bumpo röstar på fio
21:09 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:10 fio röstar på quarter4ever
21:12 LenaH röstar på quarter4ever
21:19 Snurrfian röstar på LenaH
21:20 Derroing-Do röstar på Artline
21:27 Artline röstar på Snurrfian
21:27 Hedinn röstar på hemlig
21:28 quarter4ever röstar på fio
21:30 Gabby_Ossi röstar på fio

fio - bybo
LenaH - byfåne

DL 2
20:56 Hedinn röstar på bollen__
20:59 Snurrfian röstar på Gabby_Ossi
21:19 Blacksmithfarm röstar på Artline
21:24 Gabby_Ossi röstar på bumpo
21:25 hemlig röstar på quarter4ever
21:28 Derring-Do röstar på cirkus
21:30 cirkus röstar på Gabby_Ossi
21:30 Artline röstar på quarter4ever

quarter4ever - ulv
bollen__ - bybo (kickad)
Inget käk

Tja det finns tre alternativ till det uteblivna käket - ängel, välsignad eller åskådarpaket. Bra, då kan ulvarna sitta där i sin osäkerhet och fundera.

Cirkus röst skulle kunna vara ett försök av räddning av Q, men det är väl det enda.
Hemlig och Artline ligger på plus för sina röster på Q, det fanns ju andra alternativ - även om det visar sig att G_O vore ond hon med. Med det sagt så finns det ju alltid, alltid, en möjlighet att någon ulv offrar en kollega för att få alibi.

Det är vad jag har att komma med för tillfället.

Tja det finns tre alternativ till det uteblivna käket - ängel, välsignad eller åskådarpaket. Bra, då kan ulvarna sitta där i sin osäkerhet och fundera.
Jag skulle vilja säga fyra. Med tanke på mängden beskydd kan ulvarna mycket väl valt att inte käka, risken att misslyckas är för hög och raden om vem ulvarna försökt käka (dvs en säker god) skulle kunna skickas ut av goda lyan. Inget scenario jag ser som omöjligt i alla fall, även om det förhoppningsvis är något av de andra tre (helst första eller sista).

Övriga tankar får vänta till imorgon.

Jag skulle vilja säga fyra. Med tanke på mängden beskydd kan ulvarna mycket väl valt att inte käka, risken att misslyckas är för hög och raden om vem ulvarna försökt käka (dvs en säker god) skulle kunna skickas ut av goda lyan. Inget scenario jag ser som omöjligt i alla fall, även om det förhoppningsvis är något av de andra tre (helst första eller sista).

Övriga tankar får vänta till imorgon.
Det har du rätt i. Fast, paketet gick ju att spara tills imorgon - om de då hoppar käk idag så är de i samma sits imorgon, typ.

Bra dag idag :up:

Förstår dock att det ser mindre bra ut för mig, och jag kommer att vara antingen på flygplan/kurs/middag/kriterieauktion hela dagen imorgon men ska försöka flika in från mobilen ibland!

DL 1

fio - bybo
LenaH - byfåne

DL 2

quarter4ever - ulv
bollen__ - bybo

Okej, om jag nu inte blev käk så får jag väl faktiskt försöka bidra lite innan jag somnar. :)

Om jag inte tänker fel är vi nu 9 spelare kvar, varav troligast kanske 3 onda? De goda är då ängel, siarlärling, byfånens ättling, röstfifflare, välsignad och (troligtvis 1?) bybo, och av ulvarna är psykopaten kvar.

Kvarvarande deltagare då:
Gabby_Ossi - Kan ha lagt en räddningsröst på ulven q första DL, eller så tyckte hon bara fio var skummast. "Fegröstar" på bumpo DL2 och ändrar sedan till q strax efter sista minuten för att rädda sig själv. Ligger kanske inte så bra till.
cirkus - Har idag huvudsakligen fokuserat på Gabbys röst på fio, och olika implikationer av den. Jag kanske inte riktigt hållit med om alla resonemangen, men det kan ju handla om att vi bara formulerar oss olika och jag är för trött för att fatta. Vi kan ju iallafall bortse från scenariorna där alla inblandade är goda nu.
Snurrfian - Tar till sig av cirkus resonemang och diskuterar dem på ett i mina ögon vettigt sätt, vill syna alla inblandade men börjar med Gabby.
hemlig - Slänger in en röst på q idag när röstningen var väldigt öppen, hade väl varit onödigt om de var lyakompisar?
Artline - Röstade ut ulven q när hon hade gott om alternativ, får pluspoäng för det. Annars inte skrivit så mycket.
Blacksmithfarm - Borde kanske få pluspoäng för förstarösten på q igår, och har dessutom varit kvick med att påpeka alla vändningar ock konstigheter som q kommit med längst vägen.
Hedinn - Har typ bara skrivit vettiga reflektioner hela leken, hittar ingenting jag kan anmärka på.
bumpo - Har lyckats med konststycket att skriva mindre än jag, hoppas det kommer något nytt imorgon.
Derring-Do - Har haft stressigt och är trött, men gör sitt bästa. ;)

Imorgon riskerar jag att vara upptagen stora delar av dagen, så antagligen kommer jag rösta nån gång på eftermiddagen för att säkert inte missa. Om jag fortfarande lever på lördag blir det bättre då.

Att hålla Artline åt det godare hållet känns ju väldigt lockande nu, men jag vågar helt ärligt inte. Det är en spelare som mycket väl kan alibirösta och det var ju inte sista rösten som lades heller. En alibiröst är ju ganska värdelös om den inte är riskabel.

Det här är Arts inlägg från igår:

Nu har jag inte läst klart alla dagens inlägg men jag funderar också på @Gabby_Ossi på fio. Varför just fio när det var flera som sagt likadana saker om goda lyan? För fio skrev det först? Var det verkligen så skumt att det var värt en avgörande röst?

*Läser vidare*

Visst, det är bara en fundering, men den gällde Gabby.

Efter det kommer sen rösten, på Q:

Artline röstar på Q
Jag funderar på om hennes förvirrande inlägg om ulvarna beror på att hon själv är ulv.

Jag hinner verkligen inte tänka just nu. Lovar att skärpa mig om jag lever imorgon.

Vad jag kan se har hon inte tidigare nämnt något om förvirrade inlägg från Q. Och absolut, det kan fortfarande vara en förvirrad god med lite dålig koll (jag är inte heller någon som skriver ned precis alla tankar, så det kan bli lite hål här och där).

Dock blir jag fundersam när det här inlägget kommer efter DL, men innan något resultat kommit, och Gabby och Q4 har två röster var...

Jag känner mig kluven till Gabby. Skulle hon verkligen ha stuckit ut så som ond?

Vad tjänar man på det som god? Hon röstade ju på Q, efter att ha luftat misstankar om Gabby, det borde ju vara ställningstagande nog. Den kommentaren får mig lite att fundera på om det var en helgardering, ifall Gabby skulle åka och visa sig vara god. Men jag kan vara ute och cykla också.

Att hålla Artline åt det godare hållet känns ju väldigt lockande nu, men jag vågar helt ärligt inte. Det är en spelare som mycket väl kan alibirösta och det var ju inte sista rösten som lades heller. En alibiröst är ju ganska värdelös om den inte är riskabel.

Det här är Arts inlägg från igår:

Visst, det är bara en fundering, men den gällde Gabby.

Efter det kommer sen rösten, på Q:

Vad jag kan se har hon inte tidigare nämnt något om förvirrade inlägg från Q. Och absolut, det kan fortfarande vara en förvirrad god med lite dålig koll (jag är inte heller någon som skriver ned precis alla tankar, så det kan bli lite hål här och där).

Dock blir jag fundersam när det här inlägget kommer efter DL, men innan något resultat kommit, och Gabby och Q4 har två röster var...

Vad tjänar man på det som god? Hon röstade ju på Q, efter att ha luftat misstankar om Gabby, det borde ju vara ställningstagande nog. Den kommentaren får mig lite att fundera på om det var en helgardering, ifall Gabby skulle åka och visa sig vara god. Men jag kan vara ute och cykla också.
Det var den sista giltiga rösten som lades.
Håller med om att rösten på Q kände lite out of the blue.
DL 2

Hm, Artline har troligtvis sett hemligs röst på Q när hon lägger sin, hon har mest troligt inte sett cirkus röst på G_O eftersom de kom samma minut. Så i det läget offrar hon sin kollega?

Q hade tänkt rösta på bumpo vilket skulle ha knuffat in även bumpo i röstningen om den kommit i tid.

Hade G_Os räddningsröst kommit i tid hade det varit kört för Q.

Nu finns det ju minst en dold röst som kan ha varit i omlopp också som kan ha spelat in - vilket lyan bör ha haft koll på.

Fick en tanke nämligen att cirkus kanske var i lyan och hennes röst var menad som räddnings/balansröst. Det som inte går ihop då är att Q's röst borde ha lagts på G_O om hon visste att en kollega skulle rösta där - för då vore det givet att G_O skulle försöka röständra, tänker jag.

Så vad har jag kommit fram till?
Om Artline är ulv så offrar hon sin kollega, vilket inte är omöjligt.

Det var den sista giltiga rösten som lades.
Håller med om att rösten på Q kände lite out of the blue.
DL 2

Hm, Artline har troligtvis sett hemligs röst på Q när hon lägger sin, hon har mest troligt inte sett cirkus röst på G_O eftersom de kom samma minut. Så i det läget offrar hon sin kollega?

Q hade tänkt rösta på bumpo vilket skulle ha knuffat in även bumpo i röstningen om den kommit i tid.

Hade G_Os räddningsröst kommit i tid hade det varit kört för Q.

Nu finns det ju minst en dold röst som kan ha varit i omlopp också som kan ha spelat in - vilket lyan bör ha haft koll på.

Fick en tanke nämligen att cirkus kanske var i lyan och hennes röst var menad som räddnings/balansröst. Det som inte går ihop då är att Q's röst borde ha lagts på G_O om hon visste att en kollega skulle rösta där - för då vore det givet att G_O skulle försöka röständra, tänker jag.

Så vad har jag kommit fram till?
Om Artline är ulv så offrar hon sin kollega, vilket inte är omöjligt.
Det har du rätt i, fick för mig att den var lagd tidigare.

Det fanns många möjliga utgångar, sett till röstlistan, dock kan det ju ha varit så att ulvarna såg Q som väldigt misstänkt, några hade ju påpekat lite tveksamheter om Q och som ulv är det ju inte ovanligt att man upplever det mer kört än vad det faktiskt är och kan då välja att offra en kollega "i onödan".

I och med att spelnatten var avklarad innan riktiga natten känns det svårt att säga nåt i nuläget. Ängeln gjorde sitt jobb gissar jag, har svårt att tro att ulvarna valde att avstå käk.
Flaggar för låg aktivitet idag då jag ska gå på stan med min mor samt ikväll umgås med min bror.

Eftersom Q4 är med i lyan tänker jag nu gå in på lite taktiktänk, scenarion med planerade röstningar. Gabby har ju varit på tapeten en del som möjligt ond, säg att det är så. Då röstade i så fall både Q och Gabby på fio i DL 1. Säg att hela lyan gjorde det, då skulle i så fall även hemlig och bumpo sitta där.

DL 1

fio - bybo
LenaH - byfåne

Ser vi sen på DL 2 så valde i så fall varenda ulv att alibirösta. Gabby på bumpo, hemlig på Q, Q (för sent) på bumpo. Bumpo missade att rösta. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om något sånt planerats i förväg, med Q i lyan.

DL 2

quarter4ever - ulv
bollen__ - bybo (kickad)
Inget käk

Lite tankar då, kring det här och sånt jag skrivit tidigare.

Jag tror inte att Gabby och Artline sitter i lyan ihop. En av dem kan mycket väl göra det dock. Hemlig är för mig inte en omöjlig ulvkandidat heller, efter en kik på inläggsstatistiken är hon den nu levande med flest inlägg, ändå upplever jag det inte som att hon kommit med så extremt mycket teorier. Men det kan ju vara en felaktig uppfattning från min sida också.

Dessutom har ju liksom @LenaH näst flest inlägg, efter @quarter4ever - trots att Lena blev käk redan första natten... :p

Bumpo har jag inte sett nog mycket av för att kunna säga nåt större om, så ser det inte som omöjligt att hon sitter i lyan heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025