Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag röstade ju på q av anledningen av att hon skrev mycket utan att liksom bidra. Skulle jag verkligen göra samma sak själv @Hedinn ? Kände mig hyfsat säker på q som ulv, utan att veta 100.
Artline, som slängde in sin röst i sista minuten och som jag upplever det mest flutit med är jag mer osäker på. Jag hoppas framtiden får visa åt vilket håll jag kan placera henne.
Jag har desto svårare hitta fler ulvar :p men antar att de smyger med.

Förlåt förlåt förlåt alla men jag hade en kombinerad mensverk från helvetet, ångestdag och hastigt fulltecknad och sen olämpligt död telefon igår. :o Nu är jag på väg till bokmässan men ska försöka att snabbt sammanfatta mina tankar iaf.

Hedinn är den som har mest lika tankar som mig. Hon för relativt klara säkra och förnuftiga resonemang om vilka som kan vara ulvar och inte, trots att hon har fel om mig. Hon lyckas binda ihop trådar som jag inte ens uppfattat i min misär igår.

Hemlig är som hemlig alltid är. Jag uppfattar henne som genuint letande onda. Kanske lite famlande men genuint letande.

Gabby_Ossi är den just nu som jag har mest funderingar kring. Hennes röst på q igår känns som en alibiröst. @Hedinn sammanfattade det så bra.

Bsf och Derring-do känner jag bara ??? kring just nu.

Tågillamåendet börjar sätta in.

Varför då? Vem tror du mest på i lyan av dom två i så fall?

Det är det här jag tänkte på då:

Nu har jag inte läst klart alla dagens inlägg men jag funderar också på @Gabby_Ossi på fio. Varför just fio när det var flera som sagt likadana saker om goda lyan? För fio skrev det först? Var det verkligen så skumt att det var värt en avgörande röst?

*Läser vidare*

Först är hon tveksam till Gabby, men lägger ändå rösten på Q:

Artline röstar på Q
Jag funderar på om hennes förvirrande inlägg om ulvarna beror på att hon själv är ulv.

Jag hinner verkligen inte tänka just nu. Lovar att skärpa mig om jag lever imorgon.

Efter DL skrivs detta:

Jag känner mig kluven till Gabby. Skulle hon verkligen ha stuckit ut så som ond?

Varför? Om de vore i lyan tillsammans, och det i det läget finns risk att fio åker, varför tvivla på ondskan innan resultatet kommer? Jag köper det om Artline är i lyan, då visar hon tveksamhet om fio åker och visar sig vara god. Alternativt är Artline god och tvivlade på riktigt, därav att rösten hamnade på Q.

Men säker är jag givetvis inte, var planen från lyan att alibirösta helt och hållet kan hon ju mycket väl ha spelat osäker, men det hade ju inte sett helt bra ut om fio åkt och visat sig vara ond. Eller så är det just det hon hade, för att en ond inte hade skrivit så...

Det här får mig ju dock att fundera lite:

Vill inte rösta sist idag iaf..

Gabby_Ossi röstar på bumpo

för hon lade andra rösten på fio, tänker att lyan kanske såg sin chans att lägga upp en god och hoppas att vi skulle låta bumpo glida undan eftersom inte inte mått bra och kunnat vara inne så mycket.

Bumpo la andra på fio, men Gabby röstade ju också där sen, så det är ju lite att kasta sten i glashus.

Förlåt förlåt förlåt alla men jag hade en kombinerad mensverk från helvetet, ångestdag och hastigt fulltecknad och sen olämpligt död telefon igår. :o Nu är jag på väg till bokmässan men ska försöka att snabbt sammanfatta mina tankar iaf.

Hedinn är den som har mest lika tankar som mig. Hon för relativt klara säkra och förnuftiga resonemang om vilka som kan vara ulvar och inte, trots att hon har fel om mig. Hon lyckas binda ihop trådar som jag inte ens uppfattat i min misär igår.

Hemlig är som hemlig alltid är. Jag uppfattar henne som genuint letande onda. Kanske lite famlande men genuint letande.

Gabby_Ossi är den just nu som jag har mest funderingar kring. Hennes röst på q igår känns som en alibiröst. @Hedinn sammanfattade det så bra.

Bsf och Derring-do känner jag bara ??? kring just nu.

Tågillamåendet börjar sätta in.
Jag upplever det som att jag och BSF har haft ganska liknande tankar genom större delen av leken, hur kommer det sig att du känner frågetecken kring henne, men inte mig? Okej om man känner sig mindre säker på att placera vissa, men hon har ju inte varit direkt anonym utan skrivit en hel del tankar och teorier, så någon uppfattning borde ju gå att få.

Efter DL skrivs detta:

Varför? Om de vore i lyan tillsammans, och det i det läget finns risk att fio åker, varför tvivla på ondskan innan resultatet kommer? Jag köper det om Artline är i lyan, då visar hon tveksamhet om fio åker och visar sig vara god. Alternativt är Artline god och tvivlade på riktigt, därav att rösten hamnade på Q.

Men säker är jag givetvis inte, var planen från lyan att alibirösta helt och hållet kan hon ju mycket väl ha spelat osäker, men det hade ju inte sett helt bra ut om fio åkt och visat sig vara ond. Eller så är det just det hon hade, för att en ond inte hade skrivit så...

Det här får mig ju dock att fundera lite:

Bumpo la andra på fio, men Gabby röstade ju också där sen, så det är ju lite att kasta sten i glashus.

Den sista texten med Gabby hade jag tänkt skriva i mitt röstinlägg för att förklara varför jag inte röstade på Gabby eftersom hon var den enda jag teoriat om. Men datorns klocka hann bli 21:31 och jag fick panik för jag trodde jag skulle missa att rösta. Så den texten var det meningen att den skulle stå i mitt röstinlägg.

Den sista texten med Gabby hade jag tänkt skriva i mitt röstinlägg för att förklara varför jag inte röstade på Gabby eftersom hon var den enda jag teoriat om. Men datorns klocka hann bli 21:31 och jag fick panik för jag trodde jag skulle missa att rösta. Så den texten var det meningen att den skulle stå i mitt röstinlägg.
Okej, tack för förtydligandet, då blev det tydligare. :)

Jag upplever det som att jag och BSF har haft ganska liknande tankar genom större delen av leken, hur kommer det sig att du känner frågetecken kring henne, men inte mig? Okej om man känner sig mindre säker på att placera vissa, men hon har ju inte varit direkt anonym utan skrivit en hel del tankar och teorier, så någon uppfattning borde ju gå att få.
Det är mer att jag inte riktigt har hunnit ta in henne på samma sätt som dig.

Jag fattar verkligen inte :banghead:

Artlines kommentar kom ju i gårdagens DL - fio åkte i DLen innan...:confused:

Antingen så är Artline ond eller god (dah). Om hon är ond så är rösten på Q en röst för att hamna i bättre dager. Teorin om Gabby och sen rösten på Q är väl det jag reagerar på i så fall, fast jag vet att jag ofta gör så¨själv när jag är jäkligt osäker. Dvs provar mina tankar om en spelare, men sen röstar på en annan som jag kanske känner mig mera säker på i slutänden. Jag tycker nog ändå att det goda överväger - hon röstade på q när rösterna var hyffsat spridda och onda hade kunnat avgöra åt något annat håll än åt den egna

När det gäller gabby vill jag tänka lite enligt LenaH's devis - det som ser ut som en ulv...hennes röst i DL framstår ju ännu mer som en räddningsröst nu när vi vet att Q var ond. De röstade ju bägge två mer eller mindre i sista minuten och hennes röst var ju direkt avgörande för att fio skulle åka - hade hon röstat på någon annan hade det blivit lottning(om man inte räknar de dolda rösterna). Med tanke på att LenaH kanske använde sin extraröst på Q så kanske fiorösten från gabby i själva verket avgjorde till lottning. Det absolut enda som talar emot detta är ju att om det är en räddningsröst så outas två i lyan, dvs så fort den ena åker riktas strålkastaren på den andra.

Jag fattar verkligen inte :banghead:

Artlines kommentar kom ju i gårdagens DL - fio åkte i DLen innan...:confused:

Antingen så är Artline ond eller god (dah). Om hon är ond så är rösten på Q en röst för att hamna i bättre dager. Teorin om Gabby och sen rösten på Q är väl det jag reagerar på i så fall, fast jag vet att jag ofta gör så¨själv när jag är jäkligt osäker. Dvs provar mina tankar om en spelare, men sen röstar på en annan som jag kanske känner mig mera säker på i slutänden. Jag tycker nog ändå att det goda överväger - hon röstade på q när rösterna var hyffsat spridda och onda hade kunnat avgöra åt något annat håll än åt den egna

När det gäller gabby vill jag tänka lite enligt LenaH's devis - det som ser ut som en ulv...hennes röst i DL framstår ju ännu mer som en räddningsröst nu när vi vet att Q var ond. De röstade ju bägge två mer eller mindre i sista minuten och hennes röst var ju direkt avgörande för att fio skulle åka - hade hon röstat på någon annan hade det blivit lottning(om man inte räknar de dolda rösterna). Med tanke på att LenaH kanske använde sin extraröst på Q så kanske fiorösten från gabby i själva verket avgjorde till lottning. Det absolut enda som talar emot detta är ju att om det är en räddningsröst så outas två i lyan, dvs så fort den ena åker riktas strålkastaren på den andra.
Ähum, fio ska bytas ut mot Gabby. För många namn att hålla reda på. :angel:

Jag håller helt med om dina tankar, skulle jag välja en så skulle jag hellre placera Gabby i lyan än Artline. Och viss tveksamhet till att de är kollegor har jag fortfarande, så Artline drar väl mer åt det goda hållet även om jag inte totalt helt och hållet vågar lita på att hon inte spelar djärvt.

Ähum, fio ska bytas ut mot Gabby. För många namn att hålla reda på. :angel:

Jag håller helt med om dina tankar, skulle jag välja en så skulle jag hellre placera Gabby i lyan än Artline. Och viss tveksamhet till att de är kollegor har jag fortfarande, så Artline drar väl mer åt det goda hållet även om jag inte totalt helt och hållet vågar lita på att hon inte spelar djärvt.

Tack - då är jag inte helt jäkla korkad i allafall.

Är här via mobilen.

Känner mig nästan läskigt överrens med hedinn vilket får mig att undra om hon har en agenda med det eller om vi bara tänker lika...

För tillfället lutar det nog åt en röst på gabby från mig idag, enligt lenahs devis ser det ut som en ulv...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svårtransporterad häst
  • Dressyrsnack nummer 18