Äter du enbart kött till vardags då?

För "vegetariskt" innebär ju i praktiken allt som inte är kött, om det serveras utan just kött.
Jag har väldigt svårt att fatta argumentet när folk säger att de inte äter vegetariskt för att det är äckligt, det är ju inte en maträtt utan miljontals, från världens alla kök? Vad är det man syftar på som inte är ätligt utan kött? Är det idén om att det måste ingå någon "konstig" köttersättningsprodukt, eller något annat som fallerar i matlagningen? Hjälp mig att förstå!
(Att man inte vill leva helt utan kött eller av hälsoskäl mår bättre med en del kött i kosten osv är en helt annan grej, det är det här generaliserandet om smaken på alla vegetariska rätter som förbryllar mig.)
Om barn vägrar äta vegetarisk mat i skolan har vi helt andra problem än det faktum att serveras vegetariskt ett par dagar i veckan. I min värld är det väldigt rimligt att skolmaten bör följa livsmedelsverkets rekommendationer hyfsat, och givetvis vara vällagad mat. Däremot tycker jag att det är helt orimligt att att acceptera skräpkött och dito grönsaker för att det är vad som går att få in i budget. Vi var knappast undernärda på 70- och 80-talet när vi åt betydligt mindre kött heller.