Vem bär skuld i en otrohetsaffär? (utbruten ur Min man var otrogen)

Bukefalos 30 år!

Många ser ju -är vi ihop nu, och giftermål som precis just sådana överenskommelser. Och att det finns separata benämningar på de flesta andra varianter.

Men pratar inte folk med varandra?
Jag har aldrig gått in i en relation utan ayt prata om upplägg innan. Känns jättekonstigt att bara förutsätta att vi ska ha en monogam relation.
Sen har vi pratat om det regelbundet.

Alltså jag har ju varit i den situationen att min partner åtråddes starkt av en annan kvinna som han var vän med och som han, redan innan vårt förhållande, valt att inte ha ngn romantisk relation med.

Hon hade dock väldigt svårt med detta och det var både meddelanden och presenter av det mindre lämpliga slaget med tanke på att han var i en relation. Han visade, vad jag vet, allt för mig och hoppade inte i säng med henne men det var lång tid som hon höll på och hade han varit otrogen med henne i slutändan så hade jag högst troligt ansett att hon bar en skuld i det hela, även om hans hade varit större.

Min åsikt är alltså att den som väljer att vara otrogen ALLTID bär den största skulden, oftast också den enda MEN det finns undantag där den externa aktören också bär på en skuld.
För mig är det olämpligt oavsett singel eller inte när någon säger att hen inte är intresserad.

Jag har aldrig gått in i en relation utan ayt prata om upplägg innan. Känns jättekonstigt att bara förutsätta att vi ska ha en monogam relation.
Ingen aning, jag vet att jag är i en monogam. Men jag skulle faktiskt gissa att de flesta som går in i en relation antar att den är monogam och att den faktiskt också är det.

Jag skulle gissa att det stora flertalet otrogna också anser att de är i en monogam relation där de är otrogna helt enkelt... och att det är bättre så än en öppen.

Medan de som går in i en icke monogam relation också är tydliga med att det är KK eller öppet, eller vad som.

Jag vet i alla fall att jag vet vilka vänner och bekanta som öppet inte är i monogama relationer eller tex bara är ihop fler än två osv, även alla som inte är direkt inblandade i deras sexliv brukar ha full koll, även på tillfälliga partners.

Så jag gissar faktiskt att om båda parter är överens är de fullt medvetna om vilken typ av relation de har. Det är bara om ena partnern inte vill ha en monogam relation (eller vill ha en monogam relation och vara otrogen i den) och inte är ärlig med det som det är svajigt tänker jag.

Senast ändrad:

Ganska många ser nog det som underförstått, åtminstone om man förlovar sig eller gifter sig. Men jag håller med dig - det bästa är ju om man faktiskt pratar om det och sen håller sig till den överenskommelsen.

Ingen aning, jag vet att jag är i en monogam. Men jag skulle faktiskt gissa att de flesta som går in i en relation antar att den är monogam och att den faktiskt också är det.

Medan de som går in i en icke monogam relation eller en icke relation också är tydliga med att det är KK eller öppet, eller vad som.

Jag vet i alla fall att jag vet vilka vänner och bekanta som öppet inte är i monogama relationer eller tex bara är ihop fler än två osv, även alla som inte är direkt inblandade i deras sexliv brukar ha full koll, även på tillfälliga partners.

Så jag gissar faktiskt att om båda parter är överens är de fullt medvetna om vilken typ av relation de har. Det är bara om ena partnern inte vill ha en monogam relation och inte är ärlig med det som det är svajigt tänker jag.

Jag skulle aldrig anta något alls när det kommer till relationer, det känns som att be om problem 😅
För mig är det självklart att prata om det innan och löpande. Att ha öppna diskussioner om hur man vill och önskar leva, hur man trivs med sexet, om man önskar något annat osv.

Jag skulle aldrig anta något alls när det kommer till relationer, det känns som att be om problem 😅
För mig är det självklart att prata om det innan och löpande. Att ha öppna diskussioner om hur man vill och önskar leva, hur man trivs med sexet, om man önskar något annat osv.
Kanske, men folk är ju olika helt enkelt.

Jag tycker inte endera alternativet är konstigt.

Men varför i hela världen fortsatte din man vara vän med kvinnan? Och varför i hela världen bjöd ni henne på ert bröllop? Varför sa han inte upp kontakten med henne? Jag hade varit otroligt besviken på mannen i den här situationen som ens accepterade detta och hade kvar personen i sitt liv? Sen hade jag antagligen hatat kvinnan också, men det är inte kvinnan jag varit besviken på.
Du ska ju förstöra en hel bekantskapskrets isf. Alla måste bestämma om hon ska ut ur bekantskapskretsen eller om @TeamLundVer ska ut ur bekantskapskretsen. (att ingen skvallrig väninna tog ett snack med henne är ju udda.)

Har varit med om att ett fyllo klängt på ens partner när man stod bara några steg ifrån. Vad ska man göra, ge henne på käften? Ska han gå bakåt så hon ramlar och slår sig, fösa över henne på en annan man som alla skrämt backar ur bild. Allt annat än att se schockad ut och skala av henne på en stark handlingskraftig väninna blir ju drama.

Kanske, men folk är ju olika helt enkelt.

Jag tycker inte endera alternativet är konstigt.

För mig är det jättekonstigt 😅
Tycker det är lika självklart att prata om hur jag vill att sexlivet ska fungera som att jag inte vill ha barn.
Det är ju trots allt en väldigt stor del av en kärleksrelation och då vill jag att vi ska tänka lika och vilja samma sak och kunna prata öppet om vi vill annorlunda.

Du kan gå till lagboken och läsa svaret. Ingen annan än du verkar vilka följa det spåret. Inget i det jag skriver antyder vad du frågar. Kanske starta en egen tråd eftersom det är ett helt annat ämne?
Då så tar vi det igen.

Att köpa sex är olagligt.
Att sälja sex är lagligt.

Har Horan någon skuld till att Mannen är otrogen mot sin fru genom att köpa sex?

Jag är mycket väl bekant med lagboken.

Men Snygga Tjejen gillade ju Läckra Chefen.
Hon hoppades även på att få bli nya Läckra Frun.

Vem bär skulden?
Fast det är inte scenariot du pratade om, du skrev om en chef som pressade ut folk att dom blev uppsagda om dom inte låg med chefen.

Att det finns dom som frivilligt utan hot om uppsägning ligger sig upp till toppen är inget ovanligt eller nytt. Och jo, det är fortfarande den som är i ett förhållandes fel då den kan säga "nej tack jag är gift".

Det du beskrev först, det där är inget frivilligt sex och det är alltid fel åt alla håll och olagligt för den delen.

Sen kan du väl släppa det här med "den läckra frun" eller "den sexiga chefen" osv för det är så så mycket mera som spelar in huruvida man tänder till på någon eller inte. Utseendet är långt långt ifrån allt. Skulle till och med kunna påstå att utseendet i sej självt spelar nästan minst roll i många scenarior.

• Gilla
Reactions: Sel
Jo det var det scenario som jag skrev om.
Sedan så har du lagt till andra, egna tolkningar.
Du skrev ju om folk som riskerade bli avskedade om dom inte låg med chefen. Och det är olagligt och utpressning.

Du skrev bokstavligt "Eller slippa bli avskedad i en neddragning" och hur ska någon veta det om inte chefen indikerat på att sex gör att du blir kvar?

Eller menar du på att det är en naturlig reaktion att försöka sexa till det om man riskerar att få gå? För det tror jag faktiskt inte den naturliga reaktionen är, det måste finnas hintar då och det är utpressning.

Och om detta inte är olagligt och helt okej krav från chefen, då bör det om inte annat bli olagligt och jag hoppas att alla går till facket och anmäler till polisen om sådant händer på arbetsplatser.

Det är som sagt en helt annan grej att sexa till det upp i karriären, det är en frivillig grej för att skynda på sin karriär. Men känner att om man är så osäker att man vänder sig till att sex löser allting och man blir trygg så bör man skaffa hjälp faktiskt. Detsamma i förhållanden, jag vet alltför många som har sex i förhållanden "för husfridens skull" och det är lika illa det. Man ska inte behöva ställa upp om man inte vill.

Senast ändrad:
Då så tar vi det igen.

Att köpa sex är olagligt.
Att sälja sex är lagligt.

Har Horan någon skuld till att Mannen är otrogen mot sin fru genom att köpa sex?

Jag är mycket väl bekant med lagboken.
Du verkar tro att jag argumenterar för skuld men det gör jag inte, jag resonerar kring skuld.

I övrigt är jag inte intresserad av det spår du driver och har svårt att förstå att du inte tar ett nej. (Eller det har jag ju inte, din ångvältsdiskussionsteknik är välkänd, och tål att benämnas.)

Du ska ju förstöra en hel bekantskapskrets isf. Alla måste bestämma om hon ska ut ur bekantskapskretsen eller om @TeamLundVer ska ut ur bekantskapskretsen. (att ingen skvallrig väninna tog ett snack med henne är ju udda.)

Har varit med om att ett fyllo klängt på ens partner när man stod bara några steg ifrån. Vad ska man göra, ge henne på käften? Ska han gå bakåt så hon ramlar och slår sig, fösa över henne på en annan man som alla skrämt backar ur bild. Allt annat än att se schockad ut och skala av henne på en stark handlingskraftig väninna blir ju drama.
Och? Om folk inte kan respektera varför man inte vill ha en toxic person i sitt liv (någon som dessutom vill förstöra ens liv…) så kanske det är good riddance till dom andra ändå?

Vart har jag sagt att du ska anfalla en kvinna för att hon hänger på din man? Jag hade förväntat mig att mannen sa tack men nej tack och satt personen på en stol om hon inte kan stå upp.

Du skrev ju om folk som riskerade bli avskedade om dom inte låg med chefen. Och det är olagligt och utpressning.

Du skrev bokstavligt "Eller slippa bli avskedad i en neddragning" och hur ska någon veta det om inte chefen indikerat på att sex gör att du blir kvar?

Eller menar du på att det är en naturlig reaktion att försöka sexa till det om man riskerar att få gå? För det tror jag faktiskt inte den naturliga reaktionen är, det måste finnas hintar då och det är utpressning.

Och om detta inte är olagligt och helt okej krav från chefen, då bör det om inte annat bli olagligt och jag hoppas att alla går till facket och anmäler till polisen om sådant händer på arbetsplatser.

Det är som sagt en helt annan grej att sexa till det upp i karriären, det är en frivillig grej för att skynda på sin karriär. Men känner att om man är så osäker att man vänder sig till att sex löser allting och man blir trygg så bör man skaffa hjälp faktiskt. Detsamma i förhållanden, jag vet alltför många som har sex i förhållanden "för husfridens skull" och det är lika illa det. Man ska inte behöva ställa upp om man inte vill.
Vem säger att chefen har krävt något förutom du?

Initiativet till att använda sex för att hålla sig kvar på arbetsplatsen kom helt från Snygga Tjejen.

Du läser in saker som inte finns.

Du kan ju bara sluta svara på mina inlägg om du inte vill diskutera med mig.
Har du funderat på den varianten?
Ja men jag har också ett intresse av att peka ut hur obehagligt du diskuterar, när du gör det med mig. Du kan såklart veta det redan och du kan såklart skita i det, men jag har också erfarenhet av att ibland nå igenom den där ångvältsstilen och har sett dig sluta skövla och det tycker jag är en allmän vinning så jag väger lite olika vinster emot varandra och slutar när jag tycker det passar. :)

Vem säger att chefen har krävt något förutom du?

Initiativet till att använda sex för att hålla sig kvar på arbetsplatsen kom helt från Snygga Tjejen.

Du läser in saker som inte finns.
Så du tycker inte det är ett krav när du skriver att "eller slippa bli avskedad i en neddragning"? Har du missat att du har skrivit det? För det är dina ord. Det är ingenting jag läser in, eller så ser du inte det som utpressning helt enkelt.

För mig låter det som att det blir ett krav på sex eller inte få vara kvar. Hur du kan se det på annat sätt förstår jag inte övht faktiskt.

Och igen, snygg eller inte har inte med saken att göra faktiskt. Så lägg ner det här med "den snygga tjejen" för det låter bara fånigt, det har inte med utseende att göra, väldigt sällan iallafall. Och igen då skriver jag, hur visste den här "snygga tjejen" om att hon fick vara kvar på jobbet om hon hade sex med chefen och hur ens vågade hon gå på chefen om det utan att någon hint om det funnits?

Och om det nu är så att "den snygga tjejen" på arbetsplatsen säger rakt ut till chefen att "jag köper min plats på företaget genom sex" och chefen går med på det så är det något galet med båda parter ärligt talat. Då är "vem som bär skulden" ganska inte relevant alls för ingen av parterna har någon vidare moral.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka