Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 63 369
Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis kommit hem. Var ute och tränade med en nybliven vän och sedan blev allt sent. MEN så glad jag är att jag hittat den där vännen att träna med. Vi fungerar så jäkla bra ihop, har supertrevligt, kan prata om precis allt och har precis samma tempo i allt vi gör, orkar lika mycket osv. Tiden bara flyger iväg när vi umgås och det är så otroligt avslappnande, även mentalt, trots att vi pratar hela tiden.

Vännen håller med också, han sa nu ikväll att det börjar bli dagens höjdpunkt att komma ut och träna med mig :D Åh vad jag hoppas att det fortsätter vara såhär fint hur länge som helst och så mycket mer energi träningspassen ger med bra sällskap!

Gud vad drygt. Här brukar de bara komma och knacka på där det är pyntat, och de är ute med sina föräldrar som kan ta hand om dem och se till att de inte stör de som inte vill bli störda.

Sa ar det overallt i USA dar jag varit pa Halloween ... Har man slackt vid ytterdorren kommer ingen och ringer pa. Mycket praktiskt nar man rakat ata upp godiset sjalv.:o

Kanske borde vuxna ta tillfället i akt, knacka dörr sträcka fram ett lagom stort vinglas och tjoa?: halloooo viiiiin.

Jag kan förstå att ungarna tycker det är skoj men jag kan inte dela den åsikten alls.
För mig är det mer minnas och sakna förlorade älskade människor och djur inte ett tillfälle att leka och klä ut som diverse läskiga saker och att butikerna hejjar på så mycket dom kan för att få ett extra tillfälle att öka sin försäljning, gör mig ännu mera anti.

Fast det ar tva vitt skillda saker. Halloween ar en gammal Irlandsk sedvanja sedan fore kristendommen. Sedan kom kristendommen och folk fortsatte att kla ut sig (sa spoken och annat elande) skulle tro att man var en av dem och inte ge sig pa en.:angel:
For att bli av med den pagan sedvanjan, da kyrkan specifict ocksa skrivit in i bibeln att man inte far halla pa med andar och spoken, skapade Kyrkan sin egna hogtid i samma tidsrymd. All Hollow's Eve, eller All Saints Day som var tankt att konkurera ut Halloween, vilket inte gick sa bra.

@hastflicka historiken är jag inte så påläst på, tack för informationen.
Jag har dock ingen förståelse för att det är en kul grej, det finns nog med folk som råkar illa ut på olika sätt så att lära barn att sminka sig till monster, blodiga sår osv. tycker jag är direkt motbjudande, inte för jag är blodrädd då jag arbetar inom vården utan att det är en rolig grej. Jag får inte ihop det till en rolig grej alls.

Ni kan inte gifta er? En nära anhörig gjorde så med sin väldigt nya partner av bland annat liknande skäl.
Det går, men migrationsverket är rätt hårda och han skulle då behöva åka tillbaka till Irak I två år efter giftermålet innan han får komma tillbaka. Det är inte lika om man har barn med den "svenska", men riktigt så långt kan jag inte hjälpa :p
Fick din anhörigas partner stanna "utan problem"?

Hmm, klev upp halv fem, nu är allt diskat och plockat, det enda som egentligen återstår är att dammsuga och moppa golven, men njaaa, jag kanske inte ska börja dammsuga klockan sex på morgonen i ett relativt lyhört flerfamiljshus modell äldre? :angel:

Sitter i Dubai och väntar på nästa flyg. Hänger inte med i tidsomställningen och lyckades inte sova så mycket på planet så jag känner mig rejält trött även om klockan påstår att det är morgon. Ser fram emot att komma fram till hotellet, ta en lång dusch, äta middag och sedan sova typ ett halvt dygn :D

PÅ jobbet med nöd och näppe. Förebereder mig för ett undbesök 10 mil härifrån,. Ska straxs åka...

Problemet är att jag har hjärtklappning, kallsvettas och mår allmänt dåligt. Kollat mitt blodsocker jag vet inte hur många ggr och enligt mätaren är det ok så varför mår man såhär?

Nyser hela tiden känns det som. Ska alldeles strax ut. Så trött efter många uppvaknanden i natt.
Lyckades skära i handen i går och i natt har det pulserat. Har gjort rent och lagt omslag. Hade tänkt ta bort nu på morgonen men vågar nog inte riktigt ännu. Intressant att jobba med en hand :meh:

Det går, men migrationsverket är rätt hårda och han skulle då behöva åka tillbaka till Irak I två år efter giftermålet innan han får komma tillbaka. Det är inte lika om man har barn med den "svenska", men riktigt så långt kan jag inte hjälpa :p
Fick din anhörigas partner stanna "utan problem"?
Nja, inte riktigt så tror jag. För det första behöver ni inte gifta er men ni behöver styrka att ni lever under äktenskapsliknande former och har en fungerande nära relation. Det sker genom att ni båda blir intervjuade. Ja, han behöver åka tillbaka och söka uppehållstillstånd på en svensk ambassad i Irak. Tror inte det finns någon två års regel men väntetid/handläggningstiden kan vara lång. Den skiljer sig dessutom i olika länder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
529
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 350
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
104 403
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
523
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma