Vi med egen gård/stall

Nu har jag lagt ut annons på den andra lösdriftsplatsen i stallet. Så himla drygt att bara ha tid, råd och ork med en egen häst 😟
Vad hände med hans nya kompis? Förstår precis vad du menar. Jag är så himla less ibland att jag typ vill hitta ett eget stall att ordna så jag kan ha lösdrift etc men då måste jag ha råd med två hästar själv. (Och tid och ork).
 
Vad hände med hans nya kompis? Förstår precis vad du menar. Jag är så himla less ibland att jag typ vill hitta ett eget stall att ordna så jag kan ha lösdrift etc men då måste jag ha råd med två hästar själv. (Och tid och ork).

Hans ägare har tyvärr lite problem min kropp inte orkar täcka upp för. Bra lärdom dock, jag kan inte erbjuda helinackordering för annat än stillsamma Tigerhästar eller mindre 😅
 
NU hörrni! Nu har de ÄNTLIGEN börjat snickra förskaling till betongplattan till stallet! :banana:

Dvs jag kan faktiskt börja planera själva byggandet, och med lite tur kanske det går att starta upp så smått under påsklovet... :love: Och om man ska se positivt på det så är fördelen med en 4 månaders försening i byggplaneringen att man slipper stå i mörkret och kylan och bygga, ljusare kvällara och stigande temperatur är ju onekligen mycket mera gynnsamma förhållanden för den här typen av arbete... :up:
 
NU hörrni! Nu har de ÄNTLIGEN börjat snickra förskaling till betongplattan till stallet! :banana:

Dvs jag kan faktiskt börja planera själva byggandet, och med lite tur kanske det går att starta upp så smått under påsklovet... :love: Och om man ska se positivt på det så är fördelen med en 4 månaders försening i byggplaneringen att man slipper stå i mörkret och kylan och bygga, ljusare kvällara och stigande temperatur är ju onekligen mycket mera gynnsamma förhållanden för den här typen av arbete... :up:
@the_connemara du vet vad det betyder då? Arbete och kall pizza om inte pizzagubbarna ännu lärt sig dialekten! :rofl:
 
ÄNTLIGEN är det en gnutta torrare så min häst passerat värsta leran till torra områden i hagen så jag har snålat in ännu mer på hans mat vid matplatsen och börjat fodra lite ute i hagen. Hittade honom där nu i kväll, vårkänslor 🥰

På lördag ska det dock regna 9 mm igen 😅 Men inget annat regn i 10 dagarsprognosen! Livet håller på att återvända till min stackars kropp som tagit stryk denna vintern.
9mm här idag och 9,7 på lördag :wtf:
 
Dagens lilla projekt blev att fixa hängare till höpåsar i hörummet.
Jag är ju lite extra förtjust i att återbruka saker, så jag använder hästskor till hängare så fort som jag kan komma undan med det :rofl:

Totalt 14 hängare här. Ska sätta upp lite fler på en annan vägg för hönät, men det får bli en annan dag.

1709471047323.png
 
Dagens lilla projekt blev att fixa hängare till höpåsar i hörummet.
Jag är ju lite extra förtjust i att återbruka saker, så jag använder hästskor till hängare så fort som jag kan komma undan med det :rofl:

Totalt 14 hängare här. Ska sätta upp lite fler på en annan vägg för hönät, men det får bli en annan dag.

Visa bifogad fil 140314
Snyggt!
Önskar jag också hade ett bra ställe att hänga upp påsarna på.
 
Diskussion runt hantering av lera i hagar har flyttats till en egen tråd. Fortsätt gärna där! /Mod
 
Starta gärna nya trådar när det gäller specifika frågeställningar, som försvinner i snacktrådar!
Diskussion om spridare till fyrhjuling har flyttats till egen tråd. /Mod
 
Hallå, jag måste ju visa er lite av hur hagstaketet växer fram! Det blir så himla fint. :love:

Just nu är det dubbla stolp på vissa ställen pga att elen sitter i dem och vi inte har hunnit/fokuserat på det.

Håller på och funderar på vilken färg det ska bli. Jag är ju lite kär i vita staket, men det har maken lagt veto mot :rofl:
Så det lutar åt något svart eller något brunt typ. Alternativt lasering kanske?

Oavsett gillar jag vad staketet gör med gårdsbilden.

20240321_083709.jpg
 
Hallå, jag måste ju visa er lite av hur hagstaketet växer fram! Det blir så himla fint. :love:

Just nu är det dubbla stolp på vissa ställen pga att elen sitter i dem och vi inte har hunnit/fokuserat på det.

Håller på och funderar på vilken färg det ska bli. Jag är ju lite kär i vita staket, men det har maken lagt veto mot :rofl:
Så det lutar åt något svart eller något brunt typ. Alternativt lasering kanske?

Oavsett gillar jag vad staketet gör med gårdsbilden.

Visa bifogad fil 141651
Falurött med vita toppar är jäkligt snyggt, men kanske inte ihop med det gula huset. Gissar att gult går bort om vitt gör det. Den gråa ni har på dörrarna?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 424
Senast: manda
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Bee
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
861
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Vi har fått möjlighet att för ett bra pris köpa en villa som på tomten har stall, verkstad och loge. Dock har gården ingen egen mark för...
2
Svar
27
· Visningar
3 999
Senast: AntiPrimax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp