Japp! Har Hööks och de är super! Har ganska hårdpackat hösilage och får lätt i 10-15 kg i den stora och typ 5 kg i den lilla. Den lillas öppning är lite tajt till min storlek på kakor bara så man få dela på två och vika lite för att få i dem. Får i fler kg om jag behöver. Hästarna flyttar runt och vänder dem o så men trots vår blåst har de aldrig blåst iväg! Det trodde jag faktiskt inte.
Har nyss tvättat dem första gången och det var inga problem. Annars höll de sig faktiskt ok fräscha hela vintern trots att jag använder dem just för att fodra mitt ute på fältet (blåser bort annars). Torkade liksom ganska lätt och när det var blött var det bara att "hälla ut" vattnet

Skakar ur dem noga mellan varje ny bal men krävde inte mer underhåll än så. Kardborren blev ju full av hösilage direkt men funkade ändå finfint och var lätt att göra ren inför tvätten.
Den lilla ponnyn kunde även äta ur dem med sin munkorg så jag kan planera fodring i höst/vinter i nät vs kuddarna utifrån hur länge hon behöver vara begränsad också. Munkorg + fritt hängande nät = inget hösilage till ponnyn. Munkorg + hökuddar = tillgängligt för ponny. Ingen munkorg + kudde = min häst äter först innan hon får äta. Ingen munkorg + fritt hängande nät = de äter på varsin sida. Ibland går hon till helt andra sidan om jag har nät/kudde där men oftast går hon bara och betar tills min häst lämnar hösilaget och ibland så går båda iväg och betar då och hon äter inget hösilage vid just det tillfället. Jag är ju bara i stallet en gång om dagen så behöver ge lämplig mängd på lämpligt sätt för kommande dygn.