Vi som bär i sjal och sele 2

Jag har precis köpt en sjal inför kommande bebis och har tänkt öva på att knyta. Men för att öva på alla moment behövs ju något slags substitut för bebis, docka eller mjukisdjur typ?? Nån som har tips? :p
34042
 
34131

Köpte en sjal jag suktat efter sen den kom 2016. Finns bara 6st gjorda, den här är strl 6. 50% scottish linnen. Tunn, stark och mjuk. Ovillig fotomodell och jäklars vad svårt att sjala 115 cm barn, mina armar är för korta! Oscha Alto Mivida. Blir perfekt till bebis i vår! Till första tiden har jag en Didymos hybridsjal och en Linuschka.
 
Är det bara jag som får värmeutslag av bärandet? Är helt prickig på hals/nyckelben! Bebis verkar dock ha klarat sig. Bär i antingen en tunn ringsjal eller sele, men det är ju pga hennes huvud som det blir så varmt :crazy:
 
Jag bar på Kolmården i onsdags. Och ammade. Men ingen såg honom så jag slapp betraktas som ett ufo som ammar min nästan 2.åring (bland folk!).

:)

Det är en wompat M och eg är det nog dags för en toddler men vi bär så sällan och den var så dyr (custom) så den får hänga med ett tag till. Ev köper jag en Bairn från Oscha som sista sele :)

2AA9CF37-3560-4629-9193-77611AD85823.jpeg
 
Behöver tips på sjal! Har en liten bebis på en månad och med en vild storasyster så behöver jag händerna fria 😄 Har en baby Ktan som nog egentligen är lite för stor för mig så bebis hasar ner samt en Ergobaby som jag tycker är extremt klumpig och nästintill omöjlig att sätta på själv.

Läste på lite om trikåsjal och såg nåt klipp på youtube och fastnade för den. Den jag såg var som ett långt och brett tygstycke som man sedan knöt men när jag söker på nätet för att köpa är jag inte helt säker på att det är det som kommer upp. Är alla trikåsjalar ett långt tygstycke eller är trikåsjal bara ett samlingsnamn för en viss typ av sjal?
 
Behöver tips på sjal! Har en liten bebis på en månad och med en vild storasyster så behöver jag händerna fria 😄 Har en baby Ktan som nog egentligen är lite för stor för mig så bebis hasar ner samt en Ergobaby som jag tycker är extremt klumpig och nästintill omöjlig att sätta på själv.

Läste på lite om trikåsjal och såg nåt klipp på youtube och fastnade för den. Den jag såg var som ett långt och brett tygstycke som man sedan knöt men när jag söker på nätet för att köpa är jag inte helt säker på att det är det som kommer upp. Är alla trikåsjalar ett långt tygstycke eller är trikåsjal bara ett samlingsnamn för en viss typ av sjal?
Hybridsjal skulle jag tipsa om. Jag har köpt en Didymos merino/bomull till fyran. Sjala har en ulltrikå också som håller mycket längre än "vanliga" trikåsjalar.

En trikåsjal brukar vara runt 5m lång och 60 cm bred, men kan vara gjord i många olika material. Jag hade en Aldoria bambu till förra barnet som blev för klen redan vid 6 kg.
 
Behöver tips på sjal! Har en liten bebis på en månad och med en vild storasyster så behöver jag händerna fria 😄 Har en baby Ktan som nog egentligen är lite för stor för mig så bebis hasar ner samt en Ergobaby som jag tycker är extremt klumpig och nästintill omöjlig att sätta på själv.

Läste på lite om trikåsjal och såg nåt klipp på youtube och fastnade för den. Den jag såg var som ett långt och brett tygstycke som man sedan knöt men när jag söker på nätet för att köpa är jag inte helt säker på att det är det som kommer upp. Är alla trikåsjalar ett långt tygstycke eller är trikåsjal bara ett samlingsnamn för en viss typ av sjal?

Håller med @Madick
Vi hade en Aldoria till första barnet, blev snabbt klen så till andra så köpte vi en Sjala ulltrikå som jag provade att sätta det snart tvååriga barnet i innan bebisen kommit. Det fungerade superbra trots hennes ca 12 kg.
 
Igår tyckte maken att det var dags att prova att tandembära för första gången. Bebis (ca en vecka gammal) satt fram i ulltrikån och tvååringen satt på ryggen i fidella fusion-selen. Det var ett projekt att få upp en hysterisk tvååring på ryggen på honom men väl uppe lugnade hon sig fort och tyckte att det var jättekul att åka sele och hålla i paraplyet 😁

Vi gick en promenad på ca två km och det gick hur bra som helst enligt maken. Sen att han gnällde lite på stumma ben är en annan femma :laugh:

Jag tror att jag väntar ett par veckor innan jag ger mig på att försöka tandembära :angel:
 
Behöver tips på sjal! Har en liten bebis på en månad och med en vild storasyster så behöver jag händerna fria 😄 Har en baby Ktan som nog egentligen är lite för stor för mig så bebis hasar ner samt en Ergobaby som jag tycker är extremt klumpig och nästintill omöjlig att sätta på själv.

Läste på lite om trikåsjal och såg nåt klipp på youtube och fastnade för den. Den jag såg var som ett långt och brett tygstycke som man sedan knöt men när jag söker på nätet för att köpa är jag inte helt säker på att det är det som kommer upp. Är alla trikåsjalar ett långt tygstycke eller är trikåsjal bara ett samlingsnamn för en viss typ av sjal?

Trikå blir rätt svajigt fort, de är spänstiga för att man ska kunna sätta i och ur utan att knyta om, men man tappar stabiliteten. Det finns ju meh dai (mei tai/bei dai) som är ett mellanting mellan sele och sjal, kanske vore något?
 
Bar 2,5-åringen idag i onbun, när vi handlade efter heldag på fsk & jobb. Trööött tjej höll sig lugn, glad och nöjd - hade hon fått gå eller sitta i kundvagn hade hon varit överallt, tjoat, gråtit och allt hon kommit på. Kommer ha svårt att välja nåt annat än onbun nästa gång hon ska med till affären - nu kunde vi ju mysa och njuta istället för att bli frustrerade.
 
Bar 2,5-åringen idag i onbun, när vi handlade efter heldag på fsk & jobb. Trööött tjej höll sig lugn, glad och nöjd - hade hon fått gå eller sitta i kundvagn hade hon varit överallt, tjoat, gråtit och allt hon kommit på. Kommer ha svårt att välja nåt annat än onbun nästa gång hon ska med till affären - nu kunde vi ju mysa och njuta istället för att bli frustrerade.
Jag bannar mig själv när jag glömmer selen hemma.... För det är SÅ mycket enklare när man ska handla om ungen sitter på ryggen än ska vara "lös" i affären:D
 
Visst är ni några här som har connecta/integraliknande bärselar? Minns inte om jag redan har tagit upp detta här men isf får det bli upprepning... Har en sjal (Sensimo baby horses) som jag bestämt mig för att konvertera till sele, men kan inte bestämma mig för om smidigheten med en mindre sele (typ connecta) väger över bekvämligheten med mer vadderade midje/axelband... Vad har ni för tankar och erfarenheter?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 981
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 007
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp