Sv: Vi som pluggar - del 2
KL.
Lite nyfiken, hur lång tid tar det för er att skriva, säg.. fem sidor, vetenskaplig text?
KL.
Lite nyfiken, hur lång tid tar det för er att skriva, säg.. fem sidor, vetenskaplig text?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åhh, hade också velat läsa till SSK på distansAvundsjuk!
Ja jag kan tänka mig det! Får ni ta hjälp av varandra eller är det sagt att ni inte ska prata om hemtentorna?
Nå vi får väl se hur det går, har aldrig pluggat hela dagar förut. Men förhoppningsvis ska väl nåt fastna!
Det beror ju alldeles på vad texten handlar om och hur mycket efterforskning texten kräver. Om jag kan skriva mycket från hjärtat så att säga, då går det undan. Men sen måste jag sitta och leta upp källorna där jag tidigare har läst denna fakta. Och då är fråga om man ska inkludera tidigare faktasök i denna omgång vetenskapligt skrivande...![]()
Rent språkmässigt tar dock en vetenskaplig text längre tid att skriva än en "vanlig" text, som en enkel labrapport eller liknande. Kanske inte så mycket som dubbelt så lång tid, men jag vill gå tillbaka och göra om formuleringarna tills de är perfekta.
Tror inte det finns något rakt svar på frågan? Inte från mitt håll i alla fall.
KL.
Låter som att hemtentorna kan bli riktigt jobbiga och kluriga! Gymnasiehemtentan vi hade för 100 år sen var mer bara frågor rakt upp och ner som krävde lite resonemang. Men det var ju inga större svårigheter![]()
Hardcore PBL verkar jättejobbigtHur tycker du att det är och att det fungerar? Du kanske skrivit något om det tidigare men isf har jag glömt/missat
Just nu känns det som en lagom blandning av stress, press men ändå lite lugn. Typ som att det kan komma att gå och att det inte är riktigt lika omöjligt nu som för 4-5 veckor senSå det är ju bra!