Sv: Vi som pluggar - del 2
antigen har jag fatt en ny dator!

den gamla bestamde sig for att aka till dator himlen forsta dagen jag anlände
(trots att jag varit snall och gett den en ny harddisk i December!)
Har kampat genom dem forsta veckorna av doktoranden med min tablet, med bade fyra kurser, TA uppgifter, tva sido-projekt och mitt eget doktorand projekt sa har det mest varit motigt
Kanns som att jag kan se ljuset i tunneln nu da det liksom gar att gora saker snabbt och allt man laddar ner hamnar dar det ska pa en gang.
Har däremot lyckats lasa ikapp min klassiska boklista sa nu ar jag i fas med den med
(helt orelaterat till pluggande men anda
)
Har tre kurser pa universitet: Methods in mathematical biology, Modelling in environmental Biology with R och Critical Thinking in Biological Science.
Sen kor jag en langdistanskur i Calculus ocksa.
Just nu kanns det som att jag har massor att ta igen, avsaknaden av dator gor att jag inte kunnat provköra någon kod pa kvallarna eller lasa pa sa som jag behöver
meningen att jag ska aka till Kambodja i recess week men det ar möjligt att jag skippar det sa jag kan plugga ifatt lite (eller sa skiter jag i distans kursen och tar den i host istället, men den ar valdigt användbar for mina andra kurser + själva doktorand projektet sa det vore ju trakigt!)
Daremot ar min forskningsgrupp (och dem flesta personer jag mott i dem andra grupperna) och dem doktorander som borjade med mig helt underbara
antigen har jag fatt en ny dator!
den gamla bestamde sig for att aka till dator himlen forsta dagen jag anlände
Har kampat genom dem forsta veckorna av doktoranden med min tablet, med bade fyra kurser, TA uppgifter, tva sido-projekt och mitt eget doktorand projekt sa har det mest varit motigt
Har däremot lyckats lasa ikapp min klassiska boklista sa nu ar jag i fas med den med
Har tre kurser pa universitet: Methods in mathematical biology, Modelling in environmental Biology with R och Critical Thinking in Biological Science.
Sen kor jag en langdistanskur i Calculus ocksa.
Just nu kanns det som att jag har massor att ta igen, avsaknaden av dator gor att jag inte kunnat provköra någon kod pa kvallarna eller lasa pa sa som jag behöver
Daremot ar min forskningsgrupp (och dem flesta personer jag mott i dem andra grupperna) och dem doktorander som borjade med mig helt underbara