Vi som pluggar - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som pluggar - del 2

Jag ska vara föräldraledig i sommar, så skönt att fortfarande ha sådana dagar kvar! Dessutom är nog min sgi redan körd då jag har studerat utan studiemedel sedan i höstas:wtf:
Känns lite smågrinigt att bli av med den bara för att csn inte tycker jag ska ha studiemedel, när man faktiskt ändå pluggar.

Jag ska vara föräldraledig i sommar, så skönt att fortfarande ha sådana dagar kvar! Dessutom är nog min sgi redan körd då jag har studerat utan studiemedel sedan i höstas:wtf:
Känns lite smågrinigt att bli av med den bara för att csn inte tycker jag ska ha studiemedel, när man faktiskt ändå pluggar.

Ja, det där med att SGI:n ryker om man inte tar studiemedel (oavsett anledning) är så retarderat så jag saknar ord.

Funkar det inte att söka på något Ica inne i stan? Kanske inte går så bra att pendla i och för sig.. Tänkte om det var just ditt Ica du vantrives på kanske det funkar att byta :)

Jo jag har funderat på det. Pendla är inget problem, det gör jag varje dag ändå ju :p Har tänkt att det kanske skulle kännas bättre på en större butik där det inte tillämpas svågerpolitik :sneaky: Samtidigt är jag så vansinnigt trött på butiksjobb, men det går ju inte att vara kräsen om man vill ha pengar. Hej och hå :p

Ja, det gör mig väldigt ledsen. Jag kan faktiskt ändå bevisa mina studier på annat sätt!
Skulle fan blivit gravid så fort som möjligt! Då hade skiten varit kvar, nu kan jag inte ens skaffa barn om jag skulle vilja.

Åh jag känner samma sak! Har sökt flera olika jobb, både vikariat och säsongsjobb. Inte hört något nånstans ännu... Velar i dagsläget hur jag ska göra, om jag ska börja söka mer okvalificerade extrajobb och sommarjobb eller fortsätta hoppas en vecka eller två till. Är också fruktansvärt trött på jobb jag inte vill ha, men jag har även trivts ypperligt på flera sådana anställningar! Det gäller bara att hitta dem och ha bra kollegor. Exakt vad jag gör på jobbet är mindre viktigt om jag ändå inte ska jobba som biolog.

Är för övrigt fruktansvärt trött på det här med sommarjobb överlag. :p Semester, det vore något! Tänkt att få vara ledig på sommaren. Vilken dröm.

Sökt fältkontrollant jobbet på länsstyrelsen?

kl
Nu har jag faktiskt tagit itu med att prata med försäkringskassan om min sgi och ska skicka brev till dem (hade mycket hellre gjort ett mejl...) med mina argument och bevis på att jag studerar.
Funderar dock på om det räcker med att skolan intygar att jag studerar eller om jag behöver mer bevis? Typ min inloggning till its är ett bra bevis :p

Jag bor inte i Karlstad längre så nej, just det jobbet har jag inte sökt. Men tack för tipset. :)

Det var inom hela värmland verkade det som:) Jag sökte det med, men jag tror min utbildning är för bristfällig för den sortens arbete;)

Jamen verkligen, hela grejen med sommarjobb är så otroligt jobbig tycker jag. Jag hoppas att praktiken jag gör i sommar ska kunna öppna upp för jobb som är mer relaterade till min utbildning, det kommer kännas så mycket mer värt att jobba för att skaffa sig erfarenhet. Pengar är ingen bra motivation för mig, jag har ett hyfsat stort sparkonto och skulle faktiskt klara mig utan sommarjobb utan att leva på dammråttor :p

Jo jag har funderat på det. Pendla är inget problem, det gör jag varje dag ändå ju :p Har tänkt att det kanske skulle kännas bättre på en större butik där det inte tillämpas svågerpolitik :sneaky: Samtidigt är jag så vansinnigt trött på butiksjobb, men det går ju inte att vara kräsen om man vill ha pengar. Hej och hå :p

Jo jag vet men jag tänkte om du ville slippa det på sommaren :)

Finns det ingenting annat förutom butiksjobb du kan söka? Något utbildningsrelaterat?

Halvt KL

Era inlägg om sommarjobb får mig att inse hur lyckligt lottad jag är som har garanterat arbete på en arbetsplats som jag känner och tycker om! Har nog aldrig behövt våndats över sommarjobb, har alltid haft sån ryslig tur och kunnat/velat återvända till tidigare arbetsplatser.

Något utbildningsrelaterat skulle jag så himla gärna hitta, men problemet är att hitta något där man får betalt... Jag har ju ingen erfarenhet (förutom av häst) och då är det svårt. Därav praktiken, hoppas att det ska kunna leda till mer :) I övrigt vet jag verkligen inte... Vad sommarjobbar folk med egentligen? :p

Du ska vara jätteglad för ditt sommarjobb! Jag har inte en endaste gång varit säker på ett sommarjobb, det är fruktansvärt stressande.

Jag hoppas på mitt sommarjobb från senaste två åren. Helt underbart jobb! Lite hypokrit kanske, men kul har jag! Ska ringa och påminna om min existens på måndag tänkte jag. De måste ju ha folk på sommaren och jag kan branschen så skulle bli förvånad om de sa nej.

Kan tycka det är rätt gott att göra nåt helt annat några veckor, inte bara tänka på studier och resultat.
För att inte tala om lyckan när första lönen kommer :angel:

Något utbildningsrelaterat skulle jag så himla gärna hitta, men problemet är att hitta något där man får betalt... Jag har ju ingen erfarenhet (förutom av häst) och då är det svårt. Därav praktiken, hoppas att det ska kunna leda till mer :) I övrigt vet jag verkligen inte... Vad sommarjobbar folk med egentligen? :p

Du ska vara jätteglad för ditt sommarjobb! Jag har inte en endaste gång varit säker på ett sommarjobb, det är fruktansvärt stressande.

Innan jag började jobba hela somrarna inom vården jobbade jag på charkuteri och klippte gräs ;) Någon klädbutik kanske skulle vara något? Eller också tar du bara ett välförtjänt sommarlov om du inte behöver pengarna? :) Eeeeeller någon praktik (utöver kursen alltså) som ökar dina chanser att få ett roligt jobb nästa sommar? :)

Ja jag förstår det :( Men det kommer lösa sig!

Jag hoppas på mitt sommarjobb från senaste två åren. Helt underbart jobb! Lite hypokrit kanske, men kul har jag! Ska ringa och påminna om min existens på måndag tänkte jag. De måste ju ha folk på sommaren och jag kan branschen så skulle bli förvånad om de sa nej.

Kan tycka det är rätt gott att göra nåt helt annat några veckor, inte bara tänka på studier och resultat.
För att inte tala om lyckan när första lönen kommer :angel:

Låter som ett bra jobb :)

Tycker också det är najs att jobba på sommaren och träffa lite folk utanför studiebubblan. Det är ju två helt olika grejer att plugga och jobba tycker jag. Man är ju mer låst när man jobbar men samtidigt är man ju ledig på fritiden. När man pluggar blir all tid utanför föreläsningssalen potentiell pluggtid :cautious:

Förresten måste jag bara skriva att jag går och väntar på dessa raringar;

e9780723437314.jpg

Har fått låna en annan atlas (Netter) av mamma men den är inte alls lika bra som Sobottan. Så tänkte jag att jag kommer förmodligen vilja ha en ordentlig atlas förr eller senare och det är ju egentligen nu när man lär sig som man ska ha riktigt bra litteratur. Sååååå jag trotsade min inre snåljåp och slog till :D

Kl
Efter dagens enda föreläsning hade jag fem timmar på mig som jag tänkte ägna helhjärtat åt att plugga.... tills jag kom på att det fanns tusen andra (roligare) saker att göra :meh:
Pluggpepp, tack! Har tenta igen om två och en halv vecka. Har inte ens börjat läsa...

Jag brukar alltid få bra panik om jag sätter mig ner och läser kursmålen :p

Pepp och hepp!

Ja en praktikplats skulle jag absolut kunna tänka mig. Vi får se, ett sommarlov skulle ju inte sitta fel heller :angel: Orkar inte panika just nu, har tillräckligt med tentan om två dagar :nailbiting:

*kl*

Kul att läsa om alla som kämpar på :D

Mina egna inlämningsuppgifter åker numera mellan mig och lärare med lärarens kommentarer, Bra MEN du har glömt .. eller Bra skrivet MEN hur menar du?
Motivationen är låg trots B och C på inlämningarna när läraren väl blir nöjd, men jag är inte nöjd. Usch, borde bara luta mig tillbaka och inse att ett E räcker gott och väl. Jag har trots allt ett fast jobb i bagaget vars meriter därifrån väger tungt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 103
Senast: malumbub
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 534
Senast: zassoo
·
Kultur På allmän begäran kommer här nästa bingobricka :bump: Vi kör en mindre bricka nu, fram till sommaren, så tar vi en riktig bricka igen... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
6 112
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag... 2
Svar
29
· Visningar
5 958
Senast: Torktumlare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka