Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stackars stackars uppsats...du tycks aldrig bli klar. Nattugglan har gått o gömt sig och blivit tidig, tidig morgonpluggare o den stackars studenten är lite, en aning, vilse i pannkakan.

Blä, känner mig inte alls haj på att skriva akademiska texter. Skulle behöva feedback på det jag lämnade in för 1,5 vecka sedan, men vi kommer bara få en gemensam feedback samt U eller G.

Svarar kollektivt här, enklast så :D
Men det där med tvspelsmusiken var intressant, måste testa att ha det på ikväll. Har alltid musik på men blir lätt att jag ägnar mig åt bara det istället :p

Här behövs skärpning från min sida... Dålig motivation de senaste dagarna så tänker att om jag skriver ut det här att jag idag skall plugga minst 7 timmar så kanske det ger mig den där extra sparken i baken som behövs? Tänker intala mig det!

Tyckte också att det där med TV-spelsmusik verkade intressant, och ska givetvis testas.
Annars är har jag alltid musik igång när jag sitter och pluggar. Ska jag "bara" skriva, antingen text eller kod så är de musik med text, gärna tempo, och ska jag läsa så är det oftast soundtracks (instrumental) från filmer. Då det är lättare att koncentrera sig på texten i boken.

Plugget flyter på bra, de ända som är lite drygt är att gå upp tidigt, men är på väg att bli sjuk (vilket jag inte har tid med). Seminarie imorgon, och deadline på inledningen på projektrapport på måndag, så de ska vi sitta med idag. Fördelen med att pendla är att man hinner få en del gjort på tåget både påväg till och från skolan.

Ja jävlar...
4h schemalagd obligatorisk handledning av ett rapportskrivande värt ca öhm... 1 hp?
Vad vill de krama ut ut denna introduktionskurs - egentligen?!? O_o:p

I övrigt TBCvaccinerad igår å yrkets vägnar, på akademins bekostnad.
Idag: känsla av halvsidig influensa.
Det är inte så att det är för hela seminariegruppen? Vi har också fyra timmars handledning schemalagd men i praktiken innebär det 15 min per elev. Något som jag kommer att strunta i, fyra timmas restid är inte värt en kvarts handledning...

Här behövs skärpning från min sida... Dålig motivation de senaste dagarna så tänker att om jag skriver ut det här att jag idag skall plugga minst 7 timmar så kanske det ger mig den där extra sparken i baken som behövs? Tänker intala mig det!

Sparkar lite härifrån också :D

Jag ska plugga 6-7 timmar idag så vi kan göra en pakt!

Sparkar lite härifrån också :D

Jag ska plugga 6-7 timmar idag så vi kan göra en pakt!

Deal! Har lyckats ta mig igenom två artiklar hittills samt börjat få lite idéer om vad jag vill skriva om i en mindre uppsats. Betydligt mer än jag presterade igår kan jag ju konstatera. ;)

Deal! Har lyckats ta mig igenom två artiklar hittills samt börjat få lite idéer om vad jag vill skriva om i en mindre uppsats. Betydligt mer än jag presterade igår kan jag ju konstatera. ;)

Härligt! Jag har precis börjat, ungefär 2 timmar senare än planerat :cautious: Men nu är det bara att köra, jag ska jobba igenom projektarbetet.

Kan jag joina er pakt? :p Behöver lite extra motivation jag också känner jag.
Håller på med ett arbete nu som jag borde hinna få klart idag, om jag gör det jag ska och inte massa annat. Blev godkänd på tentan alla fall

Jag har också svårt att tagga till idag. Skriver om immunförsvaret = svårt!
Ska sitta till 12.50 tänkte jag men hamnar lätt på face, insta och buke. :cautious:

Musik ja. Det beror alldeles på tid på dygnet och vad som ska presteras. Idag snurrar "Rolandz" men oftast föredrar jag instrumentalt piano. För många år sedan gick "Stiftelsen" på hög musik...oavsett tid på dygnet...

Härligt! Jag har precis börjat, ungefär 2 timmar senare än planerat :cautious: Men nu är det bara att köra, jag ska jobba igenom projektarbetet.

Men du har börjat...det är väl det viktigaste?

Jag har också svårt att tagga till idag. Skriver om immunförsvaret = svårt!
Ska sitta till 12.50 tänkte jag men hamnar lätt på face, insta och buke. :cautious:
Samma här! Hamnar väldigt lätt på youtube också har jag märkt. Ska skriva om skillnaden mellan ett gott möte och ett bra bemötande :banghead::banghead:

Det lät inte så roligt...

Och dottern ville att jag skulle vara med henne i skolan i morgon. Sen ska hon till tandläkaren kl 10.... Blir lite sent att börja plugga vid 11 tänker jag. Har ganska mycket. Men det kanske får bli lite i helgen då. Försöker undvika det annars.

Skönt att det är fler än jag som släpar. Dottern höll mig vaken i tre och en halv timme inatt (hon drömmer och vaknar superledsen flera gånger i timmen, stackaren) så jag låg utan dåligt samvete kvar i sängen tills hon vaknade vid halv nio.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 929
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka