Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
B-uppsatsen har just nu 7513 ord, vilket innebär att det blir på gränsen ifall jag hittar några luckor nästa vecka när den ska renskrivas. Efter sista handledningen så utökades uppsatsen från två till fyra variabler. Nästan så man undrar om det hade varit bättre med en kvalitativ metod :rofl:

Fram till att B-uppsatsen ska renskrivas så blir det tentaplugg inför jöken. Precis som säkert många här i tråden så är det intensiva maj.
Men idag är det sol, så vi ska äta årets första rabarberpaj samt fortsätta bygga grunden till växthuset :D
 
På ett sätt kan jag inte förstå att det snart gått 1 år på utbildningen, samtidigt ser jag så mycket fram emot sommarlov efter denna vecka som kantats av grupparbeten på distans 😅
 
Den här tanten som nyss börjat läsa till uska är tokglad. Jag fick tillbaka senaste inlämningen med ett B och en hel del fina kommentarer.
Det har varit lite kämpigt att komma igång med att plugga när man inte gjort det på måånga år. Jag har fått höra att jag måste bli mer utförlig. Men jag tycker det är svårt nog att hålla andras intresse uppe i tre meningar i verkliga livet. :cautious:
Skickar man ett mejl med två frågor får man, i bästa fall svar på den ena (plus en massa som man inte alls frågade om)
Men nu börjar jag faktiskt njuta lite av att någon faktiskt läser och ger mig beröm för att jag lägger ut texten.
 
Har för den här terminen en hemtenta i förvaltningsrätt, en inspelning av samtal med uppföljande seminarie, ett metodseminarie och så finputsning av min inlämningsuppgift kvar. 7/6 är sista dagen.

Sen börjar sommarkurserna 8/6 :D
 
5,5poäng avklarade av 7,5 i denna kursen. Men den är seeeeeg. Var alldeles för länge sedan jag höll på med forskningsmetodik mm. Jag får inte igång hjärnan i språket så det går långsamt. 2 poäng ska lämnas in på söndag. Bara bita ihop
 
En timme kvar tills första onlinetentan. Har dock ingen aning om hur jag ska skilja på vissa växter utan att få ta på dem...
 
Håller tummarna! Känslan när man tar på växterna kanske de beskriver i text där det är avgörande får man hoppas.
Är klar nu. Bara en växt hade beskrivande text... Vissa var jag helsäker på, andra var det så svåra bilder att jag inte alls är säker. Men jag borde ha poäng nog för godkänt iaf!

Nu ger jag mig själv lite paus innan jag sätter igång med perenner och lök 😅
 
Är klar nu. Bara en växt hade beskrivande text... Vissa var jag helsäker på, andra var det så svåra bilder att jag inte alls är säker. Men jag borde ha poäng nog för godkänt iaf!

Nu ger jag mig själv lite paus innan jag sätter igång med perenner och lök 😅
Gud så skönt! Jag håller tummarna för dig!
Vi har tenta om 2 veckor ungefär. Biokemi.

Känns som att 80% av klassen har gett upp.
Jag fick precis tillbaks min ena labbrapport med kritiken "Bra och välskriven rapport". Så jag fick lite extra bränsle nu känner jag 🥰

Hoppas hoppas verkligen att jag klarar tentan. Den är inte rolig att ha liggande över sommaren!
 
I fredags skrev jag en tenta som egentligen skulle ha skrivits i slutet på mars, men som blev inställd p.g.a. corona.
Fick göra den på distans men man var tvungen att vara inloggad på zoom och ha kameran igång under hela skrivtiden. De ändrade även från 50% till 70% för godkänt eftersom man då hade tillgång till litteraturen. Trots tillgången till litteraturen så var tentan rätt svår. Det var helt andra typer av frågor än som varit tidigare då det varit salstenta.
Håller tummarna för att jag klarade den!

Hoppade av den andra kursen jag skulle läst nu under vårterminen. Det kändes mest som att läraren ville trycka in så många olika moment/uppgifter som möjligt. Det fanns ingen röd tråd i uppgifterna alls upplevde jag och flera av mina kurskamrater. Många hoppade av kursen.
Det var inte speciellt små uppgifter heller. Jag gjorde en individuell uppgift och spelade in föreläsning i grupp sen hoppade jag av. Hann göra ett tidigt avbrott och fick inga poäng i kursen för de uppgifterna var inte poänggivande, det blir en sammanvägd bedömning bara i slutet. Detta var en B-kurs, A-kursen i samma ämne fick jag A i, tyckte inte alls denna byggde vidare på något vi lärt oss i A-kursen, utan det var som en helt annan inriktning med osammanhängande uppgifter till höger och vänster.
 
🙈 nu har jag lämnat in min c-uppsats så nu kommer jag gå på nålar fram till 16, för om vi inte blir rekommenderade att gå upp ska vår handledare höra av sig innan kl 16. Nu är alla delar på plats även om det finns utrymme för förbättring med alla säkerhet. Samtidigt känner jag mig inte klar med ämnet och skulle vilja undersöka det mer, men jag har svårt att se att någon skulle vilja betala mig för att skriva om det. ;)
 
Som jag misstänkte. En växt som varken jag eller någon av dem jag pratat med nu kom på vad det var visade sig vara en som vi ska ha i höst. :meh: Det känns som "normalt" att de gör såna missar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
942
· Visningar
50 145
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 102
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 713
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp