Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen gick ansökningsdatumet ut och nästa vecka blir det inträdesprov :nailbiting:

@hemlig , du kanske kan skvallra om du tyckte att det var lätt eller svårt? :angel:
 
Artikelgranskningen godkänd men det stör mig kopiöst på att jag måste justera problemformuleringen pga slarvfel som jag mycket väl kunde ha kontrollerat innan jag lämnade in den.
 
Jag har gått halva min praktik, fem av tio veckor. Jag hade sökt ett vikariat som skulle pågå ett år (vilket skulle innebära att jag skulle behöva skjuta på min c-uppsats, vilket inte hade varit optimalt). Jag har inte fått tjänsten, men blev istället erbjuden sommarjobb. Jag är SVINGLAD över detta :love:
 
Ett seminarie, ett grupparbete (skriftligt + muntlig + liten "opponering"), ett pm och en pm-"opponering" kvar i kurserna nu, och sen såklart två hemtentor då. Börjar se ljuset! Har försökt komma igång med mitt PM men det är svårt. Man ska inleda med att motivera sitt valda exempel och jag vet inte hur jag ska göra för att skriva en motivering utan att det blir liksom akademiskt fult eller för långt.. Får klura lite på det. Grupparbetet skulle jag gärna börja med men får inget svar från min gruppmedlem, så står mest och stampar just nu..
 
I hur god tid brukar man börja söka praktikplats? Vi ska ha praktik VT 2021 nämligen och jag vet inte riktigt när man ska börja leta 😅
 
I hur god tid brukar man börja söka praktikplats? Vi ska ha praktik VT 2021 nämligen och jag vet inte riktigt när man ska börja leta 😅

Min skola fixar VFU. När jag frågade en verksamhet jag var intresserad av sade de tidigast mars 2020 för hösten 2020. Det är säkert väldigt olika 🤓
 
Jag är så trött på allt. Handledningen på B-uppsatsen var bra och jag är på god väg. Har även jöken på 6 timmars hemtenta om några veckor. Men jag vill ingenting mer än att få slippa min konstanta huvudvärk.

Hunden är frisk nu så det är skönt. Men istället drog det igång en utredning för minste sonens problematik. En viktig problematik att lösa men den är även tidskrävande. Och energikrävande. Utöver det så har 6 åringen en sån ljuvlig fas där han testar gränser både genom att klättra på farliga saker, tänjer på skolans regler så han ramlade i en bäck tidigare i veckan samt åt jätterams-"bär" förut på fritids. Tonåringen behöver hjälp för att hålla sina betyg så han kommer in på gymnasiet i höst.

Har studerat på högskola sedan hösten 2017 så det kommer gå, men just nu känns det extremt motigt. Hoppa av är inget alternativ, däremot ett lugnare tempo i höst är i tankarna 🌸
 
Grupparbeten, inlämningar och hemtentor skickas i långsam takt in. Nu har jag bara två större inlämningar kvar; en digital utställning och ett PM.
Något som däremot stressar mig något så fruktansvärt är att vi har praktik till hösten och det är i princip omöjligt att få tag på praktikplatser i och med Corona.. Hoppas det lossar snart, även om det fortfarande inte är helt skrik och panik.
 
Vlog 3 gjord. 'Bara' tre kvar. Om jag kan skriva lite om skola och nysvenska föräldrar har jag varit ganska produktiv idag
 
Vi hade inlämning kl 12 igår. Seminarium där vi ska granska varandras arbeten kl 9 imorgon. Ännu noll och ingen info om hyr seminariet ska gå till eller vilka arbeten vi ska granska eller något?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 511
· Visningar
81 404
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
1 374
Senast: Avalbane
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 411
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp