Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja där det funkar så bra är det ju toppen! Själv känner jag att den här kursen bara har blivit något halvdant eftersom så mycket praktiskt utgått eller flyttats.
Ja praktiska kurser är ju värdelösa på distans, men när det bara är föreläsningar och läraren läser innantill på sin PP så kan jag lika gärna sitta hemma. ;)
 
Igår lämnade vi in våra hemtentor, idag fick vi tillbaka dem! Helt sjukt snabbt, förstår inte hur läraren hunnit :laugh: Jag fick A iallafall, känns jätteskönt. Hade på känn att jag skulle antingen få A eller bli underkänd, inga mellanting, så det var ju skönt att jag hamnade på rätt sida :D
 
Vårens kurser är klara, eller ja en respondering nästa vecka samt i väntan om ca 3 veckor på rättning av B-uppsats och Jöken.

Ikväll ska vi fortsätta bygga växthus,grilla och dricka cider.
3 år är klara, och endast 1 år kvar:D
 
I morgon har vi årets sista seminarium; en ventilering av våra PM. Sen på fredag har vi vernissage av våra digitala utställningar vi byggt/producerat, sen är år ett på mastern avklarad! Har dock en rest, en "liten" komplettering på ett seminarium, men det bör jag hinna med innan fredag.
Året har gått så fort! I nio år har jag harvat runt på universitet (varav två som heltidare på kår, så riktigt så illa är det inte ^^).. Nästa blir mitt tionde och sista, om jag inte försöker doktorera i framtiden :)
 
Sitter med sista hemtentan för terminen och sliter mitt hår. Den är betydligt mer omfattande än jag trodde att den skulle vara.. Men det är ju bara att försöka komma igång så att man blir klar någon gång.. 😬

Känns sjukt att andra året redan (nästan) är slut! Det har varit betydligt tuffare detta år än förra året, även om jag ändå läser en.. Slapp utbildning. Känner mig inte alls redo för sista året, så där blir det lite skräckblandad förtjusning :nailbiting:
 
Just skickat in hemtentan på ena kursen och skrivit kursvärdering. Bör blir godkänd iaf iom jag gjort alla duggor och fått extrapoäng för dom.

Sista tentan imorgon på andra kursen. Så otroligt skönt att plugga utan att ha kravet att jag måste klara kurserna. Svårt att tro att jag inte ska klara den även om jag slappat lite med pluggandet till den.
 
Just skickat in hemtentan på ena kursen och skrivit kursvärdering. Bör blir godkänd iaf iom jag gjort alla duggor och fått extrapoäng för dom.

Sista tentan imorgon på andra kursen. Så otroligt skönt att plugga utan att ha kravet att jag måste klara kurserna. Svårt att tro att jag inte ska klara den även om jag slappat lite med pluggandet till den.
Bra att du gör kursvärderingen!!
 
Terminens sista vecka, tentaplugg och avslutande tenta på fredag.

Sen en komplettering från ett seminarium med som ska försökas göras innan lördag eftermiddag, söndag börjar semester för både mig och sambon och då vill jag ha allt klart för terminen
 
Bra att du gör kursvärderingen!!
Jag gör kursutvärderingarna varje gång men de blir bara sämre och sämre. Nu har de tagit bort möjligheten att skriva fritext också, annars kunde man åtminstone lyfta problem där. Den här kursen känns dock rätt okej ändå, historia som ämne bjuder alltid in till ämnesråd varje termin där två från varje klass får lyfta problem och frågor och förslag på förbättringar. Det känns som om de lyssnar och det sker förbättringar hela tiden och de ber uppriktigt om ursäkt när det blir tokigheter.
 
Jag gör kursutvärderingarna varje gång men de blir bara sämre och sämre. Nu har de tagit bort möjligheten att skriva fritext också, annars kunde man åtminstone lyfta problem där. Den här kursen känns dock rätt okej ändå, historia som ämne bjuder alltid in till ämnesråd varje termin där två från varje klass får lyfta problem och frågor och förslag på förbättringar. Det känns som om de lyssnar och det sker förbättringar hela tiden och de ber uppriktigt om ursäkt när det blir tokigheter.
Konstigt att de tagit bort fritextsvaren! Visst att jag varit med att man fått redigera svaren ganska kraftigt då vissa studenter skrivit något som närmast kan liknas vid personangrepp, men det är ju långt ifrån alla som sysslar med sådant.
 
Konstigt att de tagit bort fritextsvaren! Visst att jag varit med att man fått redigera svaren ganska kraftigt då vissa studenter skrivit något som närmast kan liknas vid personangrepp, men det är ju långt ifrån alla som sysslar med sådant.
Ja det har jag förstått att en del pysslar med, men senaste kursutvärderingen var frågorna, hur många timmar har du lagt ner, anser du att lärarna är kunniga inom sitt ämne, har du fått information innan kursen startade, och under och förstås anser du att kursen har gett dig undervisning enligt kursplanen. Frågorna besvaras från 0-5. Jag tycker man missar möjligheten att hitta problem områden.
 
Börjar bli klar med sista tentan nu, även om jag skulle vilja säga att den inte är speciellt bra. Ska läsa igenom den igen imorgon för att fixa småfel och sånt men orkar nog inte rodda så mycket mer i grunden. Denna tenta är värre för mig än den förra, här finns det frågor som ska besvaras, men det är sjukt otydligt vad läraren egentligen menar. Aja, it is what it is. Kan känna smaken av sommarlov nu :D
 
Så irriterad på mig själv. Hade en timmes intervju och något gick snett med inspelningen, grrrr :rage::arghh: så nu försöker jag skriva ner så mycket jag kommer ihåg, tack och lov skrev jag ändå några stolpar. Arbetet måste in på fredag och är otroligt irriterad över det. Varför inte på söndagen, det kommer ändå inte göras något över helgen
 
Är så jäkla glad, det har äntligen löst sig med en praktikplats till hösten! Eftersom jag utbildar mig inom ett område som påverkats otroligt mycket av pesten har alla haft svårt att få praktikplatser, man har inte ens fått svar från de man kontaktat.
Men nu verkar det som att jag kommer få vara vid en myndighet, mitt andrahandsval på önskelistan, och arbeta med en undersökning/rapport i "skarpt läge". Spännande, och lite läskigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
522
· Visningar
27 870
Senast: Mineur
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 905
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp