Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick lite flyt och tycker att jag är på god väg men jag har ett problem. Alla böcker ska användas och det har jag gjort. Men det står också att man ska "lägga fokus vid två av böckerna/fördjupa din diskussion utifrån två av böckerna". Jag har två böcker jag har i åtanke, men blir så osäker på hur mycket jag behöver källhänvisa till dem? Den ena har jag hänvisat till 2-3 gånger och diskuterat och analyserat mycket kring så jag antar att det räknas, men den andra boken hänvisar jag bara till 1 gång, men sedan använder jag det återkommande i hela min text och analyserar och diskuterar utifrån det. Vad tror ni, räknas det över huvud taget eller måste jag få in mer hänvisningar? :crazy:
 
Dagens uppföljande seminarie om hur vi leder samtal avklarat och jobbigt även om det är i en snäll och liten omgivning (egna studiegruppen och en lärare).
 
Kollade in hemtentan som öppnade igår och som vi har två veckor på oss att göra. Jag drog av 18 av 23 frågor i bara farten igår på ca 2h och tänkte göra resten på torsdag.
Om den här kursen är mer "standard" som 25% kurs så förstår jag de som kan jobba heltid och plugga 50%. Min andra kurs är också 25% men är egentligen nästan för mycket att läsa samtidigt som heltidsjobb. Så otroligt olika!
 
Gah, detta kaos. Tenta imorgon, perenner och lök trodde vi. I dagens utskick pratas bara om perenner? Det vore ju skönt att veta vad man ska läsa in liksom :cautious: och en perenn glömde de läsa in info om, så den tas bort bara :meh: Och en massa andra småsaker. Jag hade verkligen sett fram emot den här kursen, nu känns det bara som en soppa :down:
 
Kollade in hemtentan som öppnade igår och som vi har två veckor på oss att göra. Jag drog av 18 av 23 frågor i bara farten igår på ca 2h och tänkte göra resten på torsdag.
Om den här kursen är mer "standard" som 25% kurs så förstår jag de som kan jobba heltid och plugga 50%. Min andra kurs är också 25% men är egentligen nästan för mycket att läsa samtidigt som heltidsjobb. Så otroligt olika!
Sånt är ju lite läskigt. Jag har sökt massor kurser till höstterminen, och man vill ju inte ta sig vatten över huvudet. Och det är ju svårt att veta innan hur tuff en kurs är... Kommer ju plugga 100%, sen är frågan om det blir 33% till eller 50% till. Beroende på var jag kommer in på och vad jag känner för.


Gah, detta kaos. Tenta imorgon, perenner och lök trodde vi. I dagens utskick pratas bara om perenner? Det vore ju skönt att veta vad man ska läsa in liksom :cautious: och en perenn glömde de läsa in info om, så den tas bort bara :meh: Och en massa andra småsaker. Jag hade verkligen sett fram emot den här kursen, nu känns det bara som en soppa :down:
Men jösses! Hur kan det få gå till sådär?? Vi har ju tenta om lite drygt en vecka och vet precis vad vi ska läsa på typ, tyvärr. Eftersom det är så jävla mycket :rofl:
 
Sånt är ju lite läskigt. Jag har sökt massor kurser till höstterminen, och man vill ju inte ta sig vatten över huvudet. Och det är ju svårt att veta innan hur tuff en kurs är... Kommer ju plugga 100%, sen är frågan om det blir 33% till eller 50% till. Beroende på var jag kommer in på och vad jag känner för.



Men jösses! Hur kan det få gå till sådär?? Vi har ju tenta om lite drygt en vecka och vet precis vad vi ska läsa på typ, tyvärr. Eftersom det är så jävla mycket :rofl:
Ja det undrar jag också. Men det kom ett förtydligande efter att jag ifrågasatte.
 
Nehe, soppan var inte klar. Fick nyss info om att tentan nu är förlängd mer tre skrivfrågor också, utöver växtkännedomen. Får man ändra det mindre än 24 h före tentan??
 
Om några timmar är terminens sista seminarium 🙌 Sen är det bara tentan kvar nästa fredag. Ska bli skönt att bara behöva jobba i sommar, och inte ha plugg som väntar hemma ( och de efterlängtade helt lediga veckorna!)
 
Fyyyy vad segt det är att skriva ledtexten till måndagens seminarium! Sluttampen liksom.
Hejja Hejja!
Du klarar det! :banana::banana::banana::banana:

Kl*
Sista labbrapporten godkänt! Jävlar så snabbt de rättar!

Nu är det sista plugget inför tentan som gäller! Jag kikade snabbt på Övningstentan igår och insåg att jag inte kunde något av det. Paniken slog till lite kan jag säga. Men det var nog tur, för motivationen har varit sådär...

På torsdag gäller det!! Det kommer nog gå ändå. Man får ha böckerna med sig och notera så mkt man vill i dem. Så det känns skönt!

På måndag ska jag och en polare gå igenom övningstentan ihop via zoom. Det känns bra! Börjar bli lite mer bekväm i zoom. Har fortfarande inte lyckats lista ut mitt lösenord, men på något sätt kommer jag in ändå så länge jag inte försöker logga in :rofl::rofl::rofl:
 
Sista veckan kvar, med stor inlämning och praktiskt prov. Jag kräks snart på det praktiska. Nervös. Men sen ska det vara slut.
 
Sista dagen på utbildningen idag förhoppningsvis. Redovisning står på schemat, har aldrig jobbat med PowerPoint förut och inte heller via zoom, men det får gå som det går.
Bara hålla tummarna för att de sista två sakerna som ska betygsättas blir godkända sen. Borde få svar nästa vecka.
 
😇 jag hoppas på att vi som har läst länge kan få fortsätta på distans, mitt universitetet flaggar för det och jag håller tummar och tår. Sparat sjukt mycket pengar på att slippa pendla och ännu mer tid! :)
Ja där det funkar så bra är det ju toppen! Själv känner jag att den här kursen bara har blivit något halvdant eftersom så mycket praktiskt utgått eller flyttats.
 
Dom andra pratar lugnt och sansat 10-15 min. hemlig pratar fort som attan i 5 min....gillar inte prata för andra. Hackade, tappade ord, upprepade. Men nu är det gjort :nailbiting: .
Gud vad jag känner igen mig, blir alltid virrevarr när jag ska redovisa 🙈 Skönt att ha det gjort i alla fall! Ska precis påbörja min sista för terminen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 703
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 329
Senast: Breaktown
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 486
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp