Aha Vi har mest pratat om det inom historia och de var väldigt tydliga med att de ansåg att Ventileringen/opponeringen skulle vara en hjälp till en färdig produkt och det var den färdiga produkten som bedömdes. Inom svenskan har vi inte fått skrivit någon uppsats innan utan har enbart den här "stora" på 15 hp och väldigt lite svar på våra funderingar, snarast "det borde ni veta vid det här laget"

Intressant nog så jobbar historieämnet med ventilering i flera olika små uppgifter just för att vi ska lära oss att göra det på ett bra sätt och vi har fått kommentarer om vad som har varit bra av det vi har lyft fram och vad som vi inte hade behövt lyfta. Det märks en tydlig skillnad upptäckte vi till en pedagogik kurs där vi blandades från olika ämnen. Vissa gnetade om uppenbara slarvfel i stavningen och struntade helt i innehållet vilket kanske är det som känns mest intressant.
Angående handledarna kändes det mest märkligt när de i ena andetaget pratar om grupphandledningar och sen så ojämna grupper, för hur det än är så får man mer hjälp om det är två texter som ska diskuteras än 10 på samma tid. Mest rädd eftersom vi har några i "min" grupp som är kända för att ta i stort sett allt utrymme med frågor som de egentligen borde klara av på egen hand. Men jag hoppas att det blir bra, jag gillar min handledare det lilla jag har sett av hen på föreläsningar och som seminarieledare.

Det kommer nog tydligare instruktioner framöver hur handledningen är tänkt att gå till i och med att vi är helt på distans just nu.