Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här, blir väldigt irriterad. Men tyvärr är det alltid lite så. Istället för att ge de som struntat i uppgiften komplettering så får de antingen glida med utan att delta eller så stryks uppgiften. Väldigt surt.


Helt i onödan är det såklart inte eftersom jag tagit med mig kunskap från det. Tyvärr så är det ingen framtida uppgift alls på det från idag, utan det är liksom över nu. Så tyvärr tjänar folk på att vara strunta i det.
Nej, det du som tjänar på att ha ett försprång. Läraren märkte väl att du hade gjort uppgiften, hoppas jag.
 
Vet inte om jag ska skratta eller gråta när det gäller nuvarande kurs, förra seminarier var i onsdags, nytt seminarium på måndag, tills dess förväntas vi läsa två kapitel i en facklitteratur bok på ca 25 sidor vardera, en annan facklitteratur på engelska som är på 240 sidor, först stod det utvalda delar men läraren meddelade att den är ändå så kort så vi kan lika gärna läsa hela, första delen i ytterligare facklitteratur 100 sidor, hela The Castle of Otranto och två kortare artiklar på runt 4-6 sidor. Sen undrar läraren varför vi inte har stenkoll på just den hen anser är viktigt. :cautious: Jag vet att det är så här med de här lärarna men blir lika trött varje gång, men försöker intala mig att det här är sista kursen, sen kommer jag aldrig mer att ha dem. Förra kursen förväntades vi läsa fyra romaner i vecka utöver facklitteraturen och kunna diskutera romanerna med citat utifrån facklitteraturen. Hemtentan skulle skrivas på fem dagar, minst 15 sidor skulle lämnas in. Litteraturanalys där minst 9 olika romaner skulle analyseras och jämföras. Herregud vad vi slet!
 
Sitter och försöker knåpa ihop en inlämning inför ett seminarium nästa vecka. Tänkte försöka lära mig online-versionen av Word inför uppsatsen, går sådär.. Men övning ger färdighet!
 
Denna c-uppsats har gått extremt långsamt att skriva. Jag har mest väntat på att kunna göra de provtagningar jag har planerat, men äntligen så kommer jag kunna börja på resultatet. Nu har jag två veckor på mig att slutföra rapporten, det kommer bli både skönt och konstigt att vara klar. Jag har i alla fall sökt ett jobb som de borde börja intervjua för om cirka en vecka. Jag hade den tjänsten i somras, så jag hoppas att jag har en chans att få den. Annars tänkte jag nog vara arbetslös istället för att läsa fler kurser, som var min ursprungliga plan. Det känns dumt att läsa "bara för att", jag kommer ha ett nog stort lån ändå.
 
Denna c-uppsats har gått extremt långsamt att skriva. Jag har mest väntat på att kunna göra de provtagningar jag har planerat, men äntligen så kommer jag kunna börja på resultatet. Nu har jag två veckor på mig att slutföra rapporten, det kommer bli både skönt och konstigt att vara klar. Jag har i alla fall sökt ett jobb som de borde börja intervjua för om cirka en vecka. Jag hade den tjänsten i somras, så jag hoppas att jag har en chans att få den. Annars tänkte jag nog vara arbetslös istället för att läsa fler kurser, som var min ursprungliga plan. Det känns dumt att läsa "bara för att", jag kommer ha ett nog stort lån ändå.
Håller tummarna för att du får jobbet!!
 
Hade totalt missat att registrera mig på en distanskurs, men som tur va så var deadline idag så det är lugnt. Dock har det ännu inte uppdaterats i deras portal.. Så nu tänkte jag balansera praktik, en distanskurs och att jobba ikapp en kurs jag egentligen läste i somras, för jag är en vuxen och smart människa...
 
Godkänd på första delkursen, ett starkt G, med tanke på att jag var dunderförkyld först och sen jobbade samtidigt som jag skrev är jag nöjd! :D Extremt snabbt rättat också, vi lämnade in i tisdags kväll och nu har vi fått betyg och återkoppling.
 
Kunde inte låta bli att söka lite kurser inför våren, även om jag egentligen lovat mig själv att bara skriva uppsats.. Men sökte i alla fall:

1. Turismvetenskap GR (A), Destinationsutveckling 7,5hp, Mittuniversitetet

2. Turismvetenskap GR (A), Turism och upplevelser 7,5hp, Mittuniversitetet

3. Turismvetenskap GR (A), Kulturturism 7,5hp, Mittuniversitetet
 
Så trött på grupparbeten. Fem minuter EFTER att vi skulle träffas (digitalt) så ställs det in för att folk inte läst det som skulle diskuteras. Det var inte ens mycket, utan två relativt korta kapitel. Nu är det extremt oklart när och ens om vi kan träffas eftersom folk jobbar resten av dagen och kvällen. Meningen är också att man ska skriva ett individuellt PM utifrån grupparbetet som ska in innan lunch imorgon. Urgh.
 
Så trött på grupparbeten. Fem minuter EFTER att vi skulle träffas (digitalt) så ställs det in för att folk inte läst det som skulle diskuteras. Det var inte ens mycket, utan två relativt korta kapitel. Nu är det extremt oklart när och ens om vi kan träffas eftersom folk jobbar resten av dagen och kvällen. Meningen är också att man ska skriva ett individuellt PM utifrån grupparbetet som ska in innan lunch imorgon. Urgh.
Skriv ett eget PM, skriv under med endast ditt namn och förklara att dina gruppmedlemmar inte varit med på övningen om ni inte lyckas lösa det innan inlämningen.
 
Nu har jag fram till slutet av nästa vecka att skriva klart min c-uppsats. Jag har påbörjat diskussionen idag, men har tappat motivationen för dagen :angel: Ska skicka den till min handledare, jag har bara skickat den en gång tidigare. Hoppas att han är nöjd med det jag har skrivit och fått fram, annars kommer det bli lite jobbigt nästa vecka. :laugh:
 
Börjar min praktikperiod på måndag och har fortfarande inte fått någon information om när de vill att jag är på plats! Har jag inte fått något mejl nu i eftermiddag ska jag nog försöka höra av mig...
 
Har försökt få tag på vår studiehandledare men får inget svar så provar här.

Till våren ska vi ha praktik eller läsa 30hp i relevant ämne som blir en del av vår examen. Jag har tidigare läst en A-kurs i ett ämne och skulle nu vilja läsa B-kursen till våren. Går det? Får man liksom i en examen ha med en b-kurs i ett ämne utan att ha med a-kursen? Om ni förstår vad jag menar
 
Har försökt få tag på vår studiehandledare men får inget svar så provar här.

Till våren ska vi ha praktik eller läsa 30hp i relevant ämne som blir en del av vår examen. Jag har tidigare läst en A-kurs i ett ämne och skulle nu vilja läsa B-kursen till våren. Går det? Får man liksom i en examen ha med en b-kurs i ett ämne utan att ha med a-kursen? Om ni förstår vad jag menar

såvida det inte är någon specialexamen med egna regler så ja. Det handlar om antal poäng, ett visst antal på viss nivå, inom ett ämnesområde. Vissa examina, tex yrkesexamen, kan sedan ha ytterligare krav men aldrig hört talas om något som inte skulle tillåta en b-kurs om inte a-kursen är med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 004
· Visningar
55 065
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 137
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 751
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp