Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det fler än jag som hatar grupparbeten??


Vi ska nu göra ett arbete, och det finns liksom ingen som kan ta tag i någonting. Jag måste hålla i allt och jag orkar verkligen inte. Ingen annan tar tag i något, och försöker man få igång gruppen till att göra något så är det absolut noll gensvar. Jag blir såååå trött!!

Jag funderar på att göra klart arbetet själv och helt enkelt skicka in med bara mitt namn och förklara läget för den kursansvariga.
 
Är det fler än jag som hatar grupparbeten??


Vi ska nu göra ett arbete, och det finns liksom ingen som kan ta tag i någonting. Jag måste hålla i allt och jag orkar verkligen inte. Ingen annan tar tag i något, och försöker man få igång gruppen till att göra något så är det absolut noll gensvar. Jag blir såååå trött!!

Jag funderar på att göra klart arbetet själv och helt enkelt skicka in med bara mitt namn och förklara läget för den kursansvariga.
Grupparbete är typ djävulens påfund. Avskyr dom. Fy!
 
Fått godkänt av praktiken att jobba lite hemifrån. Det innebär att jag kan jobba lite extra i helgen och sen ta ut nån halvtimme om dagen när sambon jobbar och jag är ensam med ungen (som ska vara hos farmor dagtid).
 
Jag har tre stora grejer att läsa igenom till måndag. Sitter i soffan och gör ingenting idag, imorgon ska jag jobba och rida och på söndag har jag ingen lust. :angel: rimlig planering känner jag. På måndag dyker det upp några nya uppgifter, så det vore hemskt bra att få bort det här..
 
Jag lämnade in den stora examinationen från HT till urkund förra veckan, och nu genast startat vi med en examinerande uppgift om organisationsteori på 2500 ord som ska in nästa vecka. Det är hardcore tycker jag. Det har varit skönt med någon lite mer stillsamt som intro till den nya kursen, en gruppdiskussion på nätet eller nåt liknande. Försöker hinna med mitt vanliga jobb och samtidigt vara i fas med kurslitt:en och skriva något vettigt till universitetet.
 
:arghh:Våran frånvarande seminarieledare skickar ut ett meddelande idag kl 15, vi ska tills på tisdag läsa en bok på 200 sidor, tre olika läroplaner och göra en analys av dem. De andra seminariegrupperna med andra lärare har tills på tisdag delat upp boken i olika kapitel och ska redovisa för varandra. :cautious: Ännu mer irriterande är att vi redan har gjort en analys och lämnat in som seminarieuppgift och fått absolut noll feedback, känns otroligt givande att göra ytterligare en för att sedan göra en tredje som examinationsuppgift som ska in om 10 dagar....
 
Jag har en väldigt korkad fråga :laugh: Vi har i uppgift att hitta en rapport att använda i vår b-uppsats. Jag har nu hittat en publikation från folkhälsomyndigheten som innehåller resultat från en befolkningsundersökning. Räknas det som rapport? Under avsnittet "om publikationen" står det "syftet med rapporten.." och "rapporten vänder sig till..", innebär det att det är en riktig rapport då? :confused::o:D
 
Jag har en väldigt korkad fråga :laugh: Vi har i uppgift att hitta en rapport att använda i vår b-uppsats. Jag har nu hittat en publikation från folkhälsomyndigheten som innehåller resultat från en befolkningsundersökning. Räknas det som rapport? Under avsnittet "om publikationen" står det "syftet med rapporten.." och "rapporten vänder sig till..", innebär det att det är en riktig rapport då? :confused::o:D
Ja det skulle jag tolka det som! :D
 
På avdelningen "frågor som man kanske borde veta", till C-uppsats inom humaniora, måste man ha tidigare forskning från andra länder än Sverige för att bli godkänd? Jag kan antagligen hitta något, jag får sträcka mig ganska långt ändå för att peka på hur tidigare forskning kan vara relevant eftersom det knappt finns någon forskning inom mitt ämne, men nyfiken på vad som egentligen gäller?
 
Är det vanligt med anonyma tentor? Pratade med en kompis förut som pluggar på ett av de största universiteten och hon var chockad över att vi inte har det, själv har jag nog inte direkt tänkt på det förut.
 
Är det vanligt med anonyma tentor? Pratade med en kompis förut som pluggar på ett av de största universiteten och hon var chockad över att vi inte har det, själv har jag nog inte direkt tänkt på det förut.
Det är väldigt olika beroende på institution, i svenska skrev vi alltid anonyma tentor, i historia tycker lärarna att det bara är krångligt. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 703
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 329
Senast: Breaktown
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp