Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick just frågan av min lärare om översättningshjälp av en grej till svenska. Jag sa att jag kan kika på det när jag är klar med veckans inlämningsuppgift. Svaret; Du kan skjuta på uppgiften och kika på översättningen först.
Seriös lärare. 😂
 
Hoppas du inte sa något dumt då :angel: eller något annat ljud som kan bli pinsamt :D
Hade glömt micken på under rasten, som tur var hade det bara hörts bakgrundsljud, tydligen lät det som jag hade en uppsjö barn hemma ( har 0 barn) :D
Tur i alla fall, kan hända att jag gnällt lite till sambon över att jag tycker vår lärare är lite läskig och att denne ställer lite för smarta frågor för min hjärna att hantera:angel: ( så dissade mest mig själv)
 
Hade glömt micken på under rasten, som tur var hade det bara hörts bakgrundsljud, tydligen lät det som jag hade en uppsjö barn hemma ( har 0 barn) :D
Tur i alla fall, kan hända att jag gnällt lite till sambon över att jag tycker vår lärare är lite läskig och att denne ställer lite för smarta frågor för min hjärna att hantera:angel: ( så dissade mest mig själv)
Det hände en kursare igår, vi hörde hennes sambo klaga på hur svettig han var :D
 
Jahap. Nu har min institution ställt in all campusundervisning och kör allt på distans. Det kommer bli tufft då nästan 50% av resterande termin ska vara praktisk...
 
Jag har ändrat mig, och ändrat mig angående ämne i min B-uppsats. Men nu har jag ett förslag som berör medborgarlön.

Jag har hittat lite böcker och vetenskaplig artiklar kring detta, och jag vänder mig till er om ni kan rekommendera en bok kring detta. Jag har några förslag inför handledningen och de är "pengar för ingenting", Utopia för realister.." samt Den huvudlösa idén, medborgarlön...". Jag har ännu inte läst någon av dem, och vet inte om de är relevanta. Vill helst hålla mig på information från 2000-talet, men vet ni någon äldre bok som är riktigt bra så tipsa. Jag har nämligen redan förstått att jag har mycket läsning framför mig :meh:
 
Jag har ändrat mig, och ändrat mig angående ämne i min B-uppsats. Men nu har jag ett förslag som berör medborgarlön.

Jag har hittat lite böcker och vetenskaplig artiklar kring detta, och jag vänder mig till er om ni kan rekommendera en bok kring detta. Jag har några förslag inför handledningen och de är "pengar för ingenting", Utopia för realister.." samt Den huvudlösa idén, medborgarlön...". Jag har ännu inte läst någon av dem, och vet inte om de är relevanta. Vill helst hålla mig på information från 2000-talet, men vet ni någon äldre bok som är riktigt bra så tipsa. Jag har nämligen redan förstått att jag har mycket läsning framför mig :meh:
Men gud vilket intressant ämne!! Den läser jag gärna när du är klar sedan!
 
Men gud vilket intressant ämne!! Den läser jag gärna när du är klar sedan!

Åh tack, det var en oväntat respons :o Ämnet blev valt utifrån konsekvenserna med Covid-19.
Den är inte klar förrän i maj dock, ska under dagen gå iväg en idéskiss till handledarna. Så får se om den får klartecken till att skriva på, dom kanske inte ens tycker att det är en bra idé :rofl:
 
Har också gått i tankarna att skriva något om hur kulturarvsinstitutionerna reagerat i spåren av Covid-19 i min masteruppsats nästa vår.. Den idén får skrivas upp på min alldeles för långa lista med uppsatsidéer!
 
Jag ska ju skriva c-uppsats i höst också, i ämnet svenska med didaktisk inriktning men hur många uppsatser kommer det inte vara om distansundervisning? Frågan är om man orkar slås på den banan eller om man ska välja något enklare. ;)
 
Vi börjar nya kurser denna vecka och har första föreläsningen på fredag, men har inte hört något från den läraren. Den andra lärarens kurs börjar nästa vecka och han har gått ut med info om hur det blir, så där känns allt väldigt säkert. Jag utgår från att det blir föreläsning på distans på fredag, men hade varit najs att få någon bekräftelse. Men det kan ju komma under dagen!

Det känns så skönt att lägga b-uppsatsen och den andra kursen bakom sig. Här sitter jag på en måndag och känner att jag egentligen inte behöver plugga något mer innan fredag. Jag har läst det som ska läsas och så här innan första tillfället finns inga uppgifter att börja med. Underbart! Har verkligen längtat efter att det ska lugna sig lite :love:
 
Vi har kursintro. Kursen är 10 veckor. Vi har typ 4 obligatoriska träffar på den här kursen. Dvs typ ingenting, och ändå frågar folk konstant om det är obligatoriskt. (Det är flyttat till Zoom och några saker tas i höst i samband med en annars kurs). 4 gånger på 10 veckor är ju INGENTING. Bah.
 
Åh tack, det var en oväntat respons :o Ämnet blev valt utifrån konsekvenserna med Covid-19.
Den är inte klar förrän i maj dock, ska under dagen gå iväg en idéskiss till handledarna. Så får se om den får klartecken till att skriva på, dom kanske inte ens tycker att det är en bra idé :rofl:
Jag tycker att det låter perfekt! Rätt i tiden och allt! Ev att det kan vara för svårt att hitta info om det. Men jag gillar idén med medborgarlön. Sen kanske den inte fungerar i praktiken, men det är en annan sak.

Perfekt om du gör ett arbete om det och så kan jag bara läsa ditt arbete och inte lägga massa tid på att leta info själv! (Älskar studentarbeten!).
 
Har sådan rejäl dipp just nu och känner mig bara så otroligt dålig i mina studier. Vill också kunna känna mig lugn och avslappnad i seminariesammanhang, men nej, istället blir jag stressad och låter som en virrpanna. 🤦‍♀️
 
Har sådan rejäl dipp just nu och känner mig bara så otroligt dålig i mina studier. Vill också kunna känna mig lugn och avslappnad i seminariesammanhang, men nej, istället blir jag stressad och låter som en virrpanna. 🤦‍♀️
Jag har svårt att överhuvudtaget få något gjort. Det här med eget ansvar är inte riktigt min grejj. Jag behöver lite press för att komma igång. Så typ någon liten liten inlämningsuppgift varje vecka hade hjälpt mig otroligt mycket.

Det hjälper ju inte att det vi gör just nu känns otroligt lätt, då känns det liksom onödigt att plugga. För jag känner ju igen det mesta redan. Men det är så lätt att göra bort sig och helt plötsligt så kunde man det ju inte alls, trots att man trodde det....
 
Hade första föreläsningen på distans idag då och jäklar vilken bra koll läraren hade på systemet! Hon lyckades inte bara visa PowerPointen en direkt i konferensen så man såg den jättebra, hon lyckades också visa en kort film utan att det blev några som helst problem plus dela in oss i separata små konferenser för gruppdiskussioner. Allt gick verkligen superbra, och det kändes mycket bättre än jag trodde. Tror denna kurs kommer bli riktigt intressant och känns som läraren fått till ett riktigt bra upplägg anpassat till distans :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 700
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 322
Senast: Breaktown
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 465
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp