Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Cirkusen fortsĂ€tter. Vi fick zoomlĂ€nk 45 min innan seminariestart. Delades in i grupper sĂ„ vi fick lĂ€sa varandras och diskutera samtidigtSen fick vi en till uppgift att skriva, baserat pĂ„ arbetet. Denna ska lĂ€mnas in idag, det var viktigt. Men vi har inte fĂ„tt nĂ„gonstans att lĂ€mna in den och nĂ€sta förelĂ€sning börjar om 20 min. Sen ska jag ivĂ€g till stallet och sĂ„ med dottern. Vi har liksom liv utanför skolan ocksĂ„! Ăr vansinnigt less pĂ„ allt kaos.
Ja det kÀnns inte schysst, vilket vi har mailat lÀraren om.Very oproffsigt. Och oschysst! Tanken Àr vÀl ÀndÄ att man ska ge studenterna verktyg och möjlighet att faktiskt klara av studierna?
Det dĂ€r lĂ„ter som ett superrecept pĂ„ utbrĂ€ndhet.Cirkusen fortsĂ€tter. Vi fick zoomlĂ€nk 45 min innan seminariestart. Delades in i grupper sĂ„ vi fick lĂ€sa varandras och diskutera samtidigtSen fick vi en till uppgift att skriva, baserat pĂ„ arbetet. Denna ska lĂ€mnas in idag, det var viktigt. Men vi har inte fĂ„tt nĂ„gonstans att lĂ€mna in den och nĂ€sta förelĂ€sning börjar om 20 min. Sen ska jag ivĂ€g till stallet och sĂ„ med dottern. Vi har liksom liv utanför skolan ocksĂ„! Ăr vansinnigt less pĂ„ allt kaos.
Nu har vi "bara" mest vÀxtvandringar kvar, som vi fÄr via video. Och de har fortfarande inte kommit pÄ hur vi ska tenteras pÄ dem...Det dÀr lÄter som ett superrecept pÄ utbrÀndhet.
Hoppas att de rÀttar till sig!
NÄgon som vill skriva min analys? Det Àr en kritisk diskursanalys utifrÄn genusteori... JÀtteenkelt och roligt och jag Àr sjukt opeppad men behöver vara klar tills pÄ mÄndag.![]()
Det Àr ganska roligt faktiskt, bara inte pÄ humör och kÀnner mig stressad över att jag har massor att föra klart..Vilken otur att jag har mitt eget arbete.
Fast ditt lÄter roligare. Och lÀttare att fÄ ur sig en massa![]()
NÀr vi gjorde riktiga vÀxtvandringar sÄ gjorde jag en powerpoint/pdf direkt i fÀlt. Tog bild pÄ blomman/vÀxten och skrev vad den hette, skrev upp det jag behövde veta om den osv.Nu har vi "bara" mest vÀxtvandringar kvar, som vi fÄr via video. Och de har fortfarande inte kommit pÄ hur vi ska tenteras pÄ dem...
KÀmpar fortfarande med min skolmotivation, dÄ det hela tiden kommer annat som tar mitt fokus. Nackdelen att studera med 3 barn, fördelen Àr att det Àr det jag vill sÄ det ska gÄ hela vÀgen in i mÄl
B-uppsatsen har ca 5600 ord redan, sÄ det kÀnns riktigt lugnt inför kommande veckor dÄ den ska skickas in senast 27 maj. Minimum Àr 6500 ord och max Àr 8000 ord exklusive försÀttsblad, abstrakt, innehÄllsförteckning osv. En tjejkompis som studerat nÀstan 5 Är tycker att den Àr stor för att vara en B-uppsats. Hur stora var era?
Tycker personligen att det lÄter lite lÄngt men skiljer sig en hel del mellan Àmnen och institutioner. Mitt examensarbete pÄ masternivÄ var runt 8000 och den vetenskapliga artikeln jag arbetar med nu ligger pÄ lite drygt 4000 i sin "beta"version (och den skulle möjligen vinna lite pÄ viss förkortning ansande)KÀmpar fortfarande med min skolmotivation, dÄ det hela tiden kommer annat som tar mitt fokus. Nackdelen att studera med 3 barn, fördelen Àr att det Àr det jag vill sÄ det ska gÄ hela vÀgen in i mÄl
B-uppsatsen har ca 5600 ord redan, sÄ det kÀnns riktigt lugnt inför kommande veckor dÄ den ska skickas in senast 27 maj. Minimum Àr 6500 ord och max Àr 8000 ord exklusive försÀttsblad, abstrakt, innehÄllsförteckning osv. En tjejkompis som studerat nÀstan 5 Är tycker att den Àr stor för att vara en B-uppsats. Hur stora var era?
KÀmpar fortfarande med min skolmotivation, dÄ det hela tiden kommer annat som tar mitt fokus. Nackdelen att studera med 3 barn, fördelen Àr att det Àr det jag vill sÄ det ska gÄ hela vÀgen in i mÄl
Min Àr pÄ drygt 9500 ord, fick kommentaren att den var lÄng men med det innehÄllet var det nödvÀndigt.KÀmpar fortfarande med min skolmotivation, dÄ det hela tiden kommer annat som tar mitt fokus. Nackdelen att studera med 3 barn, fördelen Àr att det Àr det jag vill sÄ det ska gÄ hela vÀgen in i mÄl