vikt och längd.

M

Marri

hur lång skulle man kunna vara och väga på en välmusklad c-ponny? jag är 166 cm lång och väger 54 kg.skulle en välmusklad c-ponny ta skada om jag red den i skogen några gånger i veckan? :confused:
 
Det tycker jag inte ska vara någon fara. Däremot så kanske man bör tänka på att man sitter stadigt och inte vinglar, så att det inte blir sned belastning. Men några turer i skogen skadar inte.
 
Jag rider c-ponny på lektion ibland, 173-174 är jag, så det går säkert bra :)
 
Och jag är 169 och väger 60 kg, rider c-ponny 2-4 dagar i veckan och tävlar varanann helg under säsong, hon är maxad och välmusklad. Så det är inga problem, jag lovar. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 150
Senast: Sel
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 632
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 132
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Om dotterns intresse för ridning håller i sig skulle jag vilja köpa en ponny. Men går det att kombinera mor/dotter i önskemål kring...
2
Svar
28
· Visningar
3 331
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp