Vikttråden 2013 nr 2

Sv: Vikttråden 2013 nr 2

nangiialaa: Det går inte att bygga muskler och gå ner i vikt samtidigt, kanske är det där det felar? Du får kanske fokusera på en sak i taget :)

Joho då, det går utan problem. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om att gå ner i vikt, bara omvandla allt det fett jag har till muskler. Jag vet att jag har ca fem kilon FETT att bli av med så det går visst. Hade jag bara haft t.ex. ett kilo fett hade det omvandlats till muskler och som sagt väger muskler mer än fett därför hade där blivit en +/- 0 effekt. Dock har jag så pass "mycket" fett att dessa kan jag tappa utan större problem om jag bara kan trycka på rätt knappar, som jag inte hittat ännu :)

Tänk på vattebärandet som träning?

kl
Min våg är dum:mad: Kan diffa två kilo mellan vägningar som görs samma minut... Men jag har gått ner mellan 3-5 kg, men ändå tycker jag det inte märks på jobbbyxorna. När jag kan ha dem utan problem är jag nöjd:D

Har gjort upp med en kompis att åka till ullared i slutet av sommaren, det får bli min morot!

Tack.
Men man kan visst öka sin muskelmassa och minska på fettet. Däremot märks det inte på vågen så man kan få ta fram måttbandet.

Går gör det kanske, men vad jag förstår så är det inte det lättaste.

Dessutom är det väl ändå inte samma sak att gå ner i vikt och att minska i fettprocent? Jag har aldrig pratat om fettprocent eftersom du sa att du vill gå ner i vikt 5-10 kg, då var det det jag svarade på.

Går gör det kanske, men vad jag förstår så är det inte det lättaste.

Dessutom är det väl ändå inte samma sak att gå ner i vikt och att minska i fettprocent? Jag har aldrig pratat om fettprocent eftersom du sa att du vill gå ner i vikt 5-10 kg, då var det det jag svarade på.

när man går ner i vikt förminskar man ju sin kroppsfettsprocent? Att gå ner i vikt blir en bonus, förstår du hur jag menar?
Jag vet att jag har ca: 5 - 10 kg fett jag kan gå ner och tappar jag dem förminskar jag ju min fettprocent :P Jag vill alltså gå ner mina kilon, men inte på bekostnad av min muskelmassa.

när man går ner i vikt förminskar man ju sin kroppsfettsprocent? Att gå ner i vikt blir en bonus, förstår du hur jag menar?
Jag vet att jag har ca: 5 - 10 kg fett jag kan gå ner och tappar jag dem förminskar jag ju min fettprocent :P Jag vill alltså gå ner mina kilon, men inte på bekostnad av min muskelmassa.

Då ska du äta mycket protein. Fisk, kyckling mm. Bra fetter som avokado, cocosolja och valnötter. Fett bränner fett.

Fråga mig. Jag har en fettprocent på 7-8% och muskelmassa på va 38%.
Det är sjuuukt låg procent jag vet men det är lite genetiskt på mig. Har i vanliga fall 11-12% men när jag tränar på den nivån jag gör nu sjunker den.
Plus inget godis på 12 dagar!

Skippa gluten oxå så får du magrutor på köpet:)

Hm det hamnade lite fel mitt meddelande. Skulle va "citerat" efter ditt förra meddelande men jaja du fick iaf tips på hur "Sverige eliten" äter och alla är helt deffade med bara massa muskler. (Jag tillhör inte eliten men jag e med på deras fysträning)

Senast ändrad:

Skuttar in och skryter lite.

I går (lördags) cyklade jag (& Tassetass) tjejvättern och jag är så sjukt jäkla stolt över min prestation. Från ett multitrauma med bl.a bruten ryggrad till att klara 10 mil på cykel på en helt godkänd och okej tid, jag känner lite "bäst i världen" känsla än idag. Tassetass är helt outstandning hon med, hon har ju också gjort en helskottas resa <3 <3

Allt går, med lite vilja (okej sista milen var jävligt mycket vila), nästa år blir det Halvvättern och Vansbrosimmet!!

945058_10151445120161641_4407312_n.jpg

Vad duktiga ni är.

Min plan är också att simma Vansbro nästa år, men halv vättern hoppar jag över.

Vikt 1/4 96,1 kg
vikt 8/4 93,5 kg
vikt 15/4 93,0 kg
vikt 22/4 92,1 kg
vikt 29/4 90,5 kg
vikt 6/5 89,4 kg
vikt 13/5 89,9 kg
vikt 20/5 87,5 kg
vikt 27/5 86,6 kg
vikt 3/6 85,8 kg
vikt 10/6 84,7 kg

Yes ytterligare ett delmål avklarat.

Jag har tappat lusten till allt. Jävla släktingar som går och dör och ställer med oreda, och en massa byggen hit och dit hemma och hantverkare som går upp i rök. Nä jag behöver tröstäta!

Jag har tappat lusten till allt. Jävla släktingar som går och dör och ställer med oreda, och en massa byggen hit och dit hemma och hantverkare som går upp i rök. Nä jag behöver tröstäta!

Det behöver du inte alls! ;)

Varför sitter trösten i maten??? Ta hand om dig på andra sätt istället.

Har nog alltid mått bättre av att äta. Särskilt när det blir mycket känslor och motgångar som stöter emot. Socker får mig att må bättre för stunden typ!

Men hur mår du EFTER att du ätit då?

Jag är en typisk tröstätare och har alltid varit, men för ett litet tag sedan insåg jag att ångest/dåligt humör/whatever rinner av en när jag är ute och går. Så när de känslorna sätter in tar jag en promenad. Då slipper jag också "efterångesten" som kommer av att jag ätit massor i stället.

Provat något sådant? :)

Bra tips! Ha någon riktigt bra pepp-musik i lurarna också! Humöret kan lätta många nyanser! :banana:

Har jag väl kommit in i en sån period så bryr jag mig inte så mycket vad jag stoppar i mig. Svårt att bryta! Har en stressig period nu i och med allt som hänt och så försöker jag ta körkort...

Min vikt har fastnat nånstans mellan 61-63, egentligen vill jag väga mindre. Men just nu blir jag så sjukt glad varje gång jag ser mig i spegeln. :D

Min kropp har förändrats! Jag är otroligt mycket mer fit nu än jag var för bara en månad sen. Det kan jag tacka tre pass gruppträning per vecka på gymmet för, plus lite löpning, gång och simning där emellan.

Jag ser min fysiska form som ett spännande projekt. Det får ta tid. Vore ju inte kul om man bara knäppte med fingrarna och så var det klart. Tycker jag i alla fall. Kroppen och ens välbefinnande kan ju vara en hobby såväl som något annat.

Sen är det ju förstås så otroligt mycket lättare när man bara har sig själv och hunden att tänka på!

Har jag väl kommit in i en sån period så bryr jag mig inte så mycket vad jag stoppar i mig. Svårt att bryta! Har en stressig period nu i och med allt som hänt och så försöker jag ta körkort...

Att förlora anhöriga är givetvis jättejobbigt. Men annars kan ju att grotta ner sig med tröstmat vara lite "offerkofta" varning på.

*Ännu en stor sten i glashuset* :o

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 094
Senast: EmmaW
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare... 2
Svar
25
· Visningar
7 501
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 222
Senast: skuggi
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 169
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka