Vikttråden 2015

Lägger till; Det enda positiva är att jag har spenderat en massa tid i stallet. Hämtade hem halm igår så det blev en del kånkande.

(Hade inte suttit helt fel med ett "you go girl" eller liknande, lite pepp på att jag kan vända en ordentlig dip. :angel:)

Jag har haft två fruktansvärda dagar. :(
På 1 1/2 dag har jag inhalerat en påse ostbågar, 1 liter glass med kolasås på. Så mycket brukar jag inte ens äta när jag äter som vanligt. Men har snittat på 2000 kcl/ dag på två dagar.

Idag kommer jag äta som tidigare, 1/2 bit lasagne med sallad till.
2 knäckemackor med ost till mellanmål och det samma till kvällsmat, med ett litet glas kvarg till båda målen.
Tanken är att försöka hålla mig runt 1000 kcl till på måndag, på måndag och 2 dagar framöver blir det VLCD med shakes.
Har cirka 1200 kcl att äta mindre (av de 1400 kcl jag annars max försöker ligga på). :yuck:

Ibland blir det sådana dagar! 2000 kcal är ju ändå inte så illa och du verkar ha en ordentlig plan på hur du ska kompensera för det, så gräm dig inte för mycket över det! :) Det bästa du kan göra är ju att komma igen nu! Och kanske ägna en tanke åt hur du ska hantera det nästa gång en såndär dag kommer över dig? Det är ju också något man (i alla fall jag) måste lära sig hantera liksom, se det som en del av resan! :up:

Vi köper till exempel sällan hem stora förpackningar med glass längre utan är jag sugen på glass så har jag äntligen kommit till en punkt när jag kan se bortanför "men den stora kostar ju hälften så mycket och innehåller mycket mer, den är ju mer värd pengarna" och faktiskt tycka att en liten förpackning dyr (i glass-fallet är dyr=god :p) glass är mer värd pengarna och då blir det ju automatiskt mindre (men godare :d) glass jag kan äta upp. Det kanske inte alls är något som hjälper för din del, men det är i alla fall ett exempel på strategi som funkar för mig!

Tillägg: You go girl! :banana:

@Pilot Jag håller med @nejlica: iblamd blir det sådana dagar! Det man måste göra då är att inte gräva ner sig utan ta ett steg åt sidan och tänka "okej, nu gjorde jag inte några bra val. Nästa gång vill jag göra bättre val. Hur ska jag göra då?" Men du verkar ha kunnat peppa igång dig själv bra redan, så det kanske räcker med att jag instämmer i ett you go, girl! :)

Själv var jag ute och sprang i solskenet på lunchen. Drygt 3 km på knappt 20 min och jag stannade bara och gick vid ett tillfälle mitt i en mördarbacke (den kom ganska tidigt och jag hade nog aldrig orkat springa resten om jag inte hade gått där). Det var så härligt att känna att jag trots allt orkade, trots att jag tycker att flåset känts dåligt. Men det är klart, jag och kollegerna har promenerat hyfsat raskt samma sträcka som jag sprang nu flera gånger i veckan sedan i höstas och det har tydligen gett något då.

Lyckoruset från träningen satt i åtminstone 2,5 timmar efteråt. Gratis uppåttjack. :D

uppåt idag igen, 59,8 kg men jag trodde nästan det för jag har varit så uppblåst sedan fikandet härsomdagen och potatismoset igår.
Käkar ju järntabletter igen eftersom blodvärdet är dåligt fortfarande så min mage krånglar.

Jag är tvärsur. Jag har varit halvfrisk en vecka efter fyra (!) månader lång förkylning, och vad händer? Jodå, förkyld igen. Har alltså inte kunnat löpträna sedan i slutet av oktober. Det är ju helt galet. Tyvärr kan inte sjukvården heller hjälpa mig utan det beror på mina känsliga luftrör tydligen. Jag jobbar dessutom bara deltid så jag känner mig inte så stressad heller....mot bakgrund av det så får jag väl vara nöjd med att jag inte har gått upp i vikt i alla fall utan ligger på stadiga 72 kg men vill ner till i alla fall 67-68 kg. Efter att ha gått ner nästan 30 kg för,några år sen hur kan några futtiga kilon vara så svåra??
Nu har jag iaf tagit bort smöret på knäckebrödsmellisarna. Och blivit striktare med portionsstorlekerna.

Jag har haft två fruktansvärda dagar. :(
På 1 1/2 dag har jag inhalerat en påse ostbågar, 1 liter glass med kolasås på. Så mycket brukar jag inte ens äta när jag äter som vanligt. Men har snittat på 2000 kcl/ dag på två dagar.

Idag kommer jag äta som tidigare, 1/2 bit lasagne med sallad till.
2 knäckemackor med ost till mellanmål och det samma till kvällsmat, med ett litet glas kvarg till båda målen.
Tanken är att försöka hålla mig runt 1000 kcl till på måndag, på måndag och 2 dagar framöver blir det VLCD med shakes.
Har cirka 1200 kcl att äta mindre (av de 1400 kcl jag annars max försöker ligga på). :yuck:

Det blev 4 knäckmackor till mellanmål och 3 till kvällsmat (och så kvarg). Nu på kvällen har jag ätit ett skivat äpple med kanel på till teet.
Är som en bottenlöst hål, men så länge jag håller mig ifrån snask så klappar jag mig på axeln just nu. Antar att det är en konsekvens av allt jag har ätit de senaste dagarna.
Hoppas att det känns lite lättare imorgon!

Jag är tvärsur. Jag har varit halvfrisk en vecka efter fyra (!) månader lång förkylning, och vad händer? Jodå, förkyld igen. Har alltså inte kunnat löpträna sedan i slutet av oktober. Det är ju helt galet. Tyvärr kan inte sjukvården heller hjälpa mig utan det beror på mina känsliga luftrör tydligen. Jag jobbar dessutom bara deltid så jag känner mig inte så stressad heller....mot bakgrund av det så får jag väl vara nöjd med att jag inte har gått upp i vikt i alla fall utan ligger på stadiga 72 kg men vill ner till i alla fall 67-68 kg. Efter att ha gått ner nästan 30 kg för,några år sen hur kan några futtiga kilon vara så svåra??
Nu har jag iaf tagit bort smöret på knäckebrödsmellisarna. Och blivit striktare med portionsstorlekerna.

De där få är ju svårare ;)

Här har vi också en berg och dalbana...

namnlos_54f96fb7ddf2b366c2d0fd04.jpg

Har verkligen tappat allt nu, ingen direkt träningslust (ingenting är liksom jättekul, förutom innebandyn :) ) jag tröstäter allt i min väg och är allmänt håglös :(
Kommer nog uppta mina promenader till jobbet nästa vecka, kommer bli 3 dagar/vecka, alltid nånting.

Varning för svammel!

Var hos läkaren idag, än en gång så påpekades hur viktigt det var med frukost och jämnt blodsocker för mig. Men eftersom jag inte är en frukostmänniska så tar det emot så. Men jag har efter lite övervägande bestämt mig för att köra en färdigshake/ pulvershake på morgonen.
Vilket gör mig lite fundersam på nästa vecka när jag tänkt köra ett par matfria dagar med bara shakes. Funderar på om jag kan få ihop ett bra matschema med shakes och nån portion vanlig mat per dag.
Jag brukar tycka det är rätt skönt att slippa äta och tänka på mat ett tag, tappar dessutom hungersuget relativt fort.
Är det någon här som har alternerat och hur tycker ni det har funkat?

Igår blev det äggröra på två ägg, grönsallad med en 1/2 stekt haloumi till lunch.
Sedan blev det en färdigshake (var ju tvungen att smaka) 150 kcl, helt okej faktiskt!
Sedan blev det grönsallad med sojabönor och resten av haloumin.
Åt faktiskt kvällsmat innan jobb, en pulvershake på 120 kcl (?).

En bra dag och INGA knäckebröd. :eek:
(Tänkte först skriva "helt okej dag" men detta var ju fasiken inte mycket!)

Svindlande tempo just nu.

Härligt!

Här går vågen upp idag igen, 60,2 kg. Suck. Har skött mat och träning men känner mig lite uppblåst. Undrar om mensen kanske har tänkt att komma eller om kroppen samlat vätska pga träningen.

Igår det blev tårta på jobbet som fredagsfikat, vansinnigt god och dessutom en bit tårta till kaffet på kvällen efter jobbet också (men petade bort den mesta av grädden och marsipanen. Fick ändå ihop lagom med kalorier mest för att vi skippade kvällsmat för ingen av oss var särskilt hungrig efter tårtan.

Idag är jag trött i kroppen efter veckans träningar känner jag, får se om det blir promenad idag eller vad det blir. Blåser halv storm ute så jag är inte så peppad att rida precis.

Frukosten är iaf densamma idag som alla andra dagar, naturell yoghurt och ett kokt ägg.

Veckan har varit galen för mig, helt kaotisk. Skulle vilja motionera lite men känner att jag varken har tid eller ork för tillfället.

Får fixa allt hemma, inte så konstigt med det, men skulle vara uppskattat om partnern gjorde det lilla hon kunde istället för att bara lämna det så får jag göra det oxå även om det inte handlar om direkt mycke tid. Handlar mer om att det skulle underlätta för mig något enormt om hon gjorde det hon kan göra.

Och min vän gick bort i veckan, tycker just nu att 2015 kan ta å dra något gammalt över sig och bli snabbspolad så året är över någon gång.

Blev en del socker i måndags och även alldeles för mycke igår, vilket kanske inte är så direkt konstigt med tanke på hur veckan har sett ut.

Tog en promenad på nästan en timme i onsdags och ska ta en promenad idag oxå.

Vågen visar lite uppåt här, men jag är rätt nöjd ändå.
Igår blev det kinesisk takeaway och sen popcorn som fredagsmys. Jag och sambon delade på en flaska vin och det står en skvätt av den kvar i kylen. Det är liksom det jag försökt jobba på! :D En sak till kvällsmat, lite fredagsmys och inte nödvändigtvis massor av dricka bara för att det är helg! Annars har vi varit inne i ett träsk där vi fyller bordet med diverse läckerheter, som inte ens nödvändigtvis passar ihop utan bara är goda, bara för att det är helg och sen sitter vi hela kvällen och äter :banghead:

Nu känner jag mig för första gången på ett tag dessutom lite mindre deppig och orkeslös, så just nu (med datorpaus :angel:) så storstädar jag huset :banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka