Vilka är ni?

Sv: Vilka är ni?

sandra larsen heter jag! är hos tommy ahlbeck. ska snart skaffa mitt eget, och bli egen tränare!
 
Sv: Vilka är ni?

Oj, vilken gammal tråd! Kul att den kommit tillbaka, så kan jag också presentera mig!

Heter Ahnna, är 24 år, började med en praktikperiod hos Bruno Nilsson för snart 10 år sedan, halkade sedan in på ett bananskal hos Margareta Lindström. (Min pappa jobbade tillsammans med Margaretas dåvarnade sambos mamma...) Var kvar där i flera år, mest på helger och lov, men under det sista halvåret hade jag praktik måndag-onsdag i stallet, utöver helger och löpdagar. Hjälpte till med träckningar, fodringar, allmän skötsel, avskrittningar, och några lugna turer - red nog mest på Magnus (dåvarande sambon) quarter Elo. Gick sedan i gymnasiet och fick mindre och mindre tid till aktivt arbete i stall, men lite då och då blev det ju. Sedan hamnade jag hos Wenell och jobbade där ett tag. Skulle bli lärling var väl tanken, men min kropp kombinerat med den olidliga värmen den sommaren satte stopp för planerna. (Blev toksjuk med 40 graders feber och rasade i vikt, så jag fick bita i det sura äpplet och inse att jag inte skulle kunna bli proffsjockey...) Därefter, 2004, skaffade jag ett eget fullblod (Love Me Do) som för övrigt en gång i världen ägdes av Margaretas dåvarande sambo Magnus! Världen är SÅ liten! :D Försökte få henne dräktig förra året, men trots positiva u-ljud m.m. så blev det inget föl. Ska betäckas om i år med Breeders-vinnaren Salad Days. (Som stod hos Bruno när jag praktiserade där - igen, världen är SÅ liten!) Sedan blir det hopp/fälttävlan med henne. Gick Steg 1 och Steg 2 förra året, och det planerade fölet är tänkt att bli min första egna galoppör i träning, men eventuellt är fölet bokat av Salads ägare, så vi får se hur det blir med det. Eventuellt får jag köpa mig en galoppör istället! Just det, eftersom Steg 2-kursen kräver ett intyg på praktik och jag inte hade det, så kontaktade jag Bellander och frågade om jag fick komma och hjälpa henne på helgerna. Det var jättekul, hade gärna fortsatt, men Lumpen kom emellan.
 
Sv: Vilka är ni?

jaha va kul, äntligen folk i min ålder på angarn:bump: vi kommer no stöta på varandra rätt mycket ;)
 
Sv: Vilka är ni?

Carro heter jag o började hänga på Buke stax innan jul 2005 tror jag det var.
Har, med handen på hjärtat, inte en blekaste sula om galopp men häller på att lära mig. Intresset väcktes när jag köpte en ex gallopör i mars detta året och efter det har jag börjat skoka omkring lite på gallopp-fortumet också. Känner mig ofta lite "dum" jämför med er andra som så klart o tydligt "är i branchen".
Min kille här hemma är Alex, eller Alexander Staycalm e: Sri Pekan ue: Big Spruce. Alex är irländks född men mest stam i USA. Han har gått häck-löp både på irland o i england, har varit på Tattersalls, Curragh etc men var ingen stjärna direkt (haha). Faust_86 som också finns här på Buke har en släkting till Alex:) .
 
Sv: Vilka är ni?

holmaracing skrev:
Och självklart hunden sigrid som var så söt..

Sigrid finns hos Elin Ståhl där jag rider nu. Hon lever och mår bra:P Baylon Sacc står också här om ni minns henne? Hon fanns väl också där nere?
Jag heter Jessica och rider hos Elin Ståhl sen i höstas. Har varait lite så där med hästar dock, men arbete har man. Rider där 5-6 dagar i veckan.

Jag blev intresserad av galopp genom att jag läste svarta hingsten böckerna:P Blev jätte intresserad av arabgalopp, och upptäckte att den var minimal i Sverige! Så det fick bli fullblod.. sen är jag väldigt självlärd.. har klickat runt på intenet och lärt mig det mesta om galoppen själv. Första gången jag ens pratade med någon som höll på med galopp var när jag gick prova på kursen på Strömsholm i höstas.. Nu är jag mer fast än någonsin och ska till Basic Racing på Strömsholm i sommar och vill ta amatörryttarlicens men vi får se hur det blir med det..
 
Sv: Vilka är ni?

Åh, rider du hos Elin Ståhl! Jag pratade med henne för säkert 5 år sen, om en arbetsryttartjänst. Hennes stall lät så härligt, och sättet hon sköter hästarna... Rida vid havet... :smirk: Men jag tror att hon fick tag i en annan tjej som hade ringt innan mig, och som hade första tjing på tjänsten. Så det blev inget... :(
 
Sv: Vilka är ni?

Joo.. hon hade ett jätte bra stall förut, när hon var tillsammans med Tommy. Har hört massa berättelser om att de cantrade på stranden!:) Men nu har hon flyttat och bor utanför Nyköping. Här är det inte direkt idylliskt för att ha ett stall med galopphästar men hon och vi stalltjejer gör så gott vi kan:P
 
Sv: Vilka är ni?

Wow, lite långt in till Täby, typ... Men vad gör man inte. Är själv på G att skaffa eget stall, och det blir nog minst 10-15 mil från Täby. (Av ekonomiska skäl...)
 
Sv: Vilka är ni?

holmaracing skrev:
Hej Hej. Jag minns inte så många av hästarnas namn men jag minns samantha för hon stod i en av uteboxarna på framsidan av gården och jag minns bayliz och baypool för jag tror baypool skulle säljas typ då. Självklart minns jag lotus och stevie. Men jag minns även en annan hingst som stod i "lilla" stallet som jag tror hette Track Sacc Och någon unghäst som jag tror hette IfAction. om jag inte har fel för mej. Och självklart hunden sigrid som var så söt. Men då borde du känna Susanne Johannesson. D var nämligen min ridlärare när jag var yngre. Ute på Viarps Ridskola utanför Landskrona.

Ja, det stämmer nog bra d=) Henne första privatägare sa oxå att hon stog i en av uteboxarna! Baypool va en sån raring, kanon o rida!! Ja Tracken va go =) Han va jättefin att rida oxå, ridhäst potential, jag ville ha ahn som min ridhäst haha! Nej jag lärde aldrig känna Susanne, men hon va nog där nån gång, jag minns inte riktigt. Däremot minns jag Steven haha, lustig herre d där =) Red några av hans hästar nån gång o ulf's som stog i granstallet.
 
Sv: Vilka är ni?

Jodå, vi red i havet ett par ggr! Packa bussen full o åkte dit, o vi va i ridhuset o "ridtränade" hennes hästar oxå! När jag jobbade där red jag även en del "skolridning" som sagt! D va jättekul, jag hade mycket frihet o göra som jag ville som ensam stalltjej. :D
 
Sv: Vilka är ni?

cassic_bambi skrev:
Däremot minns jag Steven haha, lustig herre d där =) Red några av hans hästar nån gång o ulf's som stog i granstallet.

HMM. Steven Hill då alltså. Jo han var bra lustig men ganska rolig. Men elin vet jag ju vem de är hon var tillsammans med tommy när jag var där på praktik. Så de går ihop, sigrid var väl elins hund. eller.
tycker att de är kul att prata så här så mycket man får reda på. Jaja. hälsa elin. (inte för att ja tror hon vet vem jag är men gör de ändå.) Hälsa hästarna
 
Sv: Vilka är ni?

Gisburne skrev:
Wow, lite långt in till Täby, typ... Men vad gör man inte. Är själv på G att skaffa eget stall, och det blir nog minst 10-15 mil från Täby. (Av ekonomiska skäl...)

Jaa, det är helt klart en bit dit men vi håller på att leta tränings möjligheter i närheten av stallet.. det finns en del.. men inte så jätte bra kanske..
 
Sv: Vilka är ni?

Okej. Stallet jag tittar på nu har en sandbana... :banana: Har i och för sig inte sett den ännu, men den har använts till travträning, så HELT fel kan den ju inte vara att rida på! :D
 
Sv: Vilka är ni?

Cool! Var det du som fick "mitt" jobb kanske?
 
Sv: Vilka är ni?

Nej, jag har inte fått något "jobb" Jag ska börja gymnasiet i höst så jag har inte sökt någon plats eller så, är bara stalltjej som är intresserad av galopp:P Hittade till Elin när hon flyttade upp hit..
Du sökte väl tjänsten när hon var nere i skåne?
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
954
Senast: linlar1
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
1 957
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 047
Senast: Bri
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 751
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp