Vilka är ni?

Sv: Vilka är ni?

Jag har bara ridit Einstein en gång men det slutade i SM- seger (till 20 ggr pengarna...) Kanonfin häst!

Jag heter Annika, tittar in här och spionerar lite när jag har tid över :angel: Bor för det mesta i stallet där jag har 6 hästar i träning och rider amatörlöp, hinderlöp och ibland lite proffslöp på mina egna hästar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilka är ni?

Vad är normalvikten för en amatörryttare i Sverige?... E de okej att väga 60 kg??
 
Sv: Vilka är ni?

Jag heter Jane är 30 år och bor i Trollhättan. Håller inte aktivt på med galopp idag fast har ett brinnande intresse. Köpte mitt fullblod 2003 och har efter det satsat på att rida om henne till ridhäst och framför allt försökt få henne att stressa av. En dag ska hon bli en ståtlig hopphäst... Tyvärr var hon alldeles för stressad för banan och blev ett par gånger strukern för oregelighet (eller vad det nu kallas). Fick då som 3-åring bli ridhäst på heltid.

Annika K: Kull att se/höra av dej, vet inte om Du kommer ihåg mej men vi mailade ett tag. Hoppas att allt är ok. Har sett dej rida en hel del bl a åt min kompis.

Ha det så gott i vårvädret!
Jane
 
Sv: Vilka är ni?

I remember! Vem är din kompis som jag har ridit åt?
 
Sv: Vilka är ni?

Annika Källse skrev:
I remember! Vem är din kompis som jag har ridit åt?


Åsa Edvardsson från Brålanda. Du har ridit både Millery och Nasdaq åt henne. I häcklöp tror jag.

Ha det!

Hälsningar Jane
 
Sv: Vilka är ni?

Tina heter jag, har praktiserat hos Thomas bremer pedersen och hjälper till lite med Eva olofssons (Triple E) hästar men bara på fritiden då jag har min häst i samma stall. Jag ska nu påbörja att ta amatörlicens och ska gå steg 1 kursen på jägersro 4-5 Juni, så om ett par år så hoppas jag på att ha egna galopphästar och även rida löp!
 
Sv: Vilka är ni?

Hejsan ! Det var någon som var intresserad ifall fler jobbat för björling. Jag har gjort detta för många år sedan, då i italien. Har bara posetiva upplevelser från detta, träffade även massa goda vänner. Några finns kvar medans andra är någon annanstans. Hoppas du har det trevligt och njut av tillvaron så länge du kan.
 
Sv: Vilka är ni?

Hejsan hoppsan!!
Jag heter Marion och är 21 år ung!

Jag började jobba med galopphästar när jag var 16 år, på Saccracing ab i skåne, det var meningen att jag skulle ta amatörlicens där, red upp men lagom innan jag skulle göra startboxprovet blev båda "mina licenskompisar" kass för tillfället.
Det blev vinteruppehåll och jag flyttade till England efter att ha kommit in som första kull på BRS, då skulle jag fylla 18.
Efter tiden på skolan jobbade jag i ett flatrace stall hos Sir Mark Prescott i hans Heathehouse Stables. Fick en chans att se 23 av englands ca 50 banor!

Så under 3år jobbade jag heltid med galopphästar, vilket jag älskade mest av allt och saknar oerhört mycket!! Jga längtar tillbaks varje dag!
Men tyvärr finns inga galopphästar här där jag bor så det får bli till att jobba med det igen lite längre fram när vi flyttar söder ut :D

Skulle ha börjat jobba hos Tore Persson i Juni förra året i samband med att jag träffade min kära sambo och då blev gossen prioriterad och jag flyttade upp till härjedalen, tråkigt nog just där jag bor finns endast bushhästar ;) :eek:

Jag har en egen "ponny" en gammal racer från Saccracing som jag red och tog hand om när jag jobbade där!Det var meningen att jag då skulle köpa henne som min egen amatörhäst men det blev aldrig av när jag flyttade till england men nu 4 år senare har jag äntligen fått chansen att köpa henne!Min Samantha Sacc har hunnit bli 9 år och fungerar nu utmärkt som min ridhäst! :love:
Hon är min älsklings ängel! :love:
 
Sv: Vilka är ni?

Nu kopplar jag!

Jag har ridit båda två ett par gånger var på slätt och plockat lite småplaceringar. Min häckdebut på Millery blev dock inte någon lyckad upplevelse...
 
Sv: Vilka är ni?

Amie heter jag, registrerade mej här idag men har läst lite trådar här förut :). Är väldigt intresserad av galopp men om man bor i Säffle, vilket jag råkar göra, så är det inte mycket annat man kan göra än att titta på torsdagsgaloppen på tv:n.. :) å va ute å rejsa me sin f.d. galoppör i skogen, hehe! Var me på en prova på kurs på strömsholm på påsklovet (skoj!!) och ska med till newmarket me galoppförbundet i augusti.. nån mer som ska med dit?? /Amie
 
Sv: Vilka är ni?

Amie! =D Det är jag! SkåneAnna, så det går att ta connection med vida världen via buke ;) även om man bor i säfle :P

Jag kanske skulle presentera mig också;
Anna, Helsingborg, vill gärna ta amatörrytarlicens och ska förhoppningsvis ha det som projektarbete i trean =) Var på samma prova på läger som Amie och tycket att det här med galopp verkar buskul! Har 2 hästar hemma, en connemara ponny som har lärt mig en del om snabbjobb... och en unghäst som är under inridning.. Ett halvblod dock...
 
Sv: Vilka är ni?

hej jag hade praktik på saccracing för ett par år sedan. Typ våren 2002 ellr 2003. Var du där då. Minns lixom inte.
 
Sv: Vilka är ni?

Jag heter Frida Eriksson. Är 21 år. Har fullblodsuppfödning hemma. (bl.a holma pushy lady och holma king love) Föder upp för att de ska sedan till Jägers för att bli tränade av Castro. Pluggar till Turismkoordinator
 
Sv: Vilka är ni?

Hej! d va efter min tid d =) jag va där 2001, men då minns du min pärla Sammy-Samantha Sacc aká Trollunge!! Hon måste ha gått som konvalacent under tiden du va där om du va där 2002, hon såldes första gången som privathäst i februari 2003 har jag för mig!
Hon är världen raraste sötaste lilla madam, men hon e speciell;)
Å då minns du alla de andra "gammlingarna" från min tid oxå :love: Nava, Memory, Hardy, Baypool Anniya, BayLiz, Lotus o Stevie!! Ååå nostalgi, herregud man har blivit gammal :crazy: :eek: Haha!
 
Sv: Vilka är ni?

hej jag heter Linda och är 15år blir 16 i sommar=)
jag rider ute hos catharina wenell i uppsala så fort jag får tid över ifrån skolan. hoppas på att kunna ta ut amatörlicens så småningom:D
 
Sv: Vilka är ni?

kl.
Heter Evelina är 16 år.
rider hos en amatörtränare ute på angarn nästan varje dag, har även en egen tvååring som står i träning hos amatören men jag har bara haft henne i ca 2 veckor och hon ligger väldigt efter men håller nu på att tömköra henne och ska börja rida in henne, hoppas på kval till hösten men nog pratat om henne.
jag själv har inte hållt på så länge med galopp, men hoppas på att skaffa amatörlicens innom ett år eller så.
Eller jag höll på med ponny galopp för något år sedan men nu med fullblod och "riktig" galopp har jag inte hållt på med så länge.
 
Sv: Vilka är ni?

hejsan, hos vem på angarn rider du åt? lite nyfiken bara för jag rider också där typ varje dag åt nadja bellander:D
 
Sv: Vilka är ni?

Hej hej!
Karin Altahr Cederberg som delar stall med jessica Westerlund. De har bara stått där i ca 1 vecka :D Alex Mclarens gammla stall, stallet precis över nadjas tror jag ;)
 
Sv: Vilka är ni?

Hej Hej. Jag minns inte så många av hästarnas namn men jag minns samantha för hon stod i en av uteboxarna på framsidan av gården och jag minns bayliz och baypool för jag tror baypool skulle säljas typ då. Självklart minns jag lotus och stevie. Men jag minns även en annan hingst som stod i "lilla" stallet som jag tror hette Track Sacc Och någon unghäst som jag tror hette IfAction. om jag inte har fel för mej. Och självklart hunden sigrid som var så söt. Men då borde du känna Susanne Johannesson. D var nämligen min ridlärare när jag var yngre. Ute på Viarps Ridskola utanför Landskrona.
 
Sv: Vilka är ni?

Själv heter man då Rebecca och är ponnyjockey än så länge!
har sikte på att ta amatör licens i sommar och rider påibland på lov hoss mclaren på täby.
vill ta proffslicens efter gymnasiet om intresset hänger kvar ( vilktet jag är ganska säker på)
:)
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
955
Senast: linlar1
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
1 958
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 048
Senast: Bri
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 752
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp